Stientje de wasmachientjee

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-13 12:59

MarliesV schreef:
Mijn nieuwe Stien is een Samsung Eco Bubble geworden. 7 kg trommel, geen koolborstels.

Bevalt prima, en ze speelt nog een leuk deuntje ook als ze de was fluitend heeft gedaan.

Ik zocht ook een niet te dure machine. Ben alleen maar vind 7 kg ideaal ivm dekbedden en zo om te wassen. Heb gewoon gekeken naar een goede aanbieding en was dus maar 400 euro kwijt voor een nieuwe machine.

Wat dat betreft is een 7 kilo wasmachine ook niet erg gek.
We hebben nu een 5, en dan doen we de dekbedden in het bad (Ja ja, handwas!)
Maar als een 7 kilo wasmachine een dekbed kan hebben, word het natuurlijk allemaal net weer wat frisser in het huis!

MarliesV

Re: Stientje de wasmachientjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 13:02

Mijn schoonzusje wast zelfs haar dekbedden bij mij omdat het past in mijn trommel en niet in haar 5 kg machine inderdaad.

Tegenwoordig is een 7 kg trommel vrij standaard gelukkig. Gewoon goed de aanbiedingen in de gaten houden.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 13:04

Ik weet niet hoe groot onze trommel is, maar met wat proppen krijg ik wel ons donzen lits jumeaux dekbed erin.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-13 13:04

MarliesV schreef:
Mijn schoonzusje wast zelfs haar dekbedden bij mij omdat het past in mijn trommel en niet in haar 5 kg machine inderdaad.

Tegenwoordig is een 7 kg trommel vrij standaard gelukkig. Gewoon goed de aanbiedingen in de gaten houden.

Ik -hoop- dat Stientje het nog ff 3 maanden vol kan houden! Dan hebben we namelijk nog ff wat speling over!

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 13:06

8 jaar een AEG gehad en totaal niet tevreden hebben we daarna een zusje van stientje gekocht, de zanusie 1400, draait hier nu al 3 jaar en ben heel tevreden.
Maakt wel een bult meer herrie dan de AEG dat wel.
Ook nog gewoon 5 kg, want met 2 personen is dat groot genoeg.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 13:07

Hier ook een wasmachine van LG. een direct drive model met 7 kg trommel.
Is fluisterstil! En werkt als een tierelier.

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 13:09

maralyn schreef:
Gimme_Spurs schreef:
Net gekocht: een Miele droger en wasmachine! Kon ik (goedkoop) krijgen via mijn vader zijn werk! Ik wilde heel graag goeie apparaten hebben. Maar ja, Miele is natuurlijk rete duur in de winkel!

Mieles zijn super, dat moet ik mee geven.
Maar miele zijn wel inderdaad rete duur. Dan ben je minimaal 750 kwijt voor 15 jaar een wasmachine.
Gemiddeld zitten ze al op 1000 euro.

Daar kan ik 4 zanussi wasmachines voor zetten....ghe ghe.

Wasdroger is ideaal, maar Grover doet nog heel best zijn werk.

ze houden het wel langer vol als 15 jaar hoor, mijn wasmachine is ouder als mijzelf(ik ben 23, laatste productiejaar van dit model was mijn geboortejaar) maar draait nog prima :)
ik heb hem nu zo'n 2 jaar in gebruik, daarvoor is die van familie van vriend geweest. alleen het wasmiddel loopt niet goed uit het bakje, maar dat gooien we dan maar gewoon direct in de trommel.

de miele van mijn ouders is ook ergens in de 20 geworden.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-13 13:18

Rintah
20 jaar....Moi!! Dan kan een Miele wel uit.
Dan zouden we nu (financien niet super breed) beter kunnen zeggen, nog 1 keer een stientje, en dan goed sparen voor een Miele, die over 8 jaar nog verder weer verbeterd is.

Dat wasmiddel doen wij zelf altijd in een wasbolletje. Vinden wij prettiger...Dont ask why, is een gevoelenskwestie denk ik.

Maar als een Miele 20 jaar mee kan...Straks (over 5 jaar) met kinderen is dat helemaal niet gek!!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 13:22

Niet alle Mieles gaan zo lang mee hoor. Ook daar moet je geluk mee hebben.

Onze zanussi is inmiddels ook alweer 13 jaar geloof ik, heeft ons ook nog nooit in de steek gelaten. Is destijds gekocht toen mijn vriend op kamers ging, eind jaren negentig :D

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-13 13:25

Wendy schreef:
Niet alle Mieles gaan zo lang mee hoor. Ook daar moet je geluk mee hebben.

Onze zanussi is inmiddels ook alweer 13 jaar geloof ik, heeft ons ook nog nooit in de steek gelaten. Is destijds gekocht toen mijn vriend op kamers ging, eind jaren negentig :D

13?!

Dat is enorm oud voor een zanussi.

