Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Skessa_ schreef:Jeetje wat een verhaal.
Maar als ze haar gebeld hebben en er is accoord gegaan dat het pakket onbeheerd is achter gelaten, dan is dat niet jouw schuld. Maar de eigen schuld van deze mevrouw.
Verder kan jij er toch niks aan doen dat haar honden loslopen en het pakket slopen?
Vind het heel netjes dat er al aangeboden is om iets opnieuw te sturen tegen een lagere prijs om haar tegemoet te komen.
Paypal kijkt daar btw ook naar. Het is echt niet zo dat klanten altijd maar automatisch dr geld terug krijgen. Ik heb ook een keer iets gehad, wat voor mij een duidelijke zaak was, maar toch werd de verkoper in het gelijk gesteld en ik kon fluiten naar mn centen!
Heeft de ontvanger trouwens ook foto's gestuurd van de schade?
Ibbel schreef:Ik heb trouwens zelf precies hetzelfde meegemaakt, behalve dan dat ik niet thuis was en dus echt geen toestemming voor het 'over de heg gooien' van mijn boeken had gegeven. En mijn honden lopen dus ook los. Maar daar heeft postNL dus wel netjes van toegegeven dat ze fout zaten met een pakket onbeheerd achterlaten (nog afgezien van dat het gestolen kan worden). Overigens doet postNL aan 'onderaanbesteden', dus de pakjes worden door andere lokale bedrijven bezorgd en niet door de postbode, dus ik mocht zelf met de onderaannemer gaan steggelen...
Saskiaatje schreef:Aan de andere kant, hoe betrouwbaar is Post NL hierin?

MarjanB schreef:Oh daar zit je mooi mee, als ze toestemming heeft gegeven om het pakket daar neer te leggen is het eigen schuld dikke bult lijkt me. Mag ze allang blij zijn dat jullie uit coulance voor de helft van het geld aanbieden. (best een beetje brutaal)
Saskiaatje schreef:MarjanB schreef:Oh daar zit je mooi mee, als ze toestemming heeft gegeven om het pakket daar neer te leggen is het eigen schuld dikke bult lijkt me. Mag ze allang blij zijn dat jullie uit coulance voor de helft van het geld aanbieden. (best een beetje brutaal)
Je zegt het zelf al, 'als' ze toestemming heeft gegeven. Dat is dus helemaal niet zeker.
Nicole schreef:Saskiaatje schreef:
Je zegt het zelf al, 'als' ze toestemming heeft gegeven. Dat is dus helemaal niet zeker.
Maar dan alsnog staat de verzender daar dan buiten, en is het aan de ontvanger om dit toch te bewijzen?
Die geeft toch duidelijk een antwoord. Cayenne schreef:Hebben jullie de post van FloortjeM eigenlijk wel gelezen?Die geeft toch duidelijk een antwoord.
Kentaro schreef:Dan ga ik ook maar eens denken aan het beginnen van een pakketdienst..... Dan ben je nooit ergens aansprakelijk voor?! Tijdens verzenden ligt de verantwoording bij verzender en na ontvangst bij de ontvanger