iPhone kapot, kan dit gemaakt worden?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

mcjv

Re: iPhone kapot, kan dit gemaakt worden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-13 19:26

Mijn moeder zegt net dat ze het alleen via de verzekering wil doen omdat ze het anders zelf moet betalen. We hebben namelijk een eigen-risico van €40. Snap niet vanwaar ze die moeite doet, maar oke.

Dat word dus denk ik iPhone een week (of meer?) kwijt.. |o

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 09:18

40 euro betalen of de volle mep voor een reparatie scheelt nogal he ;) Vind het ook nogal logisch. Ligt er wel aan waar je hem laat maken hoe lang je hem kwijt bent, bij Apple zelf heeft het bij mij wel eens 3 weken geduurd :)

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-13 09:25

Ja klopt, maar 40 euro en (in jouw geval) 3 weken kwijt, of 15€ meer betalen en hem maar 1 dag kwijt zijn..

En mijn moeder wil hem dus ook via Apple laten maken, dus dan reken ik maar op die 3 weken.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 09:29

Die 55 euro zal alleen voor het glas schermpje daar voor zijn. Als het scherm daarachter ook kapot is gaat dat wel wat meer kosten dan 55 euro

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 09:33

mcjv schreef:
Ja klopt, maar 40 euro en (in jouw geval) 3 weken kwijt, of 15€ meer betalen en hem maar 1 dag kwijt zijn..

En mijn moeder wil hem dus ook via Apple laten maken, dus dan reken ik maar op die 3 weken.

Ik heb Het ook gehad, was €50 kwijt voor de eigen risico.
Ik was wel verschillende apps en foto's kwijt dus als het nog kan zou ik het voor de zekerheid nog een keer op de pc zetten.

Volgens mij is het ook als jè hem buiten de verzekering om laat maken en je hebt weer wat dat er mogelijke kosten voor jezelf zijn. Maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.
Ik ben hem toen 2 of 3 weken kwijt geweest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 10:38

Batlow schreef:
Die 55 euro zal alleen voor het glas schermpje daar voor zijn. Als het scherm daarachter ook kapot is gaat dat wel wat meer kosten dan 55 euro

Glas en touchscreen worden tegelijk vervangen omdat deze aan elkaar vastzitten.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 10:42

Ja maar als het beeld het niet meer doet? Dan betaal je geloof ik wel meer

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 10:43

als je verzekerd bent zou ik hem absoluut via apple laten maken, je hebt dan ook garantie op de reparatie en je weet zeker dat het goed gebeurd. Dan je telefoon maar 3 weken kwijt, er is vast wel iemand in je kennissenkring die even een leentoestel voor je heeft (en bij sommige verzekeringen zit dat er zelfs bij in)

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 10:49

Ik zou het via je verzekering laten doen. Wij hebben ook een iphone laten maken via iemans. Alleen glas kapot. Deed het dus nog wel... per ongeluk moederbord aan geraakt heel de telefoon naar de knoppen... dus lesje geleerd hier.

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 11:05

3GS is alleen glas, 4 en 4S is scherm+glas in 1x. De iPhone 5 zou ik niet durven zeggen omdat ik dat nog niet eerder zelf gefixt heb :)

J01andA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 11:13

Laat je de reparatie via de verzekering lopen en herstel via Apple-care/Apple-store dan hou je de garantie op het toestel.
Is het apparaat eenmaal door een ander bedrijf gerepareerd en er is iets mee waardoor het toestel terug moet naar Apple, is je garantie vervallen.
Goede keus van je moeder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 13:17

Choiix schreef:
3GS is alleen glas, 4 en 4S is scherm+glas in 1x. De iPhone 5 zou ik niet durven zeggen omdat ik dat nog niet eerder zelf gefixt heb :)

iPhone 5 is scherm+glas dacht ik, haal je los met een zuignap.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 08:25

Helaas, je foto's ben je wel degelijk kwijt. Zij zetten hem op fabrieksinstellingen voordat ze hem überhaupt aanraken. Foto's gaan niet automatisch over met I cloud... Helaas al 2x meegemaakt terwijl er examen filmpjes op stonden. Ik heb een vervangend toestelservice, erg handig!

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 09:47

Als je geen 4 cijferige code op je iPhone had staan kan je hem ook zonder scherm gewoon aan de computer hangen en de foto's downloaden naar je computer hoor :) De laatste 1000 foto's gaan over naar iCloud, filmpjes niet, tenzij je dit zelf anders ingesteld hebt. Dat is het verschil tussen Filmrol (op je iPhone) en Fotostream (iCloud) :)

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 09:55

mijn scherm was ook zo kapot..
heb hem bij zo'n turkse telefoon winkel gebracht
iphone 4 kostte €50,- voorkant
iphone 4s €60,- voorkant
kon hem na 1,5 uur al weer ophalen.

edit: mijne ging ook via verzekering en die vergoeden ook gewoon van het turkse winkeltje. ik moest toen 50 euro betalen ipv 60 geen idee waarom en kreeg gewoon 50 terug van de verzekering.