Ben je zwanger? NEE!!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 18:04

Daarom ook tussen haakjes :)

Ik vind al helemaal niet dat je t daar over met collega's moet hebben.
Diegene komt er vanzelf wel mee als de tijd daar is.

ais

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 18:06

quera schreef:
Winged schreef:
Zo heb ik vandaag dus naar een collega zitten kijken of ze zwanger is. Niet durven vragen _O- Uiteindelijk met een collega het erover gehad en die vertelde dat ze inderdaad zwanger is :+

Erover 'roddelen' met je collega vind ik net zo erg :(

Dat ligt er maar net aan.. Toen ik net van werkplek veranderd was, heb ik ook aan collega A gevraagd of collega B zwanger was. Collega A zei hierop dat collega B niet zwanger was, maar nog een buikje had van de vorige en het vervelend vond dat iedereen dacht dat ze zwanger was. Blij dat ik niet ook een van de mensen was die het gevraagd heeft.. Verder geen kwaad woord over collega B gezegd.. Inmiddels is ze wel opnieuw zwanger. Maar als ik haar was geweest, had ik het ook fijner gevonden wanneer er aan een andere collega gevraagd werd of ik wel/niet zwangre was i.p.v. iedere keer geconfronteerd worden met de kilo's van de vorige zwangerschap..

IngeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 18:09

Ik was vanmorgen bij de tandarts en die vroeg dat ook... Ik dacht al "ik doe dit jurkje nooit meer aan" tot ik me besefte dat ze het moest vragen vanwege de röntgenfoto die ze op het punt stond te maken :D

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 18:13

Het is sowieso al vreemd dat mensen er van uit gaan dat elke vrouw kinderen wil. En dan bij elke actie afvragen of het om toekomstige kinderen gaat, echt heel bijzonder. Alsof zwangerschap een openbare gelegenheid is ipv prive!

Het hoeft nog niet eens door de leeftijd en levensstijl te komen btw. Ik krijg deze vraag al regelmatig vanaf mn puberteit.... Dus niet omdat ik nu bijna 30 ben, maar puur vanwege mn figuur. Ik heb een klassieke appelvorm, dus slanke armen en benen met een buik waar elk vetje op gaat zitten. Komt schijnbaar niet zoveel voor, want veel mensen gaan er van uit dat ik zwanger ben. Nou heb ik nu nog licht overgewicht, maar zelfs op een gezond gewicht heb ik nou eenmaal een dikkere buik. Kijk dus echt uit met die vraag, zelfs als het 'overduidelijk' is!
Het erge vind ik nog dat mensen zich echt kapot schamen op het moment dat je antwoord dat je gewoon te dik bent.... Ik voel me al heel naar door zo'n vraag, maar mag daarna ook nog eens zo'n persoon afschudden omdat ze wel 100x excuses gaan aanbieden. Rot gewoon op en stel die vraag een volgende keer niet weer!

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 18:14

Ik snap dat het heel vervelend is. Een vriendin die al een kind heeft, begon ook steeds tegen mij of wij al begonnen waren. Mijn vriend wou toen nog niet omdat hij zonder werk in de ziektewet zat. De wens was er wel. Heel vervelend. Zelfs op de dag dat ik de miskraam had gehad en ben je zwanger grrrr.

Ingek: Fijn dat jou tandarts er wel zo rekening mee hield. De mijne zat me aan te kijken of ik gek was, toen ik vroeg of het uigesteld kon worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 18:15

Ach, mensen vragen het met een goede intentie.
Een kindje verwachten is voor veel mensen namelijk juist een hele fantastische tijd.

Ze doen het niet met de intentie om te zeggen dat je eigenlijk een vette pens hebt ;)
Dan zouden ze wel zeggen: goh, wat een vetzak ben jij.

En dát is nog veel vervelender.

