Magica schreef:Ik weet dat er een website is waarbij mensen een soort van uitje of feestje kunnen organiseren en dat andere mensen zich daarbij kunnen aanmelden.
Ook veel gericht op mensen die het leuk vinden om nieuwe contacten te maken.
Helaas weet ik het adres niet maar als je zoekt vind je het wel. Een kennis van mijn vriend heeft hier meerdere malen aan meegedaan en hij vond het altijd super gezellig.
Ik denk dat je http://www.nieuwemensenlerenkennen.nl bedoelt 
Het blijft toch een taboe, zeggen dat je geen vrienden hebt of dat je sociale leven is ingekakt.
Ik ben zelf lid van bovenstaande site, maar voel toch dat ik dit bij vrienden of kennissen moet toelichten, want het lijkt toch een clubje zielige mensen bij elkaar die zelf geen vrienden kunnen maken
Maar zoals uit dit topic blijkt, hoef je daar echt niet zielig voor te zijn
Ikzelf ben lid geworden van deze site omdat ik verhuisd ben naar een nieuwe stad waar ik niemand ken. In het weekend kan ik mij prima vermaken met de vrienden en familie die ik heb (maar die allemaal "ver weg" wonen, niet waar je even voor een uurtje langs wipt), maar doordeweeks mis ik soms wel wat activiteiten (vijf keer per week gaan sporten is ook niet mijn ding
). Via deze site kun je je aansluiten bij activiteiten van andere mensen en zelf activiteiten organiseren. Zo ben ik bijvoorbeeld met een groep naar het strand geweest, ga ik regelmatig naar een pubquiz in de stad, organiseer ik een spelletjesavond, ga ik naar een comedy avond en wil ik nog een activiteit organiseren om samen te gaan paardrijden. Er staat een heel divers aanbod op, zowel in activiteiten als in plaatsen. Ik heb bijvoorbeeld ook een dagje zeilen, mountainbiken, wandelen, karten en klimmen gezien. Maar ook borrels, feesten, concerten en theatervoorstellingen. Dus net wat in jouw straatje past 
Het is wel een betaalde site (60 euro per jaar), maar ik ben er erg blij mee omdat ik nu activiteiten kan doen in mijn omgeving die alleen niet leuk of niet te doen zijn (zoals een pubquiz of een spelletjesavond).
Voor mensen die interesse hebben in bovenstaande site, als je mij een PB-tje stuurt met je naam en emailadres, dan kan ik je een maand proeflidmaatschap kado doen
Je mag dan een maand lang rondkijken en meedoen aan activiteiten.