Chagrijnig van donkere dagen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 23:10

Verschrikkelijk.Nu maar hopen op niet weer zo'n winter als vorig jaar.
Toen heb ik ook haast geen hol verdiend.
Ik kruip er s'avonds weer wat vroeger in,ik heb in de winter gewoon meer slaap nodig.

Ankie2011

Re: Chagrijnig van donkere dagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-13 23:31

In ieder geval fijn om te weten dat ik niet de enige ben :brr:

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 23:39

oh ja ik kan ook heel slecht tegen de winter! De kou vooral..> Heb het altijd koud.
En dat je in het donker naar je werk moet, en dat het dan alweer donker is als je terug komt en je paard gedaan hebt/moet doen..
Ik word er ook altijd chagarijnig van. De zomer gaat altijd veel sneller voorbij dan de winter..

En dan de sneeuw.. Hoelang gaat het dit jaar duren, hoeveel sneeuw gaat er dit jaar vallen? Wordt ieder jaar erger heb ik het idee. ieder jaar word er wel weer een record gebroken qua kou of hoeveelheid neerslag.
Met mn autootje door de sneeuw naar mn werk ploegen. Met mn paard door de sneeuw en in de sneeuw werken... Bahbahbah.. Een winter zonder sneeuw zou al fijn zijn!

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 10:31

Ik vind vooral het uit bed komen zo moeilijk... Wij hebben nog geen slimme thermostaat, dus ik kom 's morgens uit bed bij een binnentemperatuur van zo'n 13 graden (verwarming staat wel op 15,5 maar de thermostaat hangt beneden en het is boven altijd kouder dan beneden).

Aan sneeuw heb ik geen hekel, als het maar echte sneeuw is. Die constante zeikregen daarentegen, die komt me nu alweer m'n neus uit!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 10:39

Ik heb zo,n lamp en zelfs mijn kat komt er bij als ik hem, aan zet.

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 10:50

bij mij is het ook altijd koud als ik mijn bed uit stap. ik woon en slaap en kook in 1 ruimte. Dus ik doe 's avonds nooit de kachel aan, want dan kan ik 's nachts niet slapen van de hitte. Ik lig 's avonds dus vaak onder een dekentje op de bank en dan is het lekker fris en kan ik goed slapen! Maar dan is het 's ochtends ook zo koud, dat is wel het nadeel ...

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 10:55

ik gebruik nu sinds begin dit jaar de lichtlamp en ik ben er echt super tevreden over.
Ik ben een stuk actiever geworden (en helderder in mijn hoofd )

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 10:55

Vanaf september elke week twee haringen eten werkt bij mij heel goed. Winterdip schijnt door omega-3 vet tekort te komen en in haring zit dat veel. Ook in makreel en paling.
Daarnaast ga ik vrijwel altijd in januari op vakantie en nu in november ook al twee weken. Dat werkt ook goed :D maar dat is dit jaar voor het eerst. De haringen alleen werken ook prima.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 10:57

dat op vakantie gaan werkt ook goed inderdaad :P
alleen jammer dat dat zo duur is :X

itsmi

ik lust geen vis! en die pillen met vis olie lijken me vreselijk ranzig en niet zo effectief als vis eten zelf!

pleiada

Ik heb er ook last van maar het is denk ik ook zo dat als je paarden hebt het ook super onhandig is,de dagen zijn veel te kort en dan loop je in mijn geval dus vaak in het donker en de blubber te kloten..

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 11:01

itsmi schreef:
ik lust geen vis! en die pillen met vis olie lijken me vreselijk ranzig en niet zo effectief als vis eten zelf!

Ik eerst ook niet, maar haring vind ik nu heerlijk! Vooral omdat ik me er zo lekker door voel :+

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 11:03

verootjoo schreef:
itsmi schreef:

Ik eerst ook niet, maar haring vind ik nu heerlijk! Vooral omdat ik me er zo lekker door voel :+

Haring vind ik helemaal verschrikkelijk! Die vorm van de vis zie je nog, en de lucht van haring is heel sterk.. Nee ik ga al over mn nek als ik een viskraam zie waar ook haring in ligt.
Vissticks gaat dan nog wel een beetje, daar kan ik er nog wel 1 van opeten zonder over mn nek te gaan, door dat gefrituurde krokante laagje wat de vissmaak iets verdoezeld, maar andere vis lust ik echtn iet....

hoe heb je jezelf dat leren eten?