Niet te veel aantrekken van wat anderen aan je vragen/over je zeggen.
Mensen die vragen of je zwanger bent, proberen lief te zijn, niet rottig te doen. En het is (als je niet zwanger bent) voor hun nog veel ongemakkelijker dan voor jou ;)

Maak er anders een grapje van.
"Ja, van 3 stukjes appeltaart die ik gisteren bij de koffie heb gegeten". :)*

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 18:18

Hier ook iemand die regelmatig die vraag krijgt, idd vanwege een buik(je) en mijn leeftijd. Word er ook knettergek van soms, die bemoeizucht. Precies Zwerte, heb ook zo'n irritant appelfiguur. En ondanks dat er al best wat kilo's af zijn blijven die op m'n buik vrolijk zitten, en ik lijk zelfs een dikkere buik te hebben dan voorheen (omdat die dus niet mee-afvalt, waar de rest van m'n lijf dat wel doet). En dan ook nog die opmerkingen als je met een volle kruiwagen sleept, of een paar paarden meeneemt, van "dat moet je niet doen hoor met je zwangere buik". Rot op mens, ik ben niet zwanger! En als ik dat zou zijn is het nog niet jouw probleem wat ik wel en niet doe.

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 18:21

Dan zeg je, dat is mijn voedselbaby. :)

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 18:24

Femke schreef:
Ach, mensen vragen het met een goede intentie.
Een kindje verwachten is voor veel mensen namelijk juist een hele fantastische tijd.

Ze doen het niet met de intentie om te zeggen dat je eigenlijk een vette pens hebt ;)
Dan zouden ze wel zeggen: goh, wat een vetzak ben jij.

En dát is nog veel vervelender.

Niet te veel aantrekken van wat anderen aan je vragen/over je zeggen.
Mensen die vragen of je zwanger bent, proberen lief te zijn, niet rottig te doen. En het is (als je niet zwanger bent) voor hun nog veel ongemakkelijker dan voor jou ;)

Maak er anders een grapje van.
"Ja, van 3 stukjes appeltaart die ik gisteren bij de koffie heb gegeten". :)*

De intentie mag goed zijn, maar als je als 16 jarige de vraag krijgt omdat je een klein buikje hebt, is dat echt niet goed voor je zelfvertrouwen hoor! Dat het voor degene die het vraagt ongemakkelijker is, ben ik dan ook niet met je eens. Misschien als het eenmalig gebeurd wel, maar als het vaker voorkomt kunnen die goede intenties je weinig meer schelen hoor. Ik ben al niet erg tevreden met mn lichaam, maar dit soort opmerkingen maken het echt nog wel even een stukje erger.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 18:27

Zwerte, ik heb dat figuur ook :+
En het is echt: hoe slanker je wordt hoe meer die buik opvalt. |o

Bij mij is naast het natuurlijke buikje ook nog eens het geval dat bij mijn eerste zwangerschap mijn buikspieren zijn doorgescheurd, die waren nl zo sterk dat ze verrekten te buigen tot ze gewoon afscheurden. Gevolg: ik zie er permanent uit alsof ik een maand of 4 zwanger ben.
"Wanneer ben je uitgerekend?" *D
"Eh... een dik jaar geleden voor het laatst?" >;)

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 18:32

Vervelend he ! Ik heb het een keer meegemaakt . Ik was na mijn zwangerschap 10kg afgevallen en voelde me eindelijk weer wat beter over mezelf. We waren op stap, en staan te kletsen met een man die opeens zegt; goh wat zie ik ? Zwanger ?? Ik zeg een jaar geleden ja. BAM daar ging mijn zelfvertrouwen .. ^)

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 18:37

Wilde ook eens aan een vrouw zeggen 'So hey, dat duurt ook niet meer lang hè', maar in het gesprek zei ze toevallig dat ze geen kinderen kon krijgen, fieuw, ik blij dat ik niks gezegd had. :oo

Maar sorry, het is toch niet onze schuld dat anderen zwanger uit zien? Bekijk het positief, de meeste mensen zijn zo vet waardoor je duidelijk ziet dat het geen baby-buik is, als je wel een babybuik lijkt te hebben is dat toch maar goed?

dauphine

Re: Ben je zwanger? NEE!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 18:44

Hier ook regelmatig de vraag of ik zwanger ben. Ik heb een spastische darm en daardoor is mijn buik soms verschrikkelijk opgezet, dan ziet het er ook echt uit of ik zwanger ben, dat zal ik zeker niet ontkennen.
Maar toch is telkens weer die vraag krijgen geen pretje.
Als je dan zegt dat je niet zwanger bent en vervolgens met uitgaan ook nog eens geen alcohol drinkt krijg ik dan ook nog regelmatig de opmerking: je zei toch dat je niet zwanger was? waarom drink je geen wijntje? Toch zwanger? NEE!!

