Mijn relatie gaat naar de maan..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ohana_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 16:22

Als hij vindt dat jij het probleem bent, terwijl jij zo je best doet, ga dan alsjeblieft weg uit respect voor jezelf.
Je moet niet in zo'n situatie willen blijven, ik denk dat je beter verdient.
Ik heb een relatie gehad waarbij ik me continue moest bewijzen, anders zou hij niet bij me blijven, uiteindelijk is het stukgelopen. Nu heb ik een relatie waarbij mijn vriend blij is dat ik bij hem wil blijven, ik hoef me niet meer te bewijzen en zit een stuk beter in mijn vel.

DanaDeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 16:23

Je spullen pakken en weggaan, jij bent niet het probleem, hij heeft een probleem.
Je bent veelte jong om je nu al te binden in een probleem relatie.
Als hij echt om je geeft, dan houdt hij ook van je als je ergens anders woont.
Sterkte!

eeeeef_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-13 16:23

Ik weet alleen niet hoe ik het met hem aan ga pakken. Als ik zeg dat ik terug wil begint hij te huilen en kruipt zijn bed in.. dan, na 5 min roept hij mij dat ik moet komen om te vechten voor de relatie.
Ik ben op...

Mirjam79

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 16:24

Meid, kies lekker voor jezelf. Je krijgt vanzelf nog genoeg om je oren als je verder leeft zonder hem. Laat hem maar een keer leren wat eigen boontjes doppen is en laat hem maar leren wat respect is. Hij geeft jou niks, dus kan hij ook niks terug verwachten.
Kies alsjeblieft voor jezelf, hij zal dit niet gaan doen...

Zelf ben ik een keer midden in de nacht uit een verstikkende relatie gestapt. Hij lag idd ook op bed en maakte de opmerking over zelfmoord. Toen ben ik toch wel zoooo verschrikkelijk boos geworden!!! Laat hem lekker zijn eigen boontjes doppen en laat hem jou er niet mee lastig vallen.
En kruip alsjeblieft niet weer bij 'm op bed als ie ligt te piepen! Wees waardig naar jezelf en maak die keuze die nu zo moeilijk lijkt! Wanneer je de stap genomen hebt zal je zien dat het een hele opluchting is!
Laatst bijgewerkt door Mirjam79 op 05-11-13 16:27, in het totaal 2 keer bewerkt

Ohana_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 16:24

eeeeef_x schreef:
Ik weet alleen niet hoe ik het met hem aan ga pakken. Als ik zeg dat ik terug wil begint hij te huilen en kruipt zijn bed in.. dan, na 5 min roept hij mij dat ik moet komen om te vechten voor de relatie.
Ik ben op...

Doe een stapje terug voordat je jezelf niet meer bent, als je nu al op bent.
Je kunt altijd nog weer met hem verder als je dat wil, maar het lijkt me beter dat je nu even tijd en aandacht geeft aan jezelf. En dat je vriend bezig gaat met zijn eigen problemen.

Patsab

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 16:25

Meid je bent 17, je leven hoort nog een lolletje te zijn!
Ondanks het feit dat je vriend ziek is, kan hij nog altijd wel respect voor je opbrengen wat hij nu dus niet doet,dat moet je gewoon niet accepteren! Nu niet nooit niet!
Opstappen en weggaan is zeker niet makkelijk en zal je echt wel zeer doen, maar zo thuiskomen..... :n

Sterkte ermee hoor :(:)

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 16:25

- Je belt jouw ouders en vraagt of ze je op willen komen halen
- Als jouw ouders er zijn pak je je spullen en vertrek je
- Eventueel haal je later nog wat spulletjes op

Samen sta je sterk :) Huilen en in bed kruipen is aandacht trekken.

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 16:26

Dat hij begint te huilen kan ik me nog voorstellen bij een zwaar depressief iemand, maar als hij het echt elke keer zo aanpakt, wil hij de discussie niet aan. Dan moet je hem zijn zin niet geven, anders pakt hij het altijd zo aan. Partners zijn net kinderen soms. :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 16:26

eeeeef_x schreef:
Ik ben op...

Pak je spullen, ga weg en laadt jezelf ergens anders op :(:)
De relatie hoeft niet over te zijn, maar samenwonen werkt gewoonweg niet op dit moment.

Wat heb jij er aan als ook jij niet meer kan functioneren op je studie en werk door dit?

eeeeef_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-13 16:26

Heel lief al die reacties van jullie!
Ik zit alleen nog met een ding.. wat als ik de persoon ben die het fout doet?
Ik kan het me niet voorstellen, maar wat als het zo is? Ik ben zo in de war.. ik wil gewoon het beste doen.

vuurneon

Re: Mijn relatie gaat naar de maan..

