Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
): haflinger, fjord etc worden altijd bestempeld als zo'n leuke/goede recreatiepaarden. Ik zou echt nooit een haf/fjord/... nemen als recreatiepaard, heb gewoon ook graag een paard dat wat tempo kan maken, gevoelig is aan de hulpen, sensibel, vlot,... (en ja, niet elke fjord, haf,... is traag en koppig) Rij ook gewoon recreatie met mijn twee 'warmbloeden'.
Solleke_Noah schreef:Op bokt lees als je vaak genoeg posts van mensen die de recreatieruiter minder vinden, zelfs letterlijk gelezen dat een recreatieruiter minder van paarden afweet dan een sportruiter. Klein beetje belachelijk toch wel, gewoon omdat je geen ambitie hebt om je te meten op het wedstrijdterrein, ben je opeens een kluns die 1x in de twee weken met z'n conditieloze paard in rengalop door de bossen gaat raggen...
edit: en nog een kleine ergernis (): haflinger, fjord etc worden altijd bestempeld als zo'n leuke/goede recreatiepaarden. Ik zou echt nooit een haf/fjord/... nemen als recreatiepaard, heb gewoon ook graag een paard dat wat tempo kan maken, gevoelig is aan de hulpen, sensibel, vlot,... (en ja, niet elke fjord, haf,... is traag en koppig) Rij ook gewoon recreatie met mijn twee 'warmbloeden'.
)
unihorses schreef:eeh, recreatiepaard is niet heet gefokt en sportpaarden wel?
ieder paard wordt geboren als paard, en de ruiter/eigenaar maakt tot wat hij is. hier ook 1 sportpaard. 1 brok energie![]()
toch recreatief en ja, wat een %^%# kan dat zijn met haar gemiep (vooral op wedstrijd)
en geloof dat Arabier/Welsh ook heeel relaxt zijn![]()
maakt echt geen donder uit hoe je paard is gefokt, dat hysterische is nergens voor nodig.
zaadje eitje
uhm pardon?? Werd gezegd door iemand die echt in het wedstrijdwereldje zit
. Volgens haar zette ik mijn paard minstents ingepakt pas buiten en was ik overbezorgd en bemoeid met mijn paard. Paard zijn zadel word elk halfjaar-jaar nagekeken, tandsarts voor controle en de dierenarts voornamelijk alleen voor de entingen. Zij noemde het overbezorgd, ik noem het onderhoud.