Ik ben overigens 22 jaar, zit midden in mijn studie en ben totaal niet bezig met het krijgen van kinderen. Het kan allemaal met de beste intenties gevraagd worden, maar vrolijk wordt je er niet van ;)

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 18:50

Goh dat zou ik ook echt niet leuk vinden.
Misschien dat je buik, doordat je wat bent afgevallen, nu juist meer de vorm van een zwanger buikje heeft dan voorheen? En het daarom zo lijkt?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 19:18

Sannert schreef:
Vervelend he ! Ik heb het een keer meegemaakt . Ik was na mijn zwangerschap 10kg afgevallen en voelde me eindelijk weer wat beter over mezelf. We waren op stap, en staan te kletsen met een man die opeens zegt; goh wat zie ik ? Zwanger ?? Ik zeg een jaar geleden ja. BAM daar ging mijn zelfvertrouwen .. ^)

Wat mijn ervaring de laatste tijd is: ik ben een stuk afgevallen en nu nog stevig ipv gewoon dik O:) (lees: van een stevige maat 44 terug naar een 40)
En NU begin ik (van vreemden) commentaar op mijn figuur te krijgen. Net alsof mensen nu wel tegen me durven zeggen dat ik een fatass (nou ja, belly :P ) ben, dat ik daarvoor te sneu was om er iets over te zeggen.

Maar idd heel demotiverend als je net bent afgevallen.

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 19:51

Ja, ik was van een maat 40 weer terug naar maat 34/36 gegaan. En dan krijg je zo een opmerking. En bedankt. :+ maar wat belachelijk dat je commentaar krijgt op je figuur ! Waar bemoeien ze zich mee ..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 20:33

Sinds ik gestopt ben met roken weet ik dat rond mij dat gerucht ook gonst :+ (ook de 30 gepasseerd, samenwonend, huisje boompje beestje enzo)
Vind het wel prachtig eigenlijk en loop het alleen maar te voeren.
Vind het zeker niet kwetsend en moeilijk , moet alleen maar lachen om de oppervlakkige inhoud die mensen blijkbaar aan hun leven moeten geven, dat geruchten creëren het hoogste doel is of zo. :')

Ik zet m'n koffie wat vaker weg 'Hè smaakt me niks', zucht wat vaker, benoem dat stoppen met roken heel makkelijk is als je weet waar je het voor doet etc.
Prachtig toch :D
Denk dat ik er heel ver in kan gaan, over een tijdje wat grotere vesten, dan eens een opgevouwen t-shirt in m'n broek.
Net zo lang tot iemand het eens durft te vragen. Ik zie het probleem van vragen niet hoor.
Als je moeilijk loopt vragen ze ook wat er is, nou als je zwanger lijkt of symptomen hebt, kunnen ze het ook vragen. So be it.

En de dubbele moraal die blijkbaar heerst is wel weer opmerkelijk.
Niemand hier lijkt de 'ben je zwanger vraag' leuk te vinden, het is een privé aangelegenheid etc etc.
Maar, zódra iemand zwanger is, wordt je of je het nou wil of niet, op de social media doodgegooid met echo foto's, zwangere buiken (en de bijbehorende ontbrekende kleding) fotoshoots, babykamer-in-progress foto's en als het kind er is, de nog-niet-droog foto's, eerste poepje en piesje foto's, eerste tandje, eerste hapje, eerste snotje.... weet ik het wat. Dan moet alles te pas en te onpas gedeeld worden en is het niet privé meer?
Bijzonder zeg.

liiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 20:48

Ik had het pas geleden ook, een leerling van groep 4 kwam naar me toe en vroeg 'Juf, heb je een baby in je buik?' terwijl ik een peer figuur ben en totaal geen buik heb, wel benen en billen, maar daar zitten geen baby's ;)

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 20:57

Kanelly schreef:
Sinds ik gestopt ben met roken weet ik dat rond mij dat gerucht ook gonst :+ (ook de 30 gepasseerd, samenwonend, huisje boompje beestje enzo)
Vind het zeker niet kwetsend en moeilijk , moet alleen maar lachen om de oppervlakkige inhoud die mensen blijkbaar aan hun leven moeten geven, dat geruchten creëren het hoogste doel is of zo. :')

