Gebruik zelf altijd mijn telefoon voor een muziekje onderweg met een oortje in. En soms nog wel even whatsappen ofzo, maar alleen als er geen ander verkeer is, meestal alleen op een gescheiden fietspad. Ben verder wel heel erg bewust van het verkeer, dus ik weet ook wel wanneer ik het echt niet moet doen!
Ik gebruik mn mobiel bijna altijd bij t fietsen, amders verveel ik me Let verder altijd gewoon goed op em heb er nog nooit problemen mee gehad. Dus ga er ook echt nier zomaar mee stoppem haha.
Ik heb hem ook ingevuld, zit zelf ook wel eens op mijn smartphone op de fiets maar eigenlijk alleen om even gauw te kijken. Echt sms'en of bellen doe ik niet..
Suusie22
Geplaatst: 07-11-13 17:38
Ingevuld. Als oplossing heb ik boetes opleggen, want een smartphone gebruiken tijdens het fietsen is gewoon levensgevaarlijk! Als fietser ben je al ontzettend kwetsbaar in het verkeer. Doordat je gefocust bent op de smartphone, merk je overige dingen in het verkeer niet meer op.
SimoneDV
Geplaatst: 07-11-13 17:44
Ik miste wel een beetje dat je kon aangeven waar je hem dan gebruikt. Als ik op een lang recht fietspad fiets waar echt niemand is dan heb ik m wel eens in m'n hand ja maar op andere stukken bijvoorbeeld weer niet.
Inderdaad, is het geen optie om een nieuwe enquête erbij te voegen van wáár iemand zijn smartphone gebruikt?
Ik gebruik hem enkel als ik de situatie ken en ikzelf rustig rol en weet waar alle opritten en zijwegen zijn, daar kijk ik dan ook iedere keer bewust goed op de weg.
Ik heb hem ook ingevuld. Ik vind overigens voetgangers met een smartphone 9 van de 10 keer net zo gevaarlijk als een fietser. Gisteren zag ik dat er eentje bijna voor een auto liep, omdat ze zo druk was met haar telefoon. Denk dat ze het nu wel heeft afgeleerd, want ze schrok zich rot toen de automobilist op zijn claxon ging
Zelf gebruik ik mijn telefoon ook wel eens op de fiets, maar enkel om mijn muziek te regelen, niet om te smsen/whatsappen/bellen. Voordeel is bij ons dat wij veel fietspaden hebben dus is het gevaar iets minder groot dan als je als fietser op de openbare autoweg fietst.
Had van de week ook zo goed als een voetganger met smartphone onder mijn auto die zonder op of omkijken zo uit het niets de straat overstak. Levensgevaarlijk.
Ik gebruik zelf mn telefoon voor muziek en af en toe een whatsappjemaar gebruik m alleen op niet hele drukke fietspaden, en niet bij oversteken, en ik ben niet supergefocust op mn mobiel