.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 11:34

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-02-23 15:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 11:48

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-02-23 15:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 11:48

Ik begrijp je helemaal. Ik had het zelf eigenlijk ook. Heel vaal teleurgesteld in vriendschappen. Ik ben dan ook wel meer dan 10 keer verhuisd in 19 jaar dus dat zal er ook wel mee te maken hebben, maar het is pijnlijk dat telkens als je denkt dat je een goede vriendschap hebt, je eigenlijk weer in de steek wordt gelaten. Dat je meer moeite doet dan die ander, terwijl je zelf eigenlijk alles voor die ander zou doen. Zo ben ik namelijk ook altijd. Ik geef heel veel, maar kreeg heel weinig terug.

Inmiddels ben ik eindelijk aan mijn studie begonnen en heb ik voorlopig en vast plekkie, dus dat doet veel goed. Ik had vorig jaar met de jaarwisseling besloten dat 2013 anders zou gaan. Geen moeite meer doen voor mensen die je niet je vrienden kan noemen, en proberen veel nieuwe mensen te leren kennen. Nou, inmiddels kan ik zeggen dat het veel beter gaat!

Ik begon ook aan mezelf te twijfelen hoor, heb er echt heel veel moeite mee gehad. Daarom had ik besloten dat ik alleen nog maar leuke mensen om me heen wilde hebben. En de andere mensen? Gewoon negeren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 13:29

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-02-23 15:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 13:31

Mw=>lzp

Nuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 13:47

Hier nog zo iemand, geen echte vrienden. Wel een relatie en 1 zoontje en weer zwanger, wel paar leuke collega's, maar dat is het dan ook.
Vraag me dan ook wel eens af ben ik dan de enigste, heb een druk leven hoor maar zou best tijd willen maken voor een leuke vriendin met of zonder kinderen.

Snap het gevoel maar denk dat je gewoon moet doorzetten en gewoon buitenkomen, dan kom je vanzelf wel weer leuke mensen tegen die de moeite wel waard zijn. Zou er in ieder geval niet wakker van liggen wat komt dat komt, maar dan moet je jezelf er wel voor openstellen.

Helaas beetje uit de buurt, maar wel erg tof dat je een meeting gaat organiseren!

Heb bij deze ook maar een topic geopend voor de vriendloze bokkers die een beetje meer richting midden NL of noord brabant, limburg,... etc wonen!
[BM] Meeting voor vriendloze bokkers.

MissDD

Re: Echte vrienden..

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 14:03

Hier nog een Groningse met weinig echte vriendinnen hoor ;)
Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik ook best selectief ben. Ik heb 2 bff's waarvan eentje helaas all the way in Arnhem woont, maar het contact is altijd super, we kennen elkaar vanaf ons 12e jaar en we weten gewoon dat we altijd bff zullen blijven. Mijn andere bff heeft me jaren geleden echt belazerd en die vriendschap bleek gewoon gebakken lucht te zijn. Dus streep erdoor, zij het met heel veel pijn in mijn hart.

Ik kom oorspronkelijk uit Drenthe, maar ja vond een geweldige Groningse vent, dus hup verhuizen. Alleen zijn de goeie kennissen achtergebleven in Drenthe :(
En begrijp me niet verkeerd ik hou van Groningers en ik woon er ook graag, maar ze zijn nu eenmaal niet de meest toegankelijke mensen van Nederland ;)
Dus ook hier weinig aanspraak.
Het is moeilijk om vrienden te vinden waarmee je veel raakvlakken hebt en waar het wederzijds is. Maar geef niet op meis, ik weet zeker dat er ook voor jou leuke vriendinnen zijn.
En anders pb maar een keer, dan kunnen we elkaars paardjes es bekijken ;)

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 14:23

Ik woon in almere

cooper

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 14:56

Ik heb één vriendin waarmee ik al 8 jaar "beste vrienden" ben. Wij zien elkaar misschien eens in de twee/drie maanden, hebben maar eens in de twee weken contact via sms/fb , maar wat wij hebben is wel échte vriendschap. Wanneer zij of ik een probleem hebben (of net iets heel leuks mee te delen hebben) dan staan we wel voor elkaar klaar. We hebben als tieners ontzettend veel ruzie gehad, maar telkens opnieuw kwamen we weer bij elkaar. We hebben nu beide het gevoel dat niets onze vriendschap nog kan verbreken omdat we gewoon wéten van elkaar dat we écht vrienden zijn. Ze is ook mijn soulmate en de enige waar ik écht diepgaande gesprekken mee kan voeren en gewoon mezelf kan zijn zonder een masker te hoeven dragen.