Ik zet m'n koffie wat vaker weg 'Hè smaakt me niks', zucht wat vaker, benoem dat stoppen met roken heel makkelijk is als je weet waar je het voor doet etc.
Denk dat ik er heel ver in kan gaan, over een tijdje wat grotere vesten, dan eens een opgevouwen t-shirt in m'n broek.
Net zo lang tot iemand het eens durft te vragen. Ik zie het probleem van vragen niet hoor.
Als je moeilijk loopt vragen ze ook wat er is, nou als je zwanger lijkt of symptomen hebt, kunnen ze het ook vragen. So be it.

Niemand hier lijkt de 'ben je zwanger vraag' leuk te vinden, het is een privé aangelegenheid etc etc.
Maar, zódra iemand zwanger is, wordt je of je het nou wil of niet, op de social media doodgegooid met echo foto's, zwangere buiken (en de bijbehorende ontbrekende kleding) fotoshoots, babykamer-in-progress foto's en als het kind er is, de nog-niet-droog foto's, eerste poepje en piesje foto's, eerste tandje, eerste hapje, eerste snotje.... weet ik het wat. Dan moet alles te pas en te onpas gedeeld worden en is het niet privé meer?
Bijzonder zeg.

Ik heb welgeteld 1 foto van dochterlief op fb staan. ;) en verder niks noppes nada. Zet sowieso niet iedere stap die io zet op fb. ;)

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 21:00

Kanelly schreef:

Bijzonder zeg.

Neem dan ook eens een potje augurken mee.. "Oh wat lekkerrrr!" Hahhaa :P

Ik zou het ook nooit durven vragen hoor. Al moet ik zeggen dat de meeste zwangeren een echt bol, rond buikje krijgen en de goed gevulde vrouwen (ik benoem het even netjes) dit niet hebben. Maar ook als het echt haast niet kan missen doe ik het niet. Je zal net zien dat je het verkeerd hebt... Wacht ik liever af tot ze t zelf vertellen :)

Nikeyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 21:00

Hier nog een 'have it all' bijna 30-er :\
Word, net als velen hier, dikke flauw van zwanger zijn opmerkingen.

Mijn laatste confrontatie was vorige week op kraamvisite toen ik de kleine vasthield: 'zo dat staat je goed hoor'.
Voor hetzelfde geldt willen we wel graag zwanger worden, maar lukt het niet. Daarom vind ik het ook zeer grof om dingen te insinueren rondom het zwanger zijn.

Soraya10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 21:01

Kind heb ik al, maar nu ben ik opeens "zielig'' verklaard, omdat ik alweer een hele poos vrijgezel ben en al bijna dertig. Dus of ze willen je koppelen of je krijgt de vraag of je al eens een nieuwe partner hebt. Ook vermoeiend. _-:(

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 21:53

Ik ken iemand die eens aan een moeder van een baby van 4 maanden oud heeft gevraagd of de tweede eraan kwam. :+Toen heb ik maar gezegd dat ik dat geen vraag vond :=

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 21:55

Sammie schreef:
Ik ken iemand die eens aan een moeder van een baby van 4 maanden oud heeft gevraagd of de tweede eraan kwam. :+Toen heb ik maar gezegd dat ik dat geen vraag vond :=

Dat heb ik ook al gehad, maar dat was omdat mijn figuur niet zo snel op orde is als dat van de Hollywoodsterren 8-)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 21:57

Soraya10 schreef:
Kind heb ik al, maar nu ben ik opeens "zielig'' verklaard, omdat ik alweer een hele poos vrijgezel ben en al bijna dertig. Dus of ze willen je koppelen of je krijgt de vraag of je al eens een nieuwe partner hebt. Ook vermoeiend. _-:(

Ze blijven toch 'zeuren', of je al een partner hebt, wanneer je nou eens gaat trouwen, of er een baby komt, wanneer je tweede in de planning ligt, dat je twee van hetzelfde geslacht hebt en dan door moet voor eentje van het andere geslacht,.. en op een gegeven moment dat je met 3/4/5/6/... kinderen wel een groot gezin hebt he :+