Hema zorgverzekering

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ano0uk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 16:22

Ik kan het ook niet vinden of je zelf mag kiezen welke zorgverlener je neemt. Ik zie ook niks over bril/lenzen maar misschien lees ik er overheen (waarom zou ik toch die bril nodig hebben) :wow:

Edit:
http://www.consumentenbond.nl/zorgverze ... rzekering/
Hier staat dat het niet mogelijk is. Maar of dit nu voor de aanvullende verzekering geldt of de basis is me niet helemaal duidelijk.

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 16:29

verootjoo schreef:
Nell_ schreef:
Dat wist ik dus niet. Ik had gewoon last van mijn bekken en kreeg iets van 20 behandelingen vergoed in mijn huidige zorgverzekering. Maar bij de basis van de hema zit bekkenfysio er idd in. En voorlopig heb ik die toch niet nodig :+

De basisverzekering is overal hetzelfde :D

Oh :o?

_bloempje_

Re: Hema zorgverzekering

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 09:24

Het lijkt mij ook interessant. Voor 6 euro heb ik al 9 fysiotherapie behandelingen. Daarnaast staat er dat je 100% anticonceptievergoeding krijgt. Dat zou betekenen dat ik als 21+ bij hen wel mijn pil kan declareren.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 09:32

Als ik het zo snel even zie, zou het voor mij al 20 euro schelen, en ik vind het heel prettig dat ik de kraamzorg kan 'lozen'.. :j

Lisette1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 09:35

Ik kom op hetzelfde bedrag uit, maar volgens mij krijg ik er wel meer voor terug indien ik iets zou mankeren!

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 09:41

_bloempje_ schreef:
Het lijkt mij ook interessant. Voor 6 euro heb ik al 9 fysiotherapie behandelingen. Daarnaast staat er dat je 100% anticonceptievergoeding krijgt. Dat zou betekenen dat ik als 21+ bij hen wel mijn pil kan declareren.

Geldt overigens niet voor alle merken anticonceptie. Ik heb een 'merkpil' (marvelon) en die wordt niet vergoed. Je kunt dan wel gratis een soortgelijke vervanger krijgen, maar dat wil ik liever niet, aangezien deze prima bevalt. Dus dit zou ik wel even checken van tevoren.

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 09:52

Ik betaal nu 114 euro per maand en ik zit bij de Friesland, ik heb nog een aanvullende tandartsverzekering.
Ik gebruik medicijnen dus ik ben altijd mijn eigen risico kwijt en ik heb er voor gekozen om deze per maand te betalen ipv de hele mep in 1 keer.
Ik weet nu dat het goed is en volgens mij ook niet heel duur toch?
Aangezien ik ook nog elke maand 30 euro eigen risico betaal is het nu 114, maar als je dat niet zou hoeven te betalen dan zou je voor een basisverzekering met aanvullende tandartsverzekering 84 euro betalen dat is hetzelfde als bij de Hema maar dan zonder aanvullende verzekering.

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 10:04

Hmm ik ga dit topic even volgen, het klinkt wel aantrekkelijk

Zorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 10:16

Ik heb andere verzekeringen bij de Hema lopen.
En als je vragen hebt of iets wilt declareren.
Dan is dat echt een drama kan alleen via de email, en het duurt
effe voor dat je reactie hebt.
Bellen is niet mogelijk bij hun weet niet hoe dat met de zorgverzekering zit.

_bloempje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 13:06

miccamaaike: Fijn dat je me daar even op wijst. Had ik voor mij 21e ook deze zou door zilverenkruis vergoed worden, maar omdat ik alleen profijt heb bij de echte microgenon en geen 'vergelijkbaar' merk werd deze ook niet vergoed.
Heel apart dat ze zeggen dat er geen verschil tussen zit, terwijl ik echt niet tegen een ander merk kon.

Geaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 13:15

Voor de gene die twijfelen, bel eens met je huidige zorgverzekeraars of breng al je verzekeringen onder bij een tussenpersoon. Dan heb je alles onder 1 dak en pakket kortingen.

Zoals dit artikel zegt, pas heel goed op met wat je afsluit want de onvoorziene dingen kunnen in plaats van goedkoop - ook wel duurkoop worden....

http://www.telegraaf.nl/overgeld/expert ... op___.html

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 13:46

Wij zitten er ook serieus over na te denken, wel gisteravond heeft VL al e.e.a. zitten uit rekenen om een verzekering als gezin te nemen. En dan kwamen we voor ons 4en uit op een totaal van 203euro p.m. en dan is VL gewoon basis verzekerd en ik ben dan aanvullend en 2** tandarts erbij. Nu betaal ik iets van 127euro aanvullend verzekerd incl uitgebreid tandarts verzekering, en VL betaald nu iets van 56euro voor een basisverzekering maar met erg hoge eigen risico van ruim 800euro.

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 22:21

Volgens mij moet je als je bij hema verzekerd bent voor bv de tandarts wel eerst zelf je rekening betalen?

Ik wacht sowiso tot eind dit jaar als ze allemaal bekend zijn om te vergelijken.

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 22:38

Limitless schreef:
Ik betaal nu voor basis + aanvullend en tandarts 106 euro.. Dus dan ben je indd duur :oo

Wow, waar ben jij verzekerd. :') Ik betaal voor basis + aanvullend en tandarts bijna €140,- :Y)

N_B_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 23:15

mymy schreef:
Volgens mij moet je als je bij hema verzekerd bent voor bv de tandarts wel eerst zelf je rekening betalen?

Ik wacht sowiso tot eind dit jaar als ze allemaal bekend zijn om te vergelijken.