Een andere vriendin die ik sinds de eerste kleuterklas ken, is sinds dat we samen op vakantie gegaan zijn eigenlijk helemaal geen vriendin meer voor me. Ondanks dat we elkaar al jaren kennen en nooit ruzie gemaakt hebben , heb ik op vakantie gezien dat wij eigenlijk geen band hebben met elkaar, en dat het allemaal enorm oppervlakkig is en gebaseerd is op maskers en stoer gedrag. We kunnen goed feesten en uitgaan, maar een diepzinnig gesprek over gevoelens is gewoon niet mogelijk. Ze heeft me op vakantie ook op een bijzonder gemene manier zwaar in de steek gelaten. Dusja, die vriendschap heeft voor mij weinig waarde meer, ook omdat ik nadien een mail gestuurd had om in alle eerlijkheid mijn gevoel en ervaring mee te delen, die zij tot nu toe nog steeds genegeerd heeft en wel doet alsof alles in orde is tussen ons, terwijl ik duidelijk aangegeven heb dat spel niet meer mee te willen spelen.

Maar weinig mensen hebben écht contact met de vrienden die ze hebben, dus daarin ben je echt niet alleen :) Wat ik vooral mis is de eerlijkheid/de openheid/de kwetsbaarheid die een échte vriendschap met zich meebrengt, dat mis ik in vele contacten die ik met andere mensen heb. Het meest is allemaal schone schijn en pure oppervlakkigheid en eigenlijk hoeft dat niet meer van mij.
Liever alleen dan allemaal schijn-vrienden :)
Ik probeer bij de mensen die ik belangrijk vind die diepgang te vinden, en als ik dat niet kan krijgen is dat heel erg maar dan is dat voor mij einde vriendschap :)
Ik hoef het echt niet meer al dat fake gedoe :)

Pebbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 19:21

Wauw wat fijn om te lezen dat ik niet de enige ben! Ik heb het niet omdat het een winter dip is maar eigenlijk het hele jaar door. Ik heb ook niet veel echte vrienden. Ik ben altijd druk met werk en paard. Niet altijd even veel tijd voor het sociale leven. Ik weet inmiddels dat de vrienden die ik nog heb ook druk zijn met hun eigen dingen. Bij hun heb je niet het gezeur, ik hoor je nooit.... Ik probeer wel het contact te onderhouden maar dat schiet er wel eens bij in. Probleem is ook dat ze wat verder weg wonen dus je kan niet even snel op visite. Ik kom verder bijna nooit ergens dus nieuwe mensen ontmoeten zit er ook niet in. Op de momenten dat je wat wil afspreken Kan er niemand. Naast mijn paard heb ik geen andere hobby dus dan slaat de verveling toe...

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 20:36

Ik heb een soort van beste vriendin, het jammere is alleen dat sinds zij een eigen paard heeft gekocht het contact begint te verwateren want het paard eist veel aandacht op en ze woont ook nog eens aan de andere kant van het land.. we spraken elkaar elke dag online, maar nu is ze er vaak hele dagen niet of 's avonds niet omdat ze naar stal is of heeft afgesproken met meiden die ze via de manege of die stalling heeft leren kennen... tja dan blijf ik met mijn vriend achter dus ik ben niet helemaal alleen. Maar ik heb gewoon behoefte aan een leuke vriendin die altijd voor me klaar staat (andersom ook), waar ik gezellige dingen mee kan doen etc. ik merk ook dat ik begin te vereenzamen, dat is ook het jammere. Veel mensen die denken dat je niet eenzaam kan zijn als je mensen om je heen hebt, nou ik voel me onwijs eenzaam... -O-
En ik heb ook nog eens een contact stoornis.. dus contact maken met mensen is ook nog eens onwijs moeilijk, ik probeer het maar het wil gewoon niet lukken lijkt het wel..
Laatst bijgewerkt door Zeeuwsemeid op 02-11-13 20:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Legoblokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 20:38

nou hier nog zo eentje dat de vrienden ook op 1 hand kan tellen.
je mag ook bij mij wel een wijntje komen drinken.. haha!

Edit, een beetje noord-oosten(onderin) van groningen..

