relaties, waar haken jullie bij af?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 12:02

Claimen en geen wederzijds respect hebben.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 12:03

kimz_angel schreef:
Liegen , er niet tegenkunnen dat ik al had gegeten en hij wou gaan uit eten ( was ik vergeten ) vragen om te gaan samen wonen terwijl ik der nog niet klaar voor ben ... niet tegenkunnen dat ik alleen op vakantie ga met een vriendin , zagen om bij hem te gaan slapen is wel een uur rijden met de auto en ik tot 8 u heb gewerkt. Om dan gwn bij hem te slapen want als ik opsta is hij allang werken.
Sorry ik ben gefrustreerd op het moment

Ik kan me voorstellen dat hij het jammer vindt dat jij al had gegeten als hij zich had verheugd op uiteten. Met vragen is niets mis mee toch? Misschien wist hij toen nog niet datje er niet klaar voor was? Oke, dat alleen op vakantie gaan, moet kunnen als je je gewoon normaal moet gaan gedragen. En dat hij wilt dat je bij hem slaapt is toch juist lief? Ik zie het probleem niet zo hoor :P

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 12:05

Relatie beïndigd na 6 jaar omdat mijn ex psychisch zoveel problemen heeft dat ik meer therapeut was als vriendin van.
Aangezien hij daar na jaren knokken geen enkel inzicht in wou krijgen en geen hulp wou accepteren heb ik voor mezelf gekozen.

Losse handjes is bij mij ook gelijk exit!

Qua nieuwe 'vriendjes', er achter komen na een paar dates dat hij claimt, geen eigen mening heeft, zijn leven direct aan jou ophangt enz.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 12:07

kimz_angel schreef:
Liegen , er niet tegenkunnen dat ik al had gegeten en hij wou gaan uit eten ( was ik vergeten ) vragen om te gaan samen wonen terwijl ik der nog niet klaar voor ben ... niet tegenkunnen dat ik alleen op vakantie ga met een vriendin , zagen om bij hem te gaan slapen is wel een uur rijden met de auto en ik tot 8 u heb gewerkt. Om dan gwn bij hem te slapen want als ik opsta is hij allang werken.

Dat moet hij maar gewoon aan zijn water voelen? :=

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-13 12:08

Ik zou er ook niet tegen kunnen, dat mensen geen diepgang hebben.
En dat als er wat is met je, dat ze het te moeilijk vinden om mee om te gaan en daarom geen interesse in je tonen en dan afhaken. Of mensen die niks snappen, als je wat over je zelf zou vertellen :n.

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-13 12:09

Kahawa schreef:
kimz_angel schreef:

Dat moet hij maar gewoon aan zijn water voelen? :=

Haha volgens mij is dat gewoon de lompheid der mannen :+?

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 12:17

Correctie zijn 4 maanden samen ik ben pas 20 , nog geeen vast contract op mijn werk :+
Hij was echt kwaad dat ik dat uiteten was vergeten , tot vechtens toe en zijn tand heb krom geslagen :o
Ik vind niet erg om bij hem te slapen maar het is een uur rijden en als ik om 8 stop op mijn werk ben ik om half 10 daar , ja kom we gaan in bed liggen , ik sta smorgens op en hij is al werken. Ik heb daar niks en er geen haar op zijn hoofd aan denkt om bij mijbte komen slapen want oh dan moet die een uur vroeger op . Op en af is het 120 km ik ga niet werken om alleen maar mijn diesel en mijn onderhoud van de auto te betalen -O-
Laatst bijgewerkt door Kmbrly op 31-10-13 12:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 12:20

Wanneer ik m'n eigen ding niet meer kan en mag doen.
Liegen in het algemeen (of het nou gaat om dingen binnen de relatie of andere zaken).
Vreemd gaan is voor mij ook wel een afhaker.
Geen lol meer kunnen hebben.
Oppervlakkige relatie, waarin mensen totaal niet kunnen praten over dingen o.i.d (had mijn ex nogal een handje van).
Geen prioriteiten kunnen stellen.
Totaal geen respect hebben.
Slechte hygiëne.
Niet voor zichzelf kunnen zorgen, in alle aspecten die daarin een rol spelen.
Enorm veel achoholische consumptie en roken.
Mannen met geen ruggengraat waar je zo overheen loopt.

