Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lynn_Nikita schreef:Ik lees al paar keer over niet erkennen is niet hoeven betalen maar dat is niet waar. Biologische vader moet betalen, zelfs na onenight stand of bv een prostitue die zwanger wordt. Dit houd niet meteen ook omgangsregeling in, papa heeft wel de plichten maar geen rechten
Lynn_Nikita schreef:Ik lees al paar keer over niet erkennen is niet hoeven betalen maar dat is niet waar. Biologische vader moet betalen, zelfs na onenight stand of bv een prostitue die zwanger wordt. Dit houd niet meteen ook omgangsregeling in, papa heeft wel de plichten maar geen rechten
Citaat:Niet getrouwd en onderhoudsplicht biologische vader
Bent u een niet getrouwde vrouw, maar heeft de biologische vader uw kind wel erkend? Dan is hij de wettelijke vader en daardoor onderhoudsplichtig. Heeft de biologische vader uw kind niet erkend, dan kunt u zijn onderhoudsplicht laten vaststellen door de rechter. U heeft hiervoor een advocaat nodig. Als mensen van mening verschillen over wie de biologische vader is, dan spreekt de rechter zich daar aan de hand van DNA-materiaal over uit.
Lynn_Nikita schreef:Maar jullie wijken af, hetgaat erom wat vader kan doen nu, niet wat je als moeder zou doen.wat voor rechten / plichten heeft de vader? Wat als moeder geen of niet voldoende inkomen heeft dus wel allementatie eist maar verder geen omgang wil?
Suzanne F. schreef:Ik begrijp dat ze nu zwanger is en niet meer met de vader wil communiceren? Dus geen erkenning en geen geregistreerd partnerschap/huwelijk etc...
Tja als ze fout wil dan zegt ze gewoon dat het kind niet van hem is. En dan kan hij alleen maar rechten verkrijgen door een DNA test via de rechter te eisen. Dan nog een andere rechtszaak voor een omgangsregeling. Misschien dan nog een zaak voor de alimentatie en misschien wil hij zelfs nog wel ouderlijk gezag aanvechten.
Maar als moeder niet meewerkt, wordt het altijd een weg naar de rechter. En waarschijnlijk niet 1 keer...
Dit zal voor vader (als hij geen gesubsidieerde rechtsbijstand krijgt) in de 10.000-den euro's gaan lopen.
De vraag is of dat het waard is.
StalNollie schreef:natuurlijk is het dat je geld waard,
ik zou zeker niet afwachten, er kan van alles misgaan klopt maar dat kan ook als ze 20 weken zwanger is.
adoptie kan de vader natuurlijk aanvechten.
joyce83 schreef:Dat weet ik niet precies of het van alleen zijn kant komt of van beiden, wel voor mij duidelijk dat hij echt niet meer verder wilde maar zij wel. Tenminste als hij zou hebben gezegd dan moeten we het nog maar proberen voor het kind dan had ze dat wel gedaan.
Maar denk dat het in het verhaal van plichten/rechten weinig van doen heeft. Alleen wel in de frustratie/boosheid van moeder.