Tjonge....Tword wel een pittige om te vergelijken.
Maar ik zie de ecobuble heeft hier succes maar de zanussi ook!

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 18:32

Onze Zanussi was ook 14 jaar oud toen 'ie ermee kapte. Ik weet niet zeker wat we nu hebben, volgens mij is het weer een Zanussi, anders is het een Bosch.
Het is wel een hele handige: je kunt op een schermpje zien hoe lang 'ie nog moet en als 'ie klaar is gaat er een alarmpje.
Ik weet niet zeker of we een uitgestelde start hebben, wel een pauzeknop. (God knows why, wanneer gebruik je dat in vredesnaam?)

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 18:47

Wij hebben een Indesit wasmachine, droger, koelkast en fornuis/oven. Hadden alles in één keer gehaald en met een beperkt budget (we wilden wel alles nieuw hebben). Het is een 5 kg wasmachine en hij doet prima zijn wasjes, heeft een zeer uitgebreid keuze programma (13 programma's + temperatuur in te stellen van koud tot 90 graden en toeren tot 1400). Je kunt daarnaast ook kiezen voor extra spoelbeurten (voor de gevoelige huidjes onder ons), halve wasjes, wassen met bleek en een tijd instellen wanneer hij moet beginnen (handig als je een hele dag weg bent en 's ochtends de was erin klaar zet). De droger is iets simpeler, we kunnen kiezen voor warm of koud en dan geef je een draai aan de knop richting de tijd dat je denkt dat hij nodig heeft :7

Ik vind het dus een erg fijn merk, niet erg duur. Voor de wasmachine waren we €250 kwijt en voor de droger €190. Het enige nadeel wat ik op kan noemen van de wasmachine is dat hij aardig van zich laat horen als hij bezig is. De wasmachine staat in de keuken die grenst aan onze woonkamer en de tussendeuren hebben we verwijderd ivm de ruimte, dus je hoort hem altijd erg goed. (maar zelfs voor onze stille vaatwasser moeten we het geluid van de tv harder zetten als hij aanstaat)

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-13 19:35

Okeeey, komt ook op de lijst :D

Annick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 20:01

Uit onderzoek van ik weet niet meer welke consumentenorganisatie is gebleken dat je beter een B-merk apparaat kunt aanschaffen dan een A-merk. Doorgaan zijn ze net zo goed, maar hebben ze wel een wat kortere levensduur. Daar staat tegenover dat ze een stuk goedkoper zijn dan de A-merken.

Voordeel van de kortere levensduur: bij een A-merk machine betaal je een smak geld, gaat lang mee, maar je komt ook met verouderde technologie te zitten en qua zuinigheid is 'ie tegen de tijd dat 'ie stuk is al lang geen A (+++). Een B-merk kost minder, gaat vaak minder lang mee, dus heb je eerder een machine met nieuwe technologie die weer zuiniger in het gebruik is.

Mijn huidige Stientje, toevallig net nieuw gekocht, is een Zanussi ZWF 5140, 5 kg, max 1400 toeren centrifugeren, €259,- bij de Harense Smid, excl. installeren. Wast prima, gemakkelijk te bedienen en als 'ie over 8 jaar stuk is, geen man over boord, dan komt er een nieuw Steintje.

Droger ben ik wel wat duurder gegaan dan Stientje, omdat ik de condensdroger beu was. Altijd de ellende van het filterblok (uit de filterlade) schoon moeten maken, lomp en onhandig ding. Relatief duur in het gebruik en produceerde erg veel warmte. Heb nu gekozen voor een warmtepompdroger van Beko (A+), ook een B-merk, maar wel een dat goed bekend staat. En nog steeds goedkoper dan de A-merken. Zuiniger dan een condensdroger en gemakkelijker onderhoud van het filter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 20:20

Annick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 20:38

Zou zomaar kunnen, ik hoorde het van een vriendin, maar weet niet meer waar zij het vandaan had. Kan het ook niet meer terug vinden.

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 21:52

Ik heb een Zanussi wasdroogcombi genaamd Beppie. Zalig ding! was erin, aanzetten en je haalt het er een paar uur later droog uit. Ook met tijdklok, dus ik kan hem zo instellen dat hij klaar is als ik thuis kom.