Misschien een lange lijst, maar veel is best wel 'obvious' in mijn ogen :P
Momenteel heb ik een hele lieve vriend die me op m'n plek zet als dat nodig is, en mocht er wat zijn dan praten we daar over dus in dat opzicht heb ik al een hele verbetering dan mijn vorige relatie.
Maar ja, we shall see :)

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 12:22

Ik ben niet snel een afhaker, maar als het gevoel weg is blijf ik er niet in zitten. Ook als mijn vrijheid me word ontnomen. :)

Sanco

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 12:23

Ik heb er een schurfthekel aan als ik me niet serieus genomen voel... een lastig gesprek hebben en dan 10 minuten later van een vriendin horen dat hij tegen haar zegt "oh ja, ze was overstuur maar dat waait wel weer over hoor" ..... dat is gewoon belachelijk!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 12:24

Jaloezie en controleren waar of met wie ik was uit argwaan.
Het grootste deel van mijn vrienden zijn mannen, dat heb je nou eenmaal in een veelal mannenwereld.
Het is op afstand, dus als hij van elke dag exact zou weten met wie ik ergens was zou ik knetter worden.
Zo spreek ik hem dagelijks, zo een paar dagen niet.
Dat moet gewoon kunnen en iemand die verplicht elke dag uren en uren me wil zien op skype zou ik gek van worden.
Als het op afstand is moet je beiden een eigen leven hebben. :o
Slechte hygiene moet ik niet eens aan denken.. Brrrr
Verder vind ik mannen die geen ballen hebben echt niets, iemand die bijvoorbeeld zweeft tussen twee vrouwen en niet kan kiezen.
Dat vind ik toch zo vreselijk slap.
Problemen mogen er zijn, echt geen punt zolang er vooruitgang in zit, maar niet kunnen kiezen is echt een no go voor mij.

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 12:33

Vind het wel belangrijk als een man redelijk veel over heeft voor zijn vriendin :j Niet op de arrogante manier, maar ik zou het waarderen als vriendlief mij bijvoorbeeld eens op kwam halen op zijn vrije dagje zodat we dat weekend bij hem kunnen zijn. Dat scheelt mij weer die eeuwige lange trein, en hij hoeft er in principe maar 5 kwartier á anderhalf uur over te doen met de auto én we zijn dan eerder samen.

Als vriendlief zou liegen zou ik ook meteen weg zijn. Een leugentje om bestwil vind ik helemaal niet erg, maar echt liegen om te kunnen liegen dat waardeer ik echt niet.

Of zo'n einzelgänger die alleen maar aan zich zelf denkt, ik hou niet van egoïsten die niets willen delen. Vooral vriend en vriendin, dan hoor je te delen in mijn ogen.

Mijn vriend is heel ijdel, zou ook echt niet met mannen kunnen leven die dus niet ijdel zijn :+ Ben zelf ook ijdel, en daar past geen man bij die dat niet is. Zou mij alleen maar irriteren aan het feit dat hij bijvoorbeeld zijn haar niet netjes doet, of niet om kleding geeft of zich niet bezig houdt met luchtjes en uiterlijk. Noem maar op...

Mannen die roken hoef ik ook echt niet :n Drank kan ik nog wel waarderen op de zaterdagavond, als ze maar niet drunking worden :') ! Ik geef zelf namelijk helemaal niets om drank. Mijn vriend drinkt alleen soms op de zaterdagavond met stappen of met vrienden, maar nooit in hele grote hoeveelheden. Heb geen zin in een vriend die ik niet meer herken *D

Ook hou ik niet van hele bazige mannen. Ik vind het wel veilig om een man te hebben die veel om mij geeft door ook interesse te hebben om te vragen wat ik aan het doen ben, of gedaan heb, of die een beetje jaloers worden als ik uitga (dat is een teken dat ze om je geven vind ik altijd maar). Maar ik kan niet tegen mannen die precies willen hoe zij het willen hebben. Ik wil ook graag mijn eigen mening hebben. Mijn vriend luistert ook wel naar mij als ik iets wil zodat hij het doet, en ik ook wel naar hem (als ik zin heb :+ ) Daarom staan we even hoog in de relatie. Niemand is de baas of niemand staat hoger dan de ander.