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 21:22

Hier ook iemand (uit Den Bosch) met weinig echte vrienden. Aan de ene kant vind ik het jammer, aan de andere kant zegt het misschien meer over die personen. Echte vrienden komen wel op je pad, geef het de tijd! Al is het natuurlijk soms wel eenzaam, maar in tijden van nood leer je je echte vrienden kennen.

Pebbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 21:24

Dat is zeker waar cayenne!

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 21:27

Heb niet het hele topic gelezen maar wat herken ik me in jou...
Echt ik heb (behalve het gedeelte relatiebreuk) exact hetzelfde als jou.
Daardoor voel ik me continu rottig en alleen en heb het idee alsof alleen de ponys voor mij nog bestaan.
Heb 1 goeie schoolvriendin maar door drukte zie ik die ook zelden en verder tsja.. op ap spreek ik weleens mensen maar daar heb ik ook niets aan.
1 iemand is er wel voor mij maar die is een jaar of 10 ouders en bedoeld het hartstikke goed maar dat botst veel gewoon.
Meisjes van stal zijn ook weer een stuk jonger dus ja ook dat hapert weleens.
Met wie kan het nou wel goed gaan vraag ik me af..
Veel paardenmensen waar je weleens contact mee hebt maar zijn het echte vrienden? Nee niet echt...
Ik wil er weer eens uit, feesten en op stap.. mezelf nuttig maken.
Helaas woon je te ver weg :)
Maar geloof me, je bent niet de enige... echt niet

Ga nu even de rest lezen

Edit; wat op pagina 1 door erwin89 word gezegd herken ik precies.
Ik ken zoveel mensen die zeggen niet te kunnen afspreken wegens drukte (dat snap ik) maar als je vervolgens weer eens leest van dit of dat gezellig steekt me dat wel

tabaflab

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 21:31

De kinderen uit mijn klas kan ik het niet mee vinden. Al mijn vriendinnen zitten op VWO. Zie ze in de pauze, en ouden mijn leven overeind :+ . En dankzij mijn langzame begrip, en slechte woordkeuze (een week lang) :Y) . Zijn er toch 3 meiden boos op mij :(

tabaflab

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 21:32

(sorry als bovenstaande bericht niet te begrijpen is)

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 21:41

Hier nog 1 die geen bosjes vriendinnen heeft. Met 4 vriendinnen houdt het toch echt wel op en denk dat we elkaar 5 tot 10x zien Per jaar. Maar weet je, hen kan ik midden in de nacht bellen en ze staan voor me klaar, De rest schaar ik onder kennissen of bekenden maar zeker geen vriendinnen( misschien ben ik wel wat kritisch wie ik tot vriendin beschouw ...)
Vriendschap moet ook groeien en daar kan best wat tijd overheen gaan. Wees er open in als je iemand graag ziet, je zal vast verscheidene malen je neus stoten maar zo weet een ander wel duidelijk dat je diegene graag ziet en je merkt aan hun reactie wel of dat wederzijds is.
Groningen is een bruisende stad, er zijn vast mensen die wat willen ondernemen.

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 08:39

Magica schreef:
Ik weet dat er een website is waarbij mensen een soort van uitje of feestje kunnen organiseren en dat andere mensen zich daarbij kunnen aanmelden.
Ook veel gericht op mensen die het leuk vinden om nieuwe contacten te maken.
Helaas weet ik het adres niet maar als je zoekt vind je het wel. Een kennis van mijn vriend heeft hier meerdere malen aan meegedaan en hij vond het altijd super gezellig.

Ik denk dat je http://www.nieuwemensenlerenkennen.nl bedoelt :)

