! toch een best verschil.Thuis gaat het bij ons soepel, met gerechten zoals bv macaroni waar gehakt door zit eet mijn man lekker vega mee en met eten met stukje vlees erbij maak het gewoon apart klaar, ieder z'n ding!
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Dat mensen vragen 'eet je dan ook geen vis' is logisch aangezien veel vegetariers (die dan dus pescotarier zijn) wel zeggen vis te eten. Ik geef het gewoon aan als ik ergens ga eten, dat ik geen vlees en vis eet. Heeft nog nooit iemand een probleem van gemaakt. Net zoals dat ik er geen probleem van maak als iemand wel vlees eet. Ik maak het alleen niet klaar
ik zou niet weten hoe namelijk

sunshine schreef:Klopt, sommige vegetariers eten wel vis, ik begrijp dat overigens niet tenzij je geen vlees eet om gezondheidsredenen en wel vis verdraagt en het dus niet doet om vegetarier te zijn.
Zo had ik laatst een discussie met een vleeseter, zij kende iemand die vegetarier is en geen vlees eet maar wel vis, en dat vegetariers ALTIJD gewoon wel vis eten, ik was dan " iets anders " in haar ogen![]()
Ik heb het op een gegeven moment maar op gegeven, in zulke mensen steek ik geen energie als ze gewoon over mij heen willen denderen met hun eigen mening (uhh feit in hun ogen )

Voor het gemak dus! En voor degenen die oprecht geïnteresseerd zijn, geef ik de uitgebreide uitleg.
Lianne86 schreef:Er zijn vega's die gewoon kip eten hoorDaar kwam mijn ex (die kok is/was/whatever) ook achter
' aan is?Corelli schreef:sunshine schreef:Klopt, sommige vegetariers eten wel vis, ik begrijp dat overigens niet tenzij je geen vlees eet om gezondheidsredenen en wel vis verdraagt en het dus niet doet om vegetarier te zijn.
Zo had ik laatst een discussie met een vleeseter, zij kende iemand die vegetarier is en geen vlees eet maar wel vis, en dat vegetariers ALTIJD gewoon wel vis eten, ik was dan " iets anders " in haar ogen![]()
Ik heb het op een gegeven moment maar op gegeven, in zulke mensen steek ik geen energie als ze gewoon over mij heen willen denderen met hun eigen mening (uhh feit in hun ogen )
Niet helemaal ontopic, maar ik wil me er wel aan wagen
Ik eet dus geen vlees en wel vis. Ik eet vis met mate en let erop dat het duurzaam gevangen is. Theoretisch gezien ben ik inderdaad een pescotariër, maar omdat dat een term is die in Nederland niet wijd verbreid is (en "vegetariër" wel) draag ik naar mijn omgeving uit dat ik vegetariër benVoor het gemak dus! En voor degenen die oprecht geïnteresseerd zijn, geef ik de uitgebreide uitleg.
Overigens, ik eet wel vis en geen vlees omdat ik erop tegen ben hoe de dieren gehouden worden die wij opeten. Daar wil ik niet aan bijdragen (letterlijk en figuurlijk). Ik ben dus niet tegen het eten van dieren an sich. Vissen (mits duurzaam gehouden en gevangen!) hebben in mijn ogen een prima leven en die wil ik dus wel af en toe eten.
Misschien niet te begrijpen voor anderen en ontzettend hypocriet, maar ik ben van mening dat hetgeen ik bijdraag door geen vlees te eten, ook al heel wat waard is.
ais schreef:Mag ik vragen of je dan wel vlees zou eten als je zou weten dat het een goed leven heeft gehad? Of bijvoorbeeld wild wat door een jager is geschoten?
Een studiegenoot van mij vertelde ook altijd dat ze vegetarisch at, ook om 'duidelijk' te zijn. Ze at wel vlees, maar enkel biologisch vlees, omdat ze tegen de massaproductie van vlees is.
M.b.t. kip; toen ik op vakantie was en een vega-sandwich bestelde zat daarop... kip

sunshine schreef:Mijn hond en kat eten overigens ook vers vlees, daar heb ik geen moeite mee, maar een hond en kat hebben dan ook echt vlees nodig en ontneem je de basisbehoefte als je ze geen vlees geeft.
, ook al eet ik vrijwel geen vlees en wel verantwoorde vis.Hilli schreef:sunshine schreef:Mijn hond en kat eten overigens ook vers vlees, daar heb ik geen moeite mee, maar een hond en kat hebben dan ook echt vlees nodig en ontneem je de basisbehoefte als je ze geen vlees geeft.
Dat vind ik een van de dingen die het meest lastig te begrijpen zijn in het geval van de mensen die principieel vegetariër zijn (wat voor mij betekent: vanuit dierenwelzijnsoogpunt). Eet je zelf geen vlees en dan koop je het vervolgens wél voor je huisdier. Ik vind dat heel erg inconsequent.
Ik denk wél dat het goed is als je nadenkt over waar je voeding vandaan komt en welke consequenties het heeft als je vlees eet, of soja, of vis, of zomerfruit in de winter. Niet zomaar iets kopen, maar even stilstaan bij wat je koopt. Ik doe het zelf te weinig, ook al eet ik vrijwel geen vlees en wel verantwoorde vis.
Mijn ervaring is overigens wel dat vragen over wat ik wel of niet eet gesteld worden vanuit interesse en niet met als doel mij te beledigen. Ik voel het overigens ook niet als zodanig.
' , nee ook geen frikandel nee.. In eerste instantie geloven mensen het ook nooit en denken ze dat ik zit te dollen. Tot ik wel heel lang serieus blijf haha. Meeste mensen hebben inderdaad zo'n geiten-wollen-sokken-figuur voor zich als ze aan een vegatariër denken.
xkimmx schreef:Haha heel herkenbaar! Idd 'Je weet niet wat je mist' , hoor je altijd. Of 'ook geen frikandel?' , nee ook geen frikandel nee.. In eerste instantie geloven mensen het ook nooit en denken ze dat ik zit te dollen. Tot ik wel heel lang serieus blijf haha. Meeste mensen hebben inderdaad zo'n geiten-wollen-sokken-figuur voor zich als ze aan een vegatariër denken.
Ondertussen lust ik het vlees gewoon echt niet meer. Ben het ooit op mijn 6e geworden en moeilijk om eraf te komen. Ik vind het vooral vervelend als ik mee uit eten ga met de schoonfamilie bijvoorbeeld en er dan bijna niks vegatarisch is en wat er is, ik niet lust.