En een aanpakker, doorzetter is ook wel handig op sommige gebieden. Niet denken, gewoon doen ! :j

Anoniem

Re: relaties, waar haken jullie bij af?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 12:49

Redenen dat ik het laatst uitgemaakt heb:

Claimde mij heel erg. Hij wilde me iedere dag zien en daar moest ik maar rekening mee houden.
Zeurde dat ik teveel bij de paarden was ( 4 dagen in de week). Hij vond dan dat ik te laat thuis was en ik moest hem een appje sturen als ik afstapte zodat hij dan stopte met klussen en zich ging douchen. Uiteindelijk heb ik hem verteld dat ik al 2 jaar lang iedere keer tussen 8 en half 9 thuis ben en dat hij zich zelf dan best kan bedenken wanneer ik thuis ben.
Als ik dan eens zei dat we elkaar niet zouden zien omdat ik eens een avondje voor me zelf wou dan was die boos, maar hij mocht wel een maand lang fulltime gaan verbouwen bij een vriend tot 11 uur 's avonds en daar mocht ik niks over zeggen.
mocht niet met vriendinnen op stap gaan, dan liet ik hem vallen
zijn adhd in combinatie met drank leide steeds tot ruzie (liet mij midden in de nacht alleen op straat staan na het op stap gaan etc) en hij dat wist hij dondersgoed en hij wou er niet voor naar de dokter gaan.
roken+ ongezond leven.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 12:52

Ik denk dat je hier alleen maar op kunt antwoorden als je in zo'n situatie gezeten hebt. Bij de ene accepteer je veel meer dan bij een ander, en zelfs vreemdgaan kan dan vergeven worden. Een reden waarop ik zou afhaken is het niet accepteren van de vrijheid die ik niet kwijt wil. Klinkt heel gek, maar daar hecht ik nu enorm veel waarde aan. En dat is niet zozeer het in alles mijn zin krijgen, maar niet constant me opeisen / jaloers gedrag / dingen verbieden. Ik heb nu geen relatie omdat ik daar totaal geen behoefte meer aan heb... om bovenstaande reden voornamelijk.

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 12:54

Mijn man en ik zijn al ruim 8,5 jaar samen, en met hem heb ik het erg getroffen :+: Maar een vrouw heeft altijd wel wat te zeiken volgens mij.

Wat ik erg belangrijk vind:
Open en eerlijkheid. We moeten overal over kunnen praten
We moeten allebei onze eigen dingen kunnen blijven doen en ook tijd voor elkaar hebben.
Liefdevol, en niet alleen goed voor het opruimen, koken e.d.
Er niet vanuit gaan dat huishouden en de kinderen wel verzorgd worden en niet helpen.

Nou moet ik zeggen dat mijn man dit alles doet. Natuurlijk moet ik soms wel vragen of hij iets wil doen. Hij ziet het niet altijd, het blijft toch een man. :+ Maar hij doet het wel. Wat betreft de kids doet hij het allemaal uit zichzelf en het is een super goede vader!

Ik denk dat ik gauw vertrokken zou zijn als het zo'n ikke-ikke figuur zou hebben en hij het doodnormaal zou vinden dat hij wordt verzorgd.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 12:56

Hier, om eerlijk te zijn: roken, en dan vooral het verboden gedoe.
Andere dingen ook, maar die zijn allemaal in combi met andere dingen/situatie zoals hier al meer vernoemd.
Maar roken? Nee, een keer kan, maar echt vast, regelmatig, laat maar, ik hoef het niet :n

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 13:06

Hier ook het claimen, het was zo erg dat hij m'n stage belde om te zien of ik daar wel aanwezig was. Hij wilde altijd weten met wie ik afsprak en wat ik daar dan ging doen. Ook heeft hij me regelmatig gevolgd (waar ik later pas achter kwam) en belde me zodra ik uit school was...

Tja liefde maakt blind... als je mij een geleide hond erbij gaf zag ik het nog niet :n
Pas toen een van m'n beste vrienden me recht in het gezicht zei dat die kerel niet spoorde ging ik er zelf over nadenken en kwam indd tot dezelfde conclusie, ik had hem hier op aan gesproken en zijn rede was dat hij bang was dat ik vreemd zou gaan... Meneer was zelf al een half jaar aan het vreemd gaan (waar ik achter kwam toen hij niet veel later zijn telefoon thuis liet liggen <<) ) dus voor mij was het klaar. Zoals de waard is, vertrouwt hij zijn gasten :j

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 13:35

Caesar schreef:
Ik denk dat je hier alleen maar op kunt antwoorden als je in zo'n situatie gezeten hebt. Bij de ene accepteer je veel meer dan bij een ander, en zelfs vreemdgaan kan dan vergeven worden. Een reden waarop ik zou afhaken is het niet accepteren van de vrijheid die ik niet kwijt wil. Klinkt heel gek, maar daar hecht ik nu enorm veel waarde aan. En dat is niet zozeer het in alles mijn zin krijgen, maar niet constant me opeisen / jaloers gedrag / dingen verbieden. Ik heb nu geen relatie omdat ik daar totaal geen behoefte meer aan heb... om bovenstaande reden voornamelijk.

