Je herbruikbare winkeltas niet wassen kan dodelijk zijn.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 16:07

Magrathea schreef:
Jaa linnen tassen snap ik wel, dat is gewoon vies anders := die krijgen zo'n bruinige kleur, blegh.

Weerstand opbouwen hoera! :D

Oh trouwens, je kunt wel gaan winkelen, maar dan zonder karretje. Zag laatst op de scheurkalender dat dat één van de ranzigste plekken in het dagelijks leven is. Oa poepbacteriën, snot, spuug, dierenharen en wat al niet meer := Viezer dan een wc bril! Al is dat ook een zwaar overschatte plek voor bacteriën, eigenlijk is dat best een schone plaats. Ik eet liever mijn boterham van een wc bril dan van, ik noem maar iets, mijn telefoon _O-

@Tara, magnetron in de kelder anders krijg je gemuteerde kinderen vanwege de straling

:')

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 16:08

Wat een goed artikel!
Na "wegsmijt" nam ik ze zeker niet serieus meer...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 16:09

En zo kweek je allerlei enge ziektes onder de mensen, omdat je geen kans meer krijgt om weerstand te kweken, want OEEEH van een beetje bacterie ga je door.. :n

Ik gebruik tasjes, kartonnen dozen, etc allemaal meermaals. En guess what, in al die jaren nog nooit ziek geworden.

DianneM

Re: Je herbruikbare winkeltas niet wassen kan dodelijk zijn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 16:33

Die magnetron geeft anders echt nog best veel straling af := ik heb een keukenweegschaal die ik niet kan gebruiken als de magnetron aan staat. Ik werd direct bij de verloskundige gewaarschuwd dat ik de eerste 10 weken van de zwangerschap daar niet tegenaan moest gaan staan.

Verbaast me trouwens wel dat straling door heel veel mensen compleet wordt onderschat.

Als je je groenten en fruit in een zakje doet, is er m.i. ook niet zo veel aan de hand, maar bij mij gaat alles gewoon door elkaar in de tas en die gaat pas weg als hij kapot of ranzig is..

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 16:35

Mijn god zeg. Hoe leven mensen die zich druk maken over dit soort dingen?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 16:43

DianneM schreef:
Die magnetron geeft anders echt nog best veel straling af := ik heb een keukenweegschaal die ik niet kan gebruiken als de magnetron aan staat. Ik werd direct bij de verloskundige gewaarschuwd dat ik de eerste 10 weken van de zwangerschap daar niet tegenaan moest gaan staan.

Verbaast me trouwens wel dat straling door heel veel mensen compleet wordt onderschat.

Tegenwoordig wordt het juist veel overschat. Goed, je bent wel gevoeliger als zwangere, maar mijn tandarts gaat nooit de ruimte uit als hij een foto moet maken... Volgens hem krijgt iemand die een aantal keer per jaar een thoraxfoto moet laten maken evenveel straling binnen als een zakenpersoon die 1-2x per maand overzees vliegt...

Dat een magnetron slecht voor je is is trouwens klinkklare onzin, de frequentie van microgolfstraling is veeeel lager dan die van röntgenstraling. Dan zou je ook niet in de zon mogen staan of naar de radio luisteren :')
En ik zou je weegschaal dan maar wegdoen, of je magnetron, want één van de twee functioneert niet. Het is vrij normaal dat elektromagnetische straling elkaