bedrijfje beginnen in lak spulletjes , even wat vragen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Peuk

Re: bedrijfje beginnen in lak spulletjes , even wat vragen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 20:07

Ik vind dat spoorriempje er wel beter uit zien dan de neusriem. Dat komt vooral omdat je de randen gewoon zwart hebt gelaten. Je kunt beter de hele neusriem verven denk ik. En ja ik vind het eigenlijk toch jammer dat het tweedehands is.

Maar je kunt het altijd een kans geven toch?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 20:53

Peuk schreef:
Ik vind dat spoorriempje er wel beter uit zien dan de neusriem. Dat komt vooral omdat je de randen gewoon zwart hebt gelaten. Je kunt beter de hele neusriem verven denk ik. En ja ik vind het eigenlijk toch jammer dat het tweedehands is.

Maar je kunt het altijd een kans geven toch?

Het voordeel met deze verf is dat je thuis voor echt maar een paar euro je eigen (oude) hoofdstel/halster/rijlaarzen enz kunt verven.
Ook qua tijd stelt het niet zo veel voor.

En hoe wilt TS het gaan doen met garantie bv als het snel afbladdert?
De kleur in het tegen valt of de neusriem past toch (net) niet?

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-13 20:56

dan zouden ze het natuurlijk mogen terugsturen ,
wel op hun kosten.

Lynn_FDA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 21:03

Ik zou het gewoon als een hobby houden

Hygge

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 21:04

Tips heb ik wel.

Het is ontzettend fijn voor je klanten/geïnteresseerden dat je netjes schrijft. Ik mis in je verhaal de hoofdletters! Daarnaast als je iets wilt verkopen, presenteer het dan netjes! Denk aan mooie foto's, foto's die kloppen met de werkelijke kleur.

Niet vervelend bedoeld, maar als je even de zoekfunctie gebruikt zie je op Bokt een topic. In dit topic zijn de meeste mensen creatief bezig met lederverf. Ik denk,met het oog op het topic, dat je alleen maar geld in je bedrijfje moet steken. Je winst zal miniem zijn. Je zou het beter als hobby kunnen doen :)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 21:07

romyloverrr schreef:
dan zouden ze het natuurlijk mogen terugsturen ,
wel op hun kosten.

Wettelijk werkt het zo niet.
Als het product niet voldoet (dus onder garantie valt) hoeft de koper niet de retourkosten te betalen.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 21:08

Het lijkt me sowieso niet echt een goed plan, omdat lak een hype is, volgend jaar vindt iedereen het Sooooooo 2013 ;) Dan moet je toch een andere basis hebben of weer op een nieuwe hype in kunnen springen.

xochenoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 21:29

1. zou u geintresseerd zijn in lakneusriemen ? Ja
2. wat zou u bereid zijn te betalen voor een lakneusriem van gemiddeldekwaliteit ? 15/20 euro, aangezien je in de ruitersportzaak voor 30 euro een lakneusriem hebt van prof kwaliteit.
3. welk soort model zou u graag zien ( gecombineerde , aansnoer , ''gewone'' ) gecombineerd verkoopt altijd, maar ik denk dat in dit geval handig is om naast normaal ook voor apart te gaan. Dingen die je juist niet kunt kopen in een gewone zaak.
4. welke maten moeten er zijn ? het best is gewoon alles in iedere maat, maar anders zou ik wanneer je veel kleurtjes gebruikt zou ik pony en cob doen en derest ook in full.

5. zou u geintresseerd zijn in lakfrontriemen ? Er zullen denkik wel mensen zijn die hier geintresseerd in zijn. ik zelf zou voor kristallen gaan.
6. wat zou u bereid zijn te betalen voor een frontriem van gemiddelde kwalitiet ? 5/10 euro. in de winkel kun je ze voor goede kwaliteit ook al voor 10 krijgen.
7. moet het met stras zijn ? in een gewoon recht model , wavemodel of nog wat anders ? Ik zou er zelf wat moois van maken. Maar zorg dat het niet allemaal te veel op elkaar lijkt juist alles verschillend. Dus van alles wat
8. welke maten moeten er zijn. het best is gewoon alles in iedere maat, maar anders zou ik wanneer je veel kleurtjes gebruikt zou ik pony en cob doen en derest ook in full.

9. zou u geintresseerd zijn in spoorriempjes ? Wanneer je alleen de uiteinden van de riempjes doet, zou dit nog wel kunnen. Maar niet de hele riempjes. Bovendien zou dit ook snel kapot gaan.
10. wat zou u bereid zijn te betalen voor een paar spoorriempjes ? 5/10 euro
11. moet het topkwaliteit zijn of volstaat gemiddelde kwailieit ook ? alles geven wat je hebt neem ik aan

10. zou u geintresseerd zijn in halsters met een laklaagje bij de neus ? Er zijn wel degelijk mensen met interesse hierin
10. wat zou u bereid zijn te betalen voor een halster van gemiddelde kwaliteit ? 15/20
11. welke maten moeten er zijn ?het best is gewoon alles in iedere maat, maar anders zou ik wanneer je veel kleurtjes gebruikt zou ik pony en cob doen en derest ook in full.

12. vind u de kleuren : donkerblauw, paars , roze , donkerrood , roze glitter
gouden glitter genoeg ? zwart zou ik erbij doen
13. zo nee , welke kleuren moeten er nog bij. zwart

14. heeft u nog tips ?

