naam van je vriend (niet) gebruiken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 21:19

Ik doe dat ook, toen ik een keer zijn naam noemde met een lief zinnetje erachter, was hij zelfs even helemaal stil. :')
Hij noemt mijn naam wel vaak, meestal zegt hij dan wel Lau ipv Laura.
Ook via whatsapp noemt hij heel vaak mijn naam, meestal in discussies, wat ik op dat moment wel irritant vind..

Joosiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 21:20

Haha nooit echt bij stil gestaan, maar vriend noemt mijn volledige naam alleen als we een discussie hebben. :') :') Anders noemt hij mij Jos, afkorting van mijn naam, :+ en ik noem hem wel altijd bij zijn volledige naam.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 21:20

Ik zeg altijd Ries, ook als ik het over hem heb. Hij heet Richard trouwens :).

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 21:21

Mijn vriend spreekt me eigenlijk altijd bij mijn naam aan, en anders met een koosnaampje. Hij kort het wel altijd af naar Aman, dus als ik hem dan een keer Amanda hoor zeggen is dat heel raar..

Jamiefris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 21:21

xSwanHeart schreef:
:') Herkenbaar
Als hij mijn naam gebruikt denk ik gelijk dat ik iets fout heb gedaan, haha.

Haha inderdaad.

Toevallig noemde hij mij dit weekend bij mijn naam en dat klonk zo raar. Als ik hem bij zijn naam noem dan denk ik altijd dat ik het verkeerd uitspreek haha :P

EDIT ; Als ik met anderen over hem praat dan zeg ik wel gewoon zijn naam en dan is het helemaal niet raar.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 21:22

Ik vind het soms zelfs vreemd om zijn naam uit te spreken :')
Als ik boos bent rolt ie er wel lekker uit! In gezelschap wisselt het tussen zijn naam en schatje. meestal zijn naam, maar soms floept 'schatje' er nog wel eens uit.
Poppie, popje word hier ook vaak gebruikt :D eigenlijk vreselijk als ik het zo typ haha, maar het is zo gewoon geworden.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 21:25

Ik noem hem Lief en hij mij Schat. Ik weet het: klef. Maar als we gewoon onze namen gebruiken klinkt het vreemd. Ik gebruik wel gewoon zij naam als er andere bij zijn.

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 21:26

Ik noem manlief eigenlijk alleen bij zijn naam in bepaald gezelschap soms ofzo. Dan vindt ik het niet altijd even gepast om schat te roepen. Meestal noem ik hem dus schat.

Yv_

Ik kreeg gister nog van mn beste vriend te horen "waarom luister je nooit als ik Yvonne zeg".
Uhm ja omdat ik al 15 jaar Yv word genoemd en Yvonne gewoon als een ander iemand klinkt bij me :').

Mn ex noemde ik wel bij het eerste gedeelte van zn voornaam, gewoon afgekort. Niet als we samen thuis hadden, want dan had ik het tegen hem of tegen de katten, maar wel in gezelschap. Ik ben niet zo van het poepie kakkie scheetje :'). En als we ruzie hadden zn gehele voornaam _O-.

Alwiene

Wij gebruiken elkaars naam juist wel regelmatig. Allebei ADHD'er, dus kunnen vol met de aandacht in bijvoorbeeld de pc zitten. Wil je dan de aandacht van de ander dan doe je er goed aan om even de naam te noemen en dan te wachten tot je aandacht hebt voor je verder gaat met je vraag of wat je wil zeggen. Anders heb je namelijk een grote kans dat je het hele verhaal overnieuw kan doen omdat je gewoon niet binnen gekomen bent :')

Edit: Gebruiken wel bijna altijd een afkorting van elkaars naam, niet de volle naam.
Laatst bijgewerkt door Alwiene op 04-11-13 21:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Captain_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 21:27

Haha ja da's heel erg herkenbaar! Ik noem mijn vriend ook eigenlijk nooit bij zijn naam of een koosnaam als ik tegen hem praat.
Heb het ook wel eens dat hij me niet hoort, en dan sta ik echt zo na te denken of ik nou 'Joost' moet zeggen of nog even wachten tot ie wel oplet, omdat ik het zo raar vind klinken haha :o

Andersom noemt hij mij ook nooit bij mijn naam inderdaad. Toen hij het een keer deed vond ik het ook wel wat raar klinken inderdaad

amandananana

Re: naam van je vriend (niet) gebruiken

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 21:28

Het gebeurt ook echt super vaak dat ik 'hey lieffie' tegen mn kat zeg en dat mn vriend dan antwoord geeft :')

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 21:32

Ik heb heel af en toe dat ik hem bij naam noem maar dat klinkt wel heel vreemd eigenlijk.. :+
Ben blij dat ik niet de enige ben die dit heeft haha!

