Wat te doen met oud en nieuw?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 17:44

Hier ook iedereen in eigen huis, iedereen heeft dieren.

Voorgaande jaren keken we t.v. hadden lekker hapjes op tafel gezet.
Dit jaar wil ik gaan gourmetten, weer eens wat ander.

Paar jaar terug weleens met familieleden gevierd, spelletjes gedaan enzo, ook gezellig.
Maar vind het met zijn 2en heerlijk hoor, lekker in huispakje, vuurwerk kijken en dan naar bed haha.

Mirashiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 17:45

In het ziekenhuis doorbrengen? Haha, ik moet dan helaas net geopereerd worden..

cursebreaker

Re: Wat te doen met oud en nieuw?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 17:48

Ik vind eigenlijk als ik zo kijk, oud en nieuw maar irritant..
Ben je kapot moe en wil je naar bed, hoor je die stomme knallen nog tot 's morgensvroeg..
De dieren zijn er allemaal ondersteboven van. Siervuurwerk vind ik wel leuk maar echt die grote knallers en het illegaal vuurwerk hoeft van mij echt niet.
Hier is dan ook 31dec en 1jan alles potdicht, rolluiken omlaag etc. zodat de hond er zo min mogelijk last van heeft. De konijnen zitten altijd in elkaar gedoken in een hoekje vh hok..
Vroeger vond ik het altijd sjiek, lekker met vrienden stappen enzo..
Maar nu hoeft het van mij niet meer persé allemaal haha..

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 17:49

Zelfde probleem hier... Wordt eerste oud en nieuw met mijn vriend.
Ik moet werken tot 18.00 en hij tot 17.00. Hij woont 250 km bij me vandaan.

ik vierde het altijd bij mijn ouders en daar kwamen vrienden (met z'n allen gourmetten)
Maar die wonen ook 200 km bij me vandaan. Dan ben ik er pas rond 21.30 en is het hele gourmetten al voorbij.
Heb ik 1 keer gedaan, is niet bevallen. Ik zat in mijn eentje te gourmetten :+

Vriend kan gelijk naar mij toe rijden. Dan is hij er tussen 19.00 en 19.30
Ik ben zelf ook rond 19.00 thuis. Dus dat kan. Maar dan? Iig samen eten.
Op stap vind ik echt niks aan.

Vermoed dat het samen eten wordt (luxe eten dan maar, gezellig samen uitgebreid koken) en dan saampjes op de bank. Echt andere ideeen heb ik niet

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 17:51

Ivm de kat blijf ik thuis met de gordijnen en ramen dicht en de tv aan. :)
Zit te overwegen om of 1 persoon uit te nodigen en dan samen te gaan gourmetten/fonduen en te borrelen (oid), of in m'n uppie te gaan gourmetten/fonduen/eten bestellen en daarna in bed film kijken ofzo.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 17:57

Normaal vier ik het altijd met familie, "s avonds leuk spelletjes spelen dan met zn allen aftellen met de tv aan. Iedereen elkaar gelukkig nieuwjaar wensen en naar buiten rennen om te genieten van het vuurwerk. Wanneer iedereen dan rond 01.00 of 01.30 weer binnen is dan gaan we aan het "buffet" :D
Standaard traditie, na vuurwerk afsteken nog lekker eten; gehaktballetjes, salades, stokbrood, kruidenboter, etc erg lekker als je al zo lang wakker bent... :j

En oud jaarsdag begint bij ons al heel leuk, 's middags met de kleinkinderen die tijd hebben, knijpertjes bakken bij opa en oma...

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 00:05

Oud en nieuw heb ik dit jaar al geregeld. Gaan naar een feest hier een dorp verderop en blijven ook daar in het hotel overnachten bedoeling is om rond 00:30 die kant op te gaan en daarvoor zijn wij met zijn alle bij mijn papa en mama met een grote groep :).

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 00:08

manzano schreef:
Of je zoekt gewoon een hotel met parkeergelegenheid. Daar zijn er genoeg van.

die had ik ook toen in parijs, zijn duurdere en goedkopere! ik was bij een goedkopere en met de metro kon je zo weer in het centrum komen.

ik ben alweer wat jaren gewerkt met oud en nieuw laatste 4 jaar niet ben 1 keer thuis geweest alleen en verder bij vrienden/familie in huis.

in huis bij vrienden gaat de avond wat sneller om, en je leert nieuwe mensen kennen(aanhang van andere kant van het stelletje)