Het blijft toch een taboe, zeggen dat je geen vrienden hebt of dat je sociale leven is ingekakt.
Ik ben zelf lid van bovenstaande site, maar voel toch dat ik dit bij vrienden of kennissen moet toelichten, want het lijkt toch een clubje zielige mensen bij elkaar die zelf geen vrienden kunnen maken :D Maar zoals uit dit topic blijkt, hoef je daar echt niet zielig voor te zijn ;)
Ikzelf ben lid geworden van deze site omdat ik verhuisd ben naar een nieuwe stad waar ik niemand ken. In het weekend kan ik mij prima vermaken met de vrienden en familie die ik heb (maar die allemaal "ver weg" wonen, niet waar je even voor een uurtje langs wipt), maar doordeweeks mis ik soms wel wat activiteiten (vijf keer per week gaan sporten is ook niet mijn ding :+ ). Via deze site kun je je aansluiten bij activiteiten van andere mensen en zelf activiteiten organiseren. Zo ben ik bijvoorbeeld met een groep naar het strand geweest, ga ik regelmatig naar een pubquiz in de stad, organiseer ik een spelletjesavond, ga ik naar een comedy avond en wil ik nog een activiteit organiseren om samen te gaan paardrijden. Er staat een heel divers aanbod op, zowel in activiteiten als in plaatsen. Ik heb bijvoorbeeld ook een dagje zeilen, mountainbiken, wandelen, karten en klimmen gezien. Maar ook borrels, feesten, concerten en theatervoorstellingen. Dus net wat in jouw straatje past :)
Het is wel een betaalde site (60 euro per jaar), maar ik ben er erg blij mee omdat ik nu activiteiten kan doen in mijn omgeving die alleen niet leuk of niet te doen zijn (zoals een pubquiz of een spelletjesavond).

Voor mensen die interesse hebben in bovenstaande site, als je mij een PB-tje stuurt met je naam en emailadres, dan kan ik je een maand proeflidmaatschap kado doen :) Je mag dan een maand lang rondkijken en meedoen aan activiteiten.

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 08:44

Misschien moet je eens ophouden met berichtjes sturen en gewoon bellen?
Nog beter is om met je vrienden face to face te bespreken wat je dwars zit en vraag 'gewoon' waarom er gebeurt wat er gebeurt...

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 14:25

Het mes snijdt vaak aan twee kanten... Al heb je dat zelf vaak niet door.

Zo heb ik bijvoorbeeld ook een vriendin die uit haarzelf zeer weinig laat horen. Ze studeert aan (bijna) de andere kant van Nederland, heeft het erg druk met haar studie en is weinig in onze geboorteplaats waar ik nog woon.
Een tijdje heb ik ook gedacht: 'Graag of niet .... ', omdat ze bijna niet reageerde op mijn berichtjes en bijna nooit kon afspreken. Maar áls ze kon was (en is) het enorm gezellig en als vanouds.

Daarna heb ik mijn twijfels bij haar aangekaart en zij heeft heel eerlijk verteld dat haar prioriteiten even anders liggen. Ze wil heel graag haar (voor haar te hoog gegrepen) opleiding behalen en heeft veel vriendin in haar studeerstad gemaakt. Maar uiteraard wil ze mij blijven zien (niet alleen mij, ook het vriendinnengroepje waarbij we horen) en gaat daar meer moeite voor doen. Door haar drukke leven in haar studeerstad zag ze dat gewoon niet. :)

Nu, inmiddels 3 jaar later, gaat alles prima. Ze studeert nog steeds en we zien elkaar om de maand ongeveer. Omdat we beiden weten wat we aan elkaar hebben en wat we kunnen verwachten vinden we het zo prima, allebei.

Mijn tip dus: probeer toch iets af te spreken met je vrienden en vertel ze hoe je erover denkt. Misschien is het wel heel anders dan jij denkt en komt het gewoon weer goed. :)

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 14:44

Echte vrienden bestaan niet. In mijn opzicht dan, mensen noemen iemand al heel snel een beste vriendin, maar 9 van de 10 keer verwaterd het, of de 1 belazert de ander, of 1 krijgt een vriendje en heeft geen tijd meer, oid. Ik geloof er niet meer in

er zijn genoeg leuke en gezellige mensen om mee te stappen of zo, maar de enige echte vriend die ik heb daar heb ik een relatie mee :+

Floepie86

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 16:59

Hier precies hetzelfde.

Sinds ik bij mijn vriend woon, in een andere woonplaats, zijn vrienden ook ver te zoeken.
In mijn oude woonplaats heb ik wel twee echte vrienden wonen, maar we hebben helaas bijna geen contact door drukke school en een bijbaan.
Maar als ik ze nodig heb, dan zijn ze er wel.
Met mensen van mijn werk kan ik het ook erg goed vinden, maar om dat nou vrienden te noemen? Ik denk het niet..

Misschien een meeting maken met de mensen die weinig vrienden hebben :)?

Elise_0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 18:24

Die is er al :P

Els_175

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 18:27

Herkenbaar!

Mijn PB box staat altijd open ;)
Het is dat ik aan de andere kant van Nederland woon anders hadden we een kopje thee gedaan. :(:)