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 16:28

Als een goede vriendin dit verhaal zou vertellen wat zou je dan zeggen? :)

Mirjam79

Jij degene die fout is? Dacht het niet! Mooi voor jezelf kiezen, dan merk je vanzelf wie er fout was. En jij zeker niet. Ga lekker je eigen gang en geniet van je jeugd. Die is zomaar voorbij :D

Geryon

eeeeef_x schreef:
Ik ben op...

Je moet echt een goed gesprek met hem gaan houden. Aangeven dat dit écht niet zo langer door kan gaan. Desnoods typ je het eerst helemaal uit. Punten als dat hij moet beseffen dat het probleem niet bij jou ligt enzo moet je zeker meenemen. En echt goed aangeven dat het anders ophoudt omdat het gewoon anders niet kan werken. Wilt hij dan nog niet zijn best doen of een goed gesprek aan gaan, dan zou ik maar weer even terug gaan als ik jou was..

Selka

Wat doe je fout? Je gaat naar school, je werkt, je doet je best om het huis schoon/opgeruimd te houden. Lieve meid, wat doe jij fout?

Als vriend een lompe opmerking maakt over het huishouden zeg ik dat hij het ook lekker zelf kan doen, ook ik werk 40 uur per week. Samenwonen doe je samen, het lijkt erop dat jij er alleen voor staat.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 16:30

Mirjam79 schreef:
Jij degene die fout is? Dacht het niet! Mooi voor jezelf kiezen, dan merk je vanzelf wie er fout was. En jij zeker niet. Ga lekker je eigen gang en geniet van je jeugd. Die is zomaar voorbij :D

Uhm, hoe weet je dat nou? Wij horen hier maar één kant van het verhaal. De reacties van haar vriend hoeven niet alleen maar voort te komen uit zijn eigen persoonlijkheid. Daar gaat iedereen hier maar vanuit..

Westerntrail

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 16:30

Kom op meid je spullen pakken en vertrekken, het ligt echt niet aan jouw.

Mirjam79

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 16:31

Geryon schreef:
Mirjam79 schreef:

Uhm, hoe weet je dat nou? Wij horen hier maar één kant van het verhaal. De reacties van haar vriend hoeven niet alleen maar voort te komen uit zijn eigen persoonlijkheid. Daar gaat iedereen hier maar vanuit..

Sorry, liet mij even gaan in mijn verhaal. De situatie komt mij zo verschrikkelijk bekend voor uit mijn verleden... :o

eeeeef_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-13 16:32

Hij zegt dat hij een aquarium heeft geregeld, een kat. Dat hij spullen heeft gehaald voor in huis, dat ik daarom niet goed mn best doe. Verder is het zo dat ik 'op mijn geld zit' omdat ik de boodschappen en alles probeer te betalen van mijn kleine loontje. Ja, dan moet ik soms wat dingen weigeren. Als ik dan wat weiger gaat hij het spul bij zijn moeder halen omdat het van mij niet mag zegt hij..

celine14

Re: Mijn relatie gaat naar de maan..

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 16:34

hoe oud is hij als ik vragen mag?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 16:34

Lees je berichten eens na; je woont nog maar net samen, jij doet heel veel en waar is de respect en waardering? Je bent nu niet gelukkig... Hoe kan je relatie nu slagen als je beide ongelukkig bent met de situatie?

eeeeef_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-13 16:34

23 jaar.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 16:35

eeeeef_x schreef:
Het probleem is ook dat hij, wanneer ik hier weg ga niks meer met mij te maken wil hebben.

Dat is geen "probleem", dat is een voordeel.
Maar ik zou er niet te hard op rekenen dat hij deze belofte houdt....
Je zit in een enge afhankelijkheids relatie, jullie zijn bepaald geen gelijkwaardige partners (naar jouw beschrijving van de situatie uiteraard).
Mijn advies, kort en krachtig; wegwezen, en niet meer omkijken.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 16:36

Wil hij een vriendin of een wandelende pinpas/schoonmaakster?

Woogy

endure. Toen ik net bij m'n vriend inwoonde stroomden de ruzies door ons leven. Je gaat van mijn leven jouw leven naar ons leven en dat is een kwestie van wennen en inscharen :) Als je je er goed bij voelt, moet je doorzetten, zo niet kun je altijd nog weg

Selka

Selka schreef:
- Je belt jouw ouders en vraagt of ze je op willen komen halen
- Als jouw ouders er zijn pak je je spullen en vertrek je
- Eventueel haal je later nog wat spulletjes op

Samen sta je sterk :) Huilen en in bed kruipen is aandacht trekken.

Ik ga mijzelf quoten, het wordt namelijk alleen maar erger. Meid je verdient zoveeeeel beter! Kop op, het doet even zeer maar je zult jezelf dankbaar zijn :)