Edit:
http://www.consumentenbond.nl/zorgverze ... rzekering/
Hier staat dat het niet mogelijk is. Maar of dit nu voor de aanvullende verzekering geldt of de basis is me niet helemaal duidelijk.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

verootjoo schreef:Nell_ schreef:Dat wist ik dus niet. Ik had gewoon last van mijn bekken en kreeg iets van 20 behandelingen vergoed in mijn huidige zorgverzekering. Maar bij de basis van de hema zit bekkenfysio er idd in. En voorlopig heb ik die toch niet nodig
De basisverzekering is overal hetzelfde

_bloempje_ schreef:Het lijkt mij ook interessant. Voor 6 euro heb ik al 9 fysiotherapie behandelingen. Daarnaast staat er dat je 100% anticonceptievergoeding krijgt. Dat zou betekenen dat ik als 21+ bij hen wel mijn pil kan declareren.
mymy schreef:Volgens mij moet je als je bij hema verzekerd bent voor bv de tandarts wel eerst zelf je rekening betalen?
Ik wacht sowiso tot eind dit jaar als ze allemaal bekend zijn om te vergelijken.
https://www.hemaverzekeringen.nl/downlo ... 202014.pdf schreef:De zorgverzekeraar heeft zorgaanbieders gecontracteerd. U kunt uit deze zorgaanbieders kiezen. Via de zorgvinder op http://www.hemaverzekeringen.nl vindt u een overzicht van zorgaanbieders die met de zorgverzekeraar een overeenkomst hebben gesloten. U kunt ook bellen met onze Klantenservice op 0900 411 41 14. Als u kiest voor een zorgaanbieder die geen overeenkomst met de zorgverzekeraar heeft gesloten, krijgt u de kosten vergoed tot een maximumbedrag per behandeling. Als er een Nederlands wettelijk tarief geldt, krijgt u 60% van dat tarief vergoed. Als er geen Nederlands wettelijk tarief geldt, dan krijgt u een vergoeding van 60% van het tarief dat de zorgverzekeraar gemiddeld voor die behandeling heeft gecontracteerd
mymy schreef:Rowdine schreef:Ik zou ook eens goed uitzoeken bij welke zorgverleners je terecht kan. Als dit niets fatsoenlijks in de buurt is heb je er nog weinig aan!
Bij de hema mag je volgens mij wel overal, alleen nadeel dat je eerst zelfmoet betalen.
risje schreef:Leuk dat de hema met een goedkope basis verzekering komt, maar de voorwaarde vindt ik niet bepaald denderend. Voor mij gewoon te weinig fysiotherapie mogelijkheid bijvoorbeeld.
Verder vindt ik het best misleidend dat er staat 69,- maar dat doen meer verzekeraars. Is met een hoog eigen risico van 500 plus de verplichte egen risico van volgend jaar 360.....die korting kun je bij andere verzekeraars als menzis en de friesland ook krijgen.
Wil je echt korting kun je beter kijken naar een collectief zoals de pma bij menzis. Heb je korting zonder afhankelijk te zijn van een werkgever en alle voordelen van een grotere bekend verzekeraar met meer gecontracteerde zorgverleners.
Let bij een tandarts verzekering altijd op de kleine letters, welke prestatie codes eorden vergoed en volledig of deels. Krijg je techniek en materiaal kodten vergoed en voor alle aanvullende verzekeringen geld let op of er een maximum bedrag of aantal behandelingen staat.