Ik vind al helemaal niet dat je t daar over met collega's moet hebben.
Diegene komt er vanzelf wel mee als de tijd daar is.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
quera schreef:Winged schreef:Zo heb ik vandaag dus naar een collega zitten kijken of ze zwanger is. Niet durven vragenUiteindelijk met een collega het erover gehad en die vertelde dat ze inderdaad zwanger is
Erover 'roddelen' met je collega vind ik net zo erg

Femke schreef:Ach, mensen vragen het met een goede intentie.
Een kindje verwachten is voor veel mensen namelijk juist een hele fantastische tijd.
Ze doen het niet met de intentie om te zeggen dat je eigenlijk een vette pens hebt
Dan zouden ze wel zeggen: goh, wat een vetzak ben jij.
En dát is nog veel vervelender.
Niet te veel aantrekken van wat anderen aan je vragen/over je zeggen.
Mensen die vragen of je zwanger bent, proberen lief te zijn, niet rottig te doen. En het is (als je niet zwanger bent) voor hun nog veel ongemakkelijker dan voor jou
Maak er anders een grapje van.
"Ja, van 3 stukjes appeltaart die ik gisteren bij de koffie heb gegeten".
Sannert schreef:Vervelend he ! Ik heb het een keer meegemaakt . Ik was na mijn zwangerschap 10kg afgevallen en voelde me eindelijk weer wat beter over mezelf. We waren op stap, en staan te kletsen met een man die opeens zegt; goh wat zie ik ? Zwanger ?? Ik zeg een jaar geleden ja. BAM daar ging mijn zelfvertrouwen ..
(lees: van een stevige maat 44 terug naar een 40)
) ben, dat ik daarvoor te sneu was om er iets over te zeggen.
maar wat belachelijk dat je commentaar krijgt op je figuur ! Waar bemoeien ze zich mee ..
(ook de 30 gepasseerd, samenwonend, huisje boompje beestje enzo)

Kanelly schreef:Sinds ik gestopt ben met roken weet ik dat rond mij dat gerucht ook gonst(ook de 30 gepasseerd, samenwonend, huisje boompje beestje enzo)
Vind het wel prachtig eigenlijk en loop het alleen maar te voeren.
Vind het zeker niet kwetsend en moeilijk , moet alleen maar lachen om de oppervlakkige inhoud die mensen blijkbaar aan hun leven moeten geven, dat geruchten creëren het hoogste doel is of zo.
Ik zet m'n koffie wat vaker weg 'Hè smaakt me niks', zucht wat vaker, benoem dat stoppen met roken heel makkelijk is als je weet waar je het voor doet etc.
Prachtig toch
Denk dat ik er heel ver in kan gaan, over een tijdje wat grotere vesten, dan eens een opgevouwen t-shirt in m'n broek.
Net zo lang tot iemand het eens durft te vragen. Ik zie het probleem van vragen niet hoor.
Als je moeilijk loopt vragen ze ook wat er is, nou als je zwanger lijkt of symptomen hebt, kunnen ze het ook vragen. So be it.
En de dubbele moraal die blijkbaar heerst is wel weer opmerkelijk.
Niemand hier lijkt de 'ben je zwanger vraag' leuk te vinden, het is een privé aangelegenheid etc etc.
Maar, zódra iemand zwanger is, wordt je of je het nou wil of niet, op de social media doodgegooid met echo foto's, zwangere buiken (en de bijbehorende ontbrekende kleding) fotoshoots, babykamer-in-progress foto's en als het kind er is, de nog-niet-droog foto's, eerste poepje en piesje foto's, eerste tandje, eerste hapje, eerste snotje.... weet ik het wat. Dan moet alles te pas en te onpas gedeeld worden en is het niet privé meer?
Bijzonder zeg.
en verder niks noppes nada. Zet sowieso niet iedere stap die io zet op fb.
Kanelly schreef:Sinds ik gestopt ben met roken weet ik dat rond mij dat gerucht ook gonst(ook de 30 gepasseerd, samenwonend, huisje boompje beestje enzo)
Vind het wel prachtig eigenlijk en loop het alleen maar te voeren.
Vind het zeker niet kwetsend en moeilijk , moet alleen maar lachen om de oppervlakkige inhoud die mensen blijkbaar aan hun leven moeten geven, dat geruchten creëren het hoogste doel is of zo.
Ik zet m'n koffie wat vaker weg 'Hè smaakt me niks', zucht wat vaker, benoem dat stoppen met roken heel makkelijk is als je weet waar je het voor doet etc.
Prachtig toch
Denk dat ik er heel ver in kan gaan, over een tijdje wat grotere vesten, dan eens een opgevouwen t-shirt in m'n broek.
Net zo lang tot iemand het eens durft te vragen. Ik zie het probleem van vragen niet hoor.
Als je moeilijk loopt vragen ze ook wat er is, nou als je zwanger lijkt of symptomen hebt, kunnen ze het ook vragen. So be it.
En de dubbele moraal die blijkbaar heerst is wel weer opmerkelijk.
Niemand hier lijkt de 'ben je zwanger vraag' leuk te vinden, het is een privé aangelegenheid etc etc.
Maar, zódra iemand zwanger is, wordt je of je het nou wil of niet, op de social media doodgegooid met echo foto's, zwangere buiken (en de bijbehorende ontbrekende kleding) fotoshoots, babykamer-in-progress foto's en als het kind er is, de nog-niet-droog foto's, eerste poepje en piesje foto's, eerste tandje, eerste hapje, eerste snotje.... weet ik het wat. Dan moet alles te pas en te onpas gedeeld worden en is het niet privé meer?
Bijzonder zeg.

Toen heb ik maar gezegd dat ik dat geen vraag vond
Soraya10 schreef:Kind heb ik al, maar nu ben ik opeens "zielig'' verklaard, omdat ik alweer een hele poos vrijgezel ben en al bijna dertig. Dus of ze willen je koppelen of je krijgt de vraag of je al eens een nieuwe partner hebt. Ook vermoeiend.