Niet je producten teveel bazeren op wat je gezien hebt van anderen. juist zelf veel nieuws verzinnen. Bijv ook touwhalsters, hengstekettingen, hulpteugels, Keuringshoofdstellen, ook de spullen zelf in verschillende kleuren.
Ook zou ik mogelijkheid geven om producten op aanvraag te maken. En dit heel duidelijk aan te geven bijv als je een site hebt een aparte pagina hiervoor te maken.

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 21:43

Ik vind alleen die voorbeeld-klodders echt niet op die leerverf lijken. Het lijkt echt op nagellak of een ander soort lak.

Lotje199

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 21:50

Ik ben helemaal niet van de lak maar zou toch eens wat aan je Nederlands gaan doen. Als je bijna 16 bent (of in ieder geval 15) dan verwacht ik ten minste een hele zin met hoofdletters en punten. Als je ooit wilt gaan solicitatie en je schrijft een solicitatiemail of solicitatiebrief dan ben je gelijk geen kandidaat meer omdat je Nederlands gewoon niet voldoet aan de eisen. Ik ben zelf ook nog maar 14 en fouten maken mag, maar het is een tip voor het leven want zonder een goede spelling kom je waarschijnlijk niet zo ver. ;)

Edit: typfoutje
Laatst bijgewerkt door Lotje199 op 12-11-13 21:57, in het totaal 2 keer bewerkt

Magiccc

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 21:53

Lotje199 schreef:
Ik ben helemaal niet van de lak maar zou toch eens wat aan je Nederlands gaan doen. Als je bijna 16 bent (of in ieder geval 15) dan verwacht ik ten minste een hele zin met hoofdletters en punten. Als je ooit wilt gaan soliciteren en je schrijft een socilitatiemail of solicitaiebrief dan ben je gelijk geen kandidaat meer omdat je Nederlands gewoon niet voldoet aan de eisen. Ik ben zelf ook nog maar 14 en fouten maken mag, maar het is een tip voor het leven want zonder een goede spelling kom je waarschijnlijk niet zo ver. ;)

:P :D

geintje! Knap hoor als je pas 14 bent ;)

Sorry, offtopic.

TS, ik zou het ook lekker als hobby houden. Het is inderdaad een hype..

Lotje199

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 21:58

Ik heb het even aangepast haha. ;)

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 21:59

Pearlx schreef:
Ik vind alleen die voorbeeld-klodders echt niet op die leerverf lijken. Het lijkt echt op nagellak of een ander soort lak.

Dat idee heb ik ook. Ik zie de voorbeeld kleurtjes ook niet op de website van het merk staan dat je noemt.
Over het algemeen vinden klanten het niet zo heel erg tof als je niet eerlijk tegen ze bent :).

Misschien dat voor bijvoorbeeld stalgenootjes wat spulletjes kunt opleuken voor een zakcentje,
maar ik zou hier geen bedrijfje van maken. Ik denk dat je dan van een koude kermis thuis gaat komen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 22:05

Ik vind de voorbeeldkleurtjes net nagellak. Ziet er niet uit als echt lederverf.

Wat ik zelf zou doen is dit soort dingen verkopen op bv de vrijmarkt :)

_xDyan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 22:08

Je mag als je 15 bent wel een eigen 'bedrijfje' beginnen maar je moet wel naar de rechtbank etc. om het allemaal voor elkaar te krijgen zeg maar (ff googlen). Als je een eigen bedrijfje wil beginnen zal ik als ik jou was iets van een bedrijfsplan opstellen waar precies in staat wat je wil bereiken en hoe je dat wil doen, anders zit je straks zonder spaargeld en allemaal dingetjes die je wil verkopen maar niemand wil kopen.
Daarbij moet je echt goed letten op je Nederlands, dit ziet er heel onprofesioneel uit. Het kan best voorkomen dat je typfoutjes o.i.d. maakt, maar de hoofdletters en leestekens moet je toch echt goed kunnen plaatsen.

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-13 22:42

ik heb het idee al uit mijn hoofd gezet :P

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 23:19

Ookal heb je het idee nu uit het hoofd gezet, ik zou toch ervoor zorgen dat je goed gaat schrijven. Het spijt me zeer hoor, maar op de basisschool schreef ik al met hoofdletters en goede leestekens. Je kan in elk geval toch beginnen met hoofdletters?

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-13 23:47

dat is een slechte gewoonte , gewoon op een forum vind ik dat niet echt nodig :=
mijn slechte nederlands komt doordat ik dylexie heb , maar vooral
ook doordat ik nu het 4e jaar een nederlands leraar heb die
te aardig is ( je hoeft helemaal niets te doen in de les , en daar maakt iedereen gertig gebruik van := )

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 00:31

Juist omdat je dyslexie hebt is het goed om het op een forum ook goed Nederlands te schrijven. Dat je het zelf niet nodig vind is jouw fout, maar er zijn meer mensen op een forum dan jij alleen. En ik vind ook dat je nogal makkelijk doet over dat je dyslexie hebt, maar je er blijkbaar niet in wilt oefenen. Dyslexie, prima, maar doe dan ook wat om jezelf te verbeteren. Door mensen als jij krijgen mensen met dyslexie een slechte naam, voor jou kan ik geen respect hebben, sorry.

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 00:38

ik zie kruisjes als foto's staan?
ben nieuwsgierig naar hoe het eruit ziet :)