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 21:42

Nog zoiets, niet over mijn vriend (heb ik niet :') ). De eigenaar van je verzorgpony's, hoe noem je die? Ze wou nooit dat ik haar u noemde, hoe je haar naam uitspreekt wist ik niet zeker (en dat vind ik ook een beetje onbeleefd tegen 40 jarige vrouw), en mevrouw klonk ook niet. Dan maar geen naam uitspreken :') Dat was soms best wel lastig aangezien de paarden achter haar huis stonden en ik best een goede band met haar had! :j

xdniesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 21:44

Ik noem mijn vriend eigenlijk ook nooit bij naam. Behalve als ik me aan hem erger hihi :D
Andersom, heel soms noemt hij mij bij naam, klinkt dan echt heel raar!

Spelt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 21:45

amandananana schreef:
Het gebeurt ook echt super vaak dat ik 'hey lieffie' tegen mn kat zeg en dat mn vriend dan antwoord geeft :')

haha hier ook!

Sunshinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 21:46

haha wat grappig!
Ik vind het ook raar als mijn vriend mij bij mn naam of bijnaam noemt, heb hem nog nooit natas horen zeggen terwijl al zijn vrienden mij wel zo noemen en hen ken ik amper :')
Ik noem hem ook nooit bij zijn naam, hij heet Bart maar mijn R-en zijn altijd verrrrrrot. hahah
dus ik zeg ook altijd: Wil je wat drinken?
en als ie niet luisterd zeg ik: Poepiee? DRINKEN?! hahaha :D

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 21:48

Hmm, nu ik erover nadenk :')
Noem ik zijn naam ook vrij weinig. En hij de mijne ook. Als hij mijn naam wel gebruikt ben ik altijd bang dat er iets mis is, of in elk geval iets serieus komt :')

apart. Het is ook niet zo dat we alleen maar schatje/liefje zeggen ofzo.. Gewoon alleen de zin. Dus: Zin om vanavond film te kijken? En niet: Naam/Schatje, zin om vanavond film te kijken?

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 21:50

Toen ik de openingspost las dacht ik echt "Hoe de f*ck kan je de naam van je lief nou nooit gebruiken? Hoe roep je hem dan? HE, JIJ DAAR?! :o? ?" :') En toen bedacht ik me ineens dat mijn vriend me ook nooit bij mijn volledige naam noemt, en dat inderdaad ook vreemd klinkt als hij dat wel doet :')

Ik noem hem wel es bij zijn naam, vooral als ik zijn aandacht wil trekken, hij heeft ook gewoon een lekkerbekkende naam :P Maar meestal afkortingen / koosnaampjes inderdaad.

Sowieso, nu ik erover nadenk. Niemand noemt mijn bij mijn naam >;) Tis eigenlijk altijd een afkorting, of mensen moeten mijn naam voor het eerst horen willen ze het proberen goed te onthouden :P

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 21:53

Ik gebruik zijn naam eigenlijk alleen als ik kwaad op hem ben! :P
Of als ik in de supermarkt al 2x "SCHATJE?!" zei en een heleboel mensen kijken behalve hij. :')

Mila11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 21:55

herkenbaar, nou ja, niet bij een vriend, maar bij familie. Mijn neefje, oom en tante zijn de enige die ik bij naam noem(exclusief alle anderen, want van hun weet ik niet wat ze van me zijn :') )

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 22:23

Dit bedacht ik mij ook laatst.

Wij noemen elkaar ook nagenoeg nooit bij de voornaam, dat klinkt echt vreemd. Als vriendlief Marleen zegt maak ik mij meteen zorgen, dat zegt ie namelijk nooit. Andersom precies zo.

Ohana_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 22:30

Alleen als ik echt heel boos op hem ben, gebruik ik zijn hele naam, maar dat komt eigenlijk nooit voor.
Via de telefoon gebruik ik zijn hele naam wel af en toe, maar meestal is het een afkorting van zijn naam of koosnamen. Hetzelfde geldt voor hem. Als hij mijn hele naam zegt, heb ik het gevoel dat ik wat fout heb gedaan of dat er wat aan de hand is. In gezelschap gebruik ik dan wel zijn hele naam :+

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 22:33

Zó herkenbaar.. :') Wij gebruiken elkaars voornaam ook eigenlijk nooit, dat klinkt echt super raar!
Terwijl ik zijn naam idd wel gewoon kan noemen als ik over hem praat, dat is heel anders..

Als we elkaar roepen is dat meestal met een bijnaam. Ik kort zijn naam altijd af :=

_Lisaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 22:36

Heeeel herkenbaar hier ook nooit geen voornaam altijd schat eigenlijk haha allebei en vriendlief wilt nog wel is mop zeggen. Ook hier kijken we mekaar heeeel raar naam als 1 van ons darcy of lisa zegt dat klopt niet haha. Al noemen al mijn vrienden me eigenlijk ook nooit bij me voornaam heb daar weer een andere rare bijnaam haha.