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 11:18

Mmm voor mij Chia zaden in plaats van haring :P Ben benieuwd of dat echt werkt. Maarre zo'n lamp helpt dat nou echt? Ik ben namelijk 's winters echt niet te genieten en soms heb ik achteraf medelijden met vriend haha dus als iets helpt ben ik wel geïnteresseerd.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 11:22

Mijn dochter vraagt er zelfs om, mam ik denk dat ik weer onder de lamp moet.

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 11:27

rooswita schreef:
nog maar anderhalve maand en dan wordt het weer langer licht :D

Hier hou ik me heeel erg aan vast!!!

clarence

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 11:39

VitamineD kuur kan ook helpen. Ik zal ook eens op zoek gaan naar zo'n lamp. In dit huis worden we namelijk ook super ongezellig van het gebrek aan licht.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 12:06

Ja die lamp klinkt goed Marleen. Toch eens op zoek naar een slaapkamer formaatje.

Lien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 12:09

Een vriendin van mij heeft ook zo'n lamp idd, tegen haar winterdipje en is daar heel blij mee! :j

Ikzelf slik vitamine D (en visolie ook trouwens), geen idee of het daardoor komt, maar ik voel me top en heb enorm veel energie. Nu woon ik natuurlijk wel in een stad, weet niet of dat verschil maakt maar ik vind het bij m'n ouders op het platteland in de winter troostelozer :') Ergens vind ik het wel wat hebben, vooral kou en donker- dan kan ik echt genieten van door de stad lopen/fietsen :) <3 regen ben ik minder fan van, als ik door de regen moet fietsen althans :))

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 12:11

Pandora2 schreef:
+ 1 ! Lijkt wel of je niets meer gedaan krijgt...paardje rijden, stallen proper maken, hooi naar de wei wandelen voor de volgende morgen...lijkt wel of je midden in de nacht nog in de modder loopt te klooien :D
Nee, ik word er elk jaar weer een paar weken zenuwachtig van %)

Idem. Sta je in de ochtend en in de avond in het donker (werk 3 dagen in de week van 8u tot 17u) je paarden te voeren, uit te mesten, te bevriezen van de kou, piste te nat om te rijden. Heel de wei in de blubber (heb een eigen stuk weide met stal zonder licht en stromend water). Pff. In de winter is paarden hebben toch niet zo een leuke hobby :D
Kerst etc vind ik allemaal wel gezellig en ook savonds in het donker in de zetel gaan zitten met kaarsjes aan en boekje lezen is mega leuk, maar die paarden moeten toch echt gedaan worden :D

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 16:06

Vitamine A en D en visolie werd mij inderdaad ook al geadviseerd

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 17:28

Ik heb dat ook heel erg maar meer dat ik dan een beetje depri word....
In de winter slik ik daarom ook Rhodiola en dat helpt je gewoon net even over dat winter dipje heen, ik zou zeggen probeer het eens. :)
Rhodiola is op natuurlijke basis te kopen bij o.a de Tuinen, dus het is geen chemische troep.

http://www.detuinen.nl/energie/rhodiola ... 50-mg.html

Claudia1993_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 17:30

Je bent zeker niet de enige, heb er ook last van.
Met die donkere dagen en die regen heb ik echt een beetje last van een dipje.
Gaat wel weer over, maar moet er elk jaar weer eventjes aan wennen.

SETEFURII

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 17:35

Zeer herkenbaar!
Hetgene dat bij mij het beste helpt is vroeg mijn bed uit en zoveel mogelijk dingen doen. Joggen in de opkomende zon, veel thee drinken, tegen vriendlief aanliggen kaarsjes aandoen en zonnebankje van tijd tot tijd. Ik denk dat deze allemaal hun aandeel hebben (endorfine door sporten, actieve dag = productieve dag, thee houdt je lichaam gezond, UV helpt ook altijd mee..) Daarnaast kan je ook vitamine supplementen nemen, maar als je nergens tekorten hebt is het eigenlijk onnodig en soms zelfs schadelijk. Zo'n lamp van 10.000 LUX heb ik nog niet geprobeerd, maar lijkt me wel de moeite waard, zeker op de ergste momenten. (Zuchten, nagelbijten, janken, vreten...)

Probeer ook zeker de mooie dingen ervan te zien! Koud = warme drank en lekker eten, zonsopgang zien, donker = kaarsjes en gezelligheid. Verwen jezelf!

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 19:17

Die tip van die haringen is er ééntje om te proberen ! Lust namelijk heeeel errruuug graag die vette visjes :9 :9 Ook de andere tips houd ik in gedachten !
Leerzaam topic dit ! :j
Vandaag mij voorgenomen om toch te rijden....niet dus...piste onder water en regen non-stop vanaf het moment dat ik thuis kwam |( Morgen is er weer een dag.... :+