Rare dromen... alweer!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

DonDon

Re: Rare dromen... alweer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 12:43

Ik heb ook elke nacht zowat rare dromen. Maar meestal als ik het s'nachts te warm heb.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 15:14

Ik droom bijna iedere nacht (of nouja, kan dat herinneren) en dat zijn altijd rare of nare dromen. Word er gek van :n

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 15:15

Ik droom altijd raar als ik met sokken aan ga slapen :+

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-13 19:50

xMarloes schreef:
Ik heb ook altijd rare dromen. Alleen niet met fantasie figuren erin maar vaak dat alles zo echt lijkt.

Zo heb ik heel vaak de droom dat ik ''wakker'' wordt in een vreemd huis waar ik nog nooit geweest ben en de mensen niet ken. Het is dan midden in de nacht en ik word dan zo bang. Dan denk ik; ik moet hier weg want als ze me hier betrappen morgen ochtend, maar van de angst dat ik midden in de nacht in mn pyjama op straat sta waar ik niet eens de weg weet naar huis is dan nog erger....
Vaak word ik dan wakker als ik ''opsta'' in mn droom. Dan sta ik ineens midden in mijn kamer en besef ik gelukkig dat het een droom is. Ik heb ook al wel eens bij de trap gestaan dat ik toen pas wakker werd.

En ja verder nog echt heel veel van die rare, stomme dromen... ga ze maar niet allemaal vertellen :+

Kan een geval SLAAPWANDELEN zijn zo te zien...

Floepie86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 19:04

Ik droom ook wel rare dingen.
Soms ook wel hetzelfde.
Nu al meerdere keren gedroomd dat ik mijn schoenen vergat als ik naar buiten ging.
Of dat we in de auto zitten met de katten op schoot, en dan belanden we in de sloot..

Verder heb ik 1x luciede gedroomd. (Als je beseft dat je droomt, zelf je droom kan sturen. Vergt heel veel oefening voor je dat kunt. Heel interessant)
Toen was ik mijn vriend kwijt op het busstation, en toen belde ik hem met een banaan :+
Toen besefte ik, hé dat kan helemaal niet! En werd ik wakker.
Daarna nooit meer meegemaakt helaas. Lijkt mij best interessant om te kunnen.

anne182

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 19:17

Ik had toen ik klein was heel vaak een rare droom.
Ik zat op een soort raket, met allemaal mechanica om me heen. Ik was heel verward en moest toen de code raden ofzo. Als ik die niet goed had werd ik verstikt. Als ik dan wakkerschrok (dacht ik) was ik weer in mijn kamer. En dan ineens komt er een geest-achtig gedaante inlopen met een geitje. Dat geitje valt me aan tot bloedens toe en dan word ik wakker....

Ik was dan te bang om weer te gaan slapen of om naar papa en mama te lopen. Ik besefte elke keer dat het een droom was en ik wist precies wat er ging gebeuren, dat is het vreemdste

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 22:10

Juist ...
nadat ik mijn reactie hier had gegeven begin ik weer nachtmerries te krijgen over winkels die geplunderd worden ....
nog erger dan voorheen, toen kon ik er nog wel om lachen :'x

sannedeedee1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 22:14

Het kan ook zijn dat he bang bent om dit soort dingen te dromen, denkt hier aan dat je dit niet wilt gaan dromen en omdat je er zo overnadenkt hierover gaat dromen.
Kan er ook mee te maken hebben dat je bang bent voor de dood (of nidergeval zo'n dood) bang bent voor vliegtuigen etc. Wat paarden hierbij mee temaken heb ik geen idee van eigenlijk...

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 12:25

Ik droom ook vaak raar :+

Van het weekend droomde ik dat ik op een bijeenkomst was. Nu had ik in mijn droom verkering met een politieagent (HUH?? Ik ben al 10 jaar samen met een vrachtwagenchauffeur :+ annieweeee) en hij had mij verteld dat er tijdens die bijeenkomst een aanslag zou komen oid.
Ik was dus zo verstandig tijdens de toespraken niet te gaan zitten, maar aan de kant van de deur te blijven staan (Het zag er allemaal ook heel film achtig uit)
En opeens beginnen ze te schieten en ze waren echt met heel erg veel :j Mijn nichtje was er ook en die ging met mij vluchten. Er waren echt heel veel mensen die ook weg wilden en ineens waren we buiten om een soort van grasveld.
Omdat ik wist dat dit ging gebeuren had ik het gevoel dat ze het op mij voorzien hadden. Op mijn weg naar een veilige haven kwam ik echt heel erg veel bekenden tegen.
Op een gegeven moment kom ik bij een huis en daar ga ik naar binnen. Daar blijkt mijn vriend (die politieagent) ook te zien......... Nou ja en dat was het eigenlijk wel.

Ik kan vaak dromen wel onthouden. Heb ook een keer gedroomd dat Kate (die van William van Engeland) ging trouwen met een zakenrelatie van mijn werk. Ik was ook uitgenodigd. Weet nog dat ze er helemaal niet leuk uitzagen, gewoon casual kleding. En er was echt vreselijke versiering, van die lange slierten naar beneden en dan blauw en paars......... Wederom waren er weer een boel bekenden en uit klasgenoten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 14:48

Ik droomde vanacht over hamburgers en patat , en allemaal rijen en ik stond bij het broodje hamburger speciaal met mijn moeder :')

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 11:16

Of het raar is, weet ik niet. Maar het is wel tof :D
Ik kan namelijk vaak vliegen in mijn dromen. Als mezelf, als een vogel, als een mythologisch wezen.. Minpuntje is dat ik vaak op de vlucht ben als ik vlieg. Dan moet ik mij verstoppen in bomen (altijd bomen).

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-13 11:46

Rebel_Jits schreef:
Of het raar is, weet ik niet. Maar het is wel tof :D
Ik kan namelijk vaak vliegen in mijn dromen. Als mezelf, als een vogel, als een mythologisch wezen.. Minpuntje is dat ik vaak op de vlucht ben als ik vlieg. Dan moet ik mij verstoppen in bomen (altijd bomen).

Wanneer je in je droom met gemak rondvliegt en geniet van het uitzicht onder je, duidt dit erop dat je alles onder controle hebt. Je bent boven iets uitgestegen. Het kan betekenen dat je een ander perspectief op een zaak hebt gekregen. Het vermogen om je vlucht te sturen is representatief voor je persoonlijke gevoel van macht.

Als je moeite hebt om te kunnen blijven vliegen suggereert dit dat je geen controle hebt over je persoonlijke omstandigheden. Je zou moeite kunnen hebben om op de juiste koers te blijven. Dingen als hoogspanningsmasten, bomen of bergen zouden je vlucht kunnen belemmeren. Deze barrieres staan voor een specifiek obstakel of persoon die je in de weg staan in het echte leven. Je zou een na moeten gaan wie of wat je persoonlijke groei hindert.

Als je angst voelt als je vliegt of als je het gevoel hebt dat je te hoog vliegt, geeft je droom aan dat je bang bent voor uitdagingen en/of succes. In het echte leven kunnen we niet vliegen. Vlieg-dromen vertegenwoordigen iets dat fysieke beperkingen overstijgt: In je gedachten kun je alles.

http://droominfo.nl/droomwoordenboek/dr ... eg/vliegen

Iepoetjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 17:22

Ik droom heel vaak over absurde badkamers/douches/toiletten... Als ik de droominfo-site moet geloven, wil ik mezelf emotioneel/spiritueel reinigen of een zware last wegwassen... Hmm ik heb die dromen echt al jaren, weet niet wat ik dan zou willen reinigen :P