Dit heb ik ook moeten doen bij zorg en zekerheid!

Ik zit er ook serieus over na te denken, maar dan denk ik; is dit wel goed genoeg? Wordt het dadelijk niet dat niemand geld terug krijgt enz? Daar ben ik toch wel een beetje bang voor namelijk

Limitless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-13 23:16

SannevdM schreef:
Limitless schreef:
Ik betaal nu voor basis + aanvullend en tandarts 106 euro.. Dus dan ben je indd duur :oo

Wow, waar ben jij verzekerd. :') Ik betaal voor basis + aanvullend en tandarts bijna €140,- :Y)

FBTO.. let wel dat ik een studentenverzekering heb..

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 23:34

Ik vind het zwaar irri als je eerst zelf de rekening moet betalen dus daarom blijf ik maar bij ohra.. is wel 10 euro meer maarja;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 05:07

Ik zou ook eens goed uitzoeken bij welke zorgverleners je terecht kan. Als dit niets fatsoenlijks in de buurt is heb je er nog weinig aan!

Malima

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 09:39

Ik heb ook fbto en ben 109,65 per maand kwijt voor basis en tand

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 21:05

Rowdine schreef:
Ik zou ook eens goed uitzoeken bij welke zorgverleners je terecht kan. Als dit niets fatsoenlijks in de buurt is heb je er nog weinig aan!

Bij de hema mag je volgens mij wel overal, alleen nadeel dat je eerst zelfmoet betalen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 21:11

Mymy, als ik de voorwaarden lees zie ik op heel veel plaatsen staan dat je maar 60% van het marktconforme tarief vergoed krijgt. Dan moet je dus nog behoorlijk veel bijbetalen.
https://www.hemaverzekeringen.nl/downlo ... 202014.pdf schreef:
De zorgverzekeraar heeft zorgaanbieders gecontracteerd. U kunt uit deze zorgaanbieders kiezen. Via de zorgvinder op http://www.hemaverzekeringen.nl vindt u een overzicht van zorgaanbieders die met de zorgverzekeraar een overeenkomst hebben gesloten. U kunt ook bellen met onze Klantenservice op 0900 411 41 14. Als u kiest voor een zorgaanbieder die geen overeenkomst met de zorgverzekeraar heeft gesloten, krijgt u de kosten vergoed tot een maximumbedrag per behandeling. Als er een Nederlands wettelijk tarief geldt, krijgt u 60% van dat tarief vergoed. Als er geen Nederlands wettelijk tarief geldt, dan krijgt u een vergoeding van 60% van het tarief dat de zorgverzekeraar gemiddeld voor die behandeling heeft gecontracteerd

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 21:33

mm zo te lezen is die verzekering niet zo mooi als dat ze allemaal zeggen ...

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 21:37

Leuk dat de hema met een goedkope basis verzekering komt, maar de voorwaarde vindt ik niet bepaald denderend. Voor mij gewoon te weinig fysiotherapie mogelijkheid bijvoorbeeld.
Verder vindt ik het best misleidend dat er staat 69,- maar dat doen meer verzekeraars. Is met een hoog eigen risico van 500 plus de verplichte egen risico van volgend jaar 360.....die korting kun je bij andere verzekeraars als menzis en de friesland ook krijgen.

Wil je echt korting kun je beter kijken naar een collectief zoals de pma bij menzis. Heb je korting zonder afhankelijk te zijn van een werkgever en alle voordelen van een grotere bekend verzekeraar met meer gecontracteerde zorgverleners.

Let bij een tandarts verzekering altijd op de kleine letters, welke prestatie codes eorden vergoed en volledig of deels. Krijg je techniek en materiaal kodten vergoed en voor alle aanvullende verzekeringen geld let op of er een maximum bedrag of aantal behandelingen staat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 21:41

mymy schreef:
Rowdine schreef:

Bij de hema mag je volgens mij wel overal, alleen nadeel dat je eerst zelfmoet betalen.

Dat zou bijzonder raar zijn, want dan zou het zo'n beetje de enige aanbieder zijn die met alle zorgverleners contracten heeft. Lijkt mij te duur.
Meestal is het zo dat je maar bij een aantal zorgverleners alles vergoed krijgt, en dat je slechts naar andere zorgverleners mag met toestemming van de verzekeraar. Ook kan het zo zijn dat er bij een andere zorgverlener maar marktconform tarief wordt vergoed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 21:42

risje schreef:
Leuk dat de hema met een goedkope basis verzekering komt, maar de voorwaarde vindt ik niet bepaald denderend. Voor mij gewoon te weinig fysiotherapie mogelijkheid bijvoorbeeld.
Verder vindt ik het best misleidend dat er staat 69,- maar dat doen meer verzekeraars. Is met een hoog eigen risico van 500 plus de verplichte egen risico van volgend jaar 360.....die korting kun je bij andere verzekeraars als menzis en de friesland ook krijgen.

Wil je echt korting kun je beter kijken naar een collectief zoals de pma bij menzis. Heb je korting zonder afhankelijk te zijn van een werkgever en alle voordelen van een grotere bekend verzekeraar met meer gecontracteerde zorgverleners.

Let bij een tandarts verzekering altijd op de kleine letters, welke prestatie codes eorden vergoed en volledig of deels. Krijg je techniek en materiaal kodten vergoed en voor alle aanvullende verzekeringen geld let op of er een maximum bedrag of aantal behandelingen staat.

Let wel, de basisverzekering en het eigen risico is bij iedere verzekeraar hetzelfde.
Alleen aanvullende verzekeringen verschillen per verzekeraar en natuurlijk per pakket.