Ik zeg zoek een kerel ver weg met dezelfde instelling!
Zelf heb ik dat ook die instelling. Alleen hij woont 300 km verderop.
We zien elkaar niet eens elke twee weken maar spreken elkaar regelmatig op skype.
Soms uren, soms maar twintig minuten en soms een aantal dagen niet en dat mag.
Voor ons werkt dit echt heel goed.

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 14:23

knetterhard schreef:
Ik zou er ook niet tegen kunnen, dat mensen geen diepgang hebben.
En dat als er wat is met je, dat ze het te moeilijk vinden om mee om te gaan en daarom geen interesse in je tonen en dan afhaken. Of mensen die niks snappen, als je wat over je zelf zou vertellen :n.

Precies, een man moet inhoud hebben. Een domme man past niet bij mij. Hij moet minimaal wel hbo hebben gevolgd.

En een man moet vlot kunnen praten, niet stil zijn. Ik ben ook wel een kletser, en ik hou van lol. Dat moet hij ook kunnen waarderen :P Voor mij geen stille piet die niks zegt en geen grapjes kan maken _/-\o_

Gelukkig voldoet vriendlief aan deze dingen !

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 14:28

Als iemand overly attached is, en een betweter. Dan is het echt heullll snel gedaan.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 14:39

Ik heb de stekker eruit getrokken nadat ik erachter kwam dat er gelogen was.
Klinkt cru en kort, maar uiteraard is hier zooooooooooooooooveel meer aan vooraf gegaan ;). Toen ik een smsje kreeg die niet voor mij bestemd was en waarin hij iemand anders vroeg tegen mij te liegen, was het voor mij de druppel.

Waar ik bij afhaak op een volgende relatie: leeftijd jonger dan ik.
Laatste ex was 3,5 jaar jonger en dat wil ik echt noooooit meer, dat gezeik wat erbij komt, bah.
Wil een volwassen vent die weet wat hij wil en die niet achter schoonloeders spoor aankruipt.

En jaloerzie. Daar kan ik écht niet tegen. Klein beetje is leuk, maar meer ook niet :n.

Odatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 14:40

Saaaash schreef:
- Constant telefoon checken
- Niet te klef in gezelschap
- Constant praten op Whatsapp als je het druk hebt
- Niet snappen dat je paard toch echt voor gaat

Ik weet nog wel meer hoor :o

Precies haha! :j

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 14:45

roken/ gaan roken is bij mij echt een absolute no-go..
Gelukkig rookt vriendlief nooit, en zal die dat ook nooit doen (vind het smerig, maar heeft geen last van de rook). We hebben er echter wel een keer onenigheid over gehad, hij had vrienden van hem laten roken in de schuur, onder het motto, dat is toch zo weer weg, blijft toch niet hangen. Ik ben een paar dagen telkens benauwd geweest als ik mijn fiets had gepakt of weggezet. Hij snapte echter niet dat ik het zo erg vond en dacht dat ik me aanstelde qua benauwdheid, tot hij tegelijkertijd met mij naar de schuur ging en zag dat ik best benauwd werd.. Sindsdien wordt er dus ook niet van anderen toegelaten dat zij binnen roken, dat doen ze maar buiten het trappenhuis of op het balkon met de deur dicht.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 14:47

Caesar schreef:
Ik denk dat je hier alleen maar op kunt antwoorden als je in zo'n situatie gezeten hebt. Bij de ene accepteer je veel meer dan bij een ander.

Klopt heel erg :j

Het enige waar ik op 'afhaak' is het roken van vriendinlief.. hier word ik wel knettergek van. Mede door mijn gezondheid en omdat ze zoveel rookt. Maar dat los ik dan op door ff wat anders te doen, en ze houd er zelf ook beter rekening mee.

En verder, tsja, claimen, niet je eigen vrijheid hebben, jaloezie, daar kan ik slecht tegen. Gelukkig nu geen last meer van, heerlijk! De vorige wel, altijd maar claimen, jaloers zijn, constant zeuren dat ik vaak int weekend wedstrijden had enz. Daar was ik echt gelijk klaar mee.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 14:57

hier haak ik erg af op onvolwassenheid en dan bedoel ik als in zelf niks kunnen doen, me ex bv kon geen eens zijn financien regelen wist niet hoe t moest, denk ik van kom op zeg... waar ik ook erg op afhaak is iemand die veel alcohol drinkt of ook maar iets drugs gebruikt. En helemaal als hij mijn zoontje niet zou accepteren en er goed mee om zou gaan. logisch dus ?