Mijn moeder heeft ook altijd een Zanussi gehad, en de eerste heeft het bijna twintig jaar gedaan. De tweede gaat inmiddels ook alweer wat jaartjes mee en doet het nog uitstekend! Levensduur van die dingen is niks mis mee.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 21:57

Wij hebben 2 jaar geleden een zanussi wasmachine en droger samen nieuw gekocht voor 500,- was een mooie aanbieding bij de media markt dacht ik zo :)

Bevalt me prima, mis alleen een kort programma van een kwartiertje of 30 minuten om bv even een handdoek of shirtje mee op de frissen die niet zo vuil zijn dat ze perse met een lang programma mee hoeven, maar hee daar heb ik ook niet voor betaald denk ik dan maar :')

sporten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 21:59

Wij hebben 2 miele wasmachines gekocht via marktplaats 1 voor ons zelf en 1 voor de paarden spullen

Oer sterk en heel goedkoop gekocht van ouder persoon die naar bejaardenhuis ging

Droger hebben we ook van Miele

Vaatmachine, koelkast en vriezer. Allemaal van Bosch

Nooit gedoe mee
Laatst bijgewerkt door sporten op 04-11-13 22:04, in het totaal 2 keer bewerkt

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 22:01

Mijn ex-collega heeft gewerkt bij Indesit en daar noemden ze het in the oliebol onder elkaar. Heb zelf een Miele en zweer erbij maar mijn nichtjes hebben een Samsung en ik moet zeggen dat het mooie en tot zover ik weet, goede machines zijn.
Je moet ook mazzel hebben, mijn schoonmoeder had een Candy ruim 20 jaar met een gezin van 8!

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-13 22:33

Nou....wij zijn er eigenlijk al uit.

Stien wordt weer een zanussi.
Een ZWF 5140 om precies te zijn. Grappig dat hij hier ook tussen staat :D

Vriend zegt ook: Alsie dan eens stuk is. Dan kunnen we dat tenminste gewoon ophoesten!

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 22:43

maralyn schreef:
Nou....wij zijn er eigenlijk al uit.

Stien wordt weer een zanussi.
Een ZWF 5140 om precies te zijn. Grappig dat hij hier ook tussen staat :D

Vriend zegt ook: Alsie dan eens stuk is. Dan kunnen we dat tenminste gewoon ophoesten!

Volgens mij heb ik die ook :j hij lijkt er iig sprekend op, ook qua opties. heb m al 2 jaar, fijne machine :)

Annick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 10:16

Jup, die heb ik ook. Bij het eerste gebruik in de wasmiddellade in het links bakje even kijken of het klepje goed staat. Klepje? Ja, klepje. Hij heeft een klepje met een stand voor poeder (stond 'ie bij mij in bij levering) en een stand voor vloeibaar. Is een slim doseersysteem, zodat vloeibaar wasmiddel niet gelijk de trommel in loopt als je het in het bakje gooit. Voor vloeibaar het laatje er even uithalen, is simpel en staat uitgelegd in het boekje, en het klepje omtikken, zodat 'ie het bakje afsluit.

Uitgestelde start is altijd fijn, kort programma centrifugeerd wel maar op 700 toeren, maar da's een kwestie van even nacentrifugeren.

PineApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 23:35

maralyn schreef:
Wij wonen de komende 5 jaar (zoals het nu gepland staat) nog met zijn 2en, we willen pas eigenlijk over 5 jaar aan gezinsuitbreiding gaan denken.
De wasmachine draait hooguit 3 keer op een week. En met schoolvakanties (nog studente met een werkende man) nog minder! Omdat ik dan gewoon in mn rij kleren en huispak loop.

Maar....We hebben nog wel een sint bernard hond. En ondanks dat hier elke dag door ons "Daisy de daison" er door wordt gehaald (gut die heeft ook al een naam, de vorige heette maya, omdat ze geel was...-.-" lol) zitten er wel eens haren op de kleren.
Verder hebben we geen huisdier, manlief niet mee geteld. Nee grapje....
Maar onze hobby is wel, om met trekkers bezig te zijn, dus met olie, we zijn graag buiten, en komen vaak weer zwart binnen zetten.

dit is echt ons leven ongeveer. Afgezien dat we dan geen sint bernard hebben maar een zwarte grote mix en geen trekkers maar gewone auto's ;) nogmaals onze samsung eco 8 kilo is echt een aanrader! Ook voor later als je kinderen hebt is hij fijn. Mijn neefje is pas hier geweest (kindje van 1) en ook zijn kleertjes kwamen prima schoon uit onze Stien!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 14:45

chanicha schreef:
Mijn ex-collega heeft gewerkt bij Indesit en daar noemden ze het in the oliebol onder elkaar. Heb zelf een Miele en zweer erbij maar mijn nichtjes hebben een Samsung en ik moet zeggen dat het mooie en tot zover ik weet, goede machines zijn.
Je moet ook mazzel hebben, mijn schoonmoeder had een Candy ruim 20 jaar met een gezin van 8!

Wij hebben ook een indesit (manlief had hem al, dus meegenomen toen we gingen samenwonen) maar daarmee ben je echt in the oliebol hoor. Ik hoop steeds dat ie er snel mee kapt, maar voor zo'n rotding gaat ie nog lang mee ook :+ hij is nu al 9 jaar.

Hierna koop ik een fijnere, het maakt me inmiddels niet meer uit hoe duur ie wordt :D maar een kopen terwijl de oude het nog doet vind ik ook weer een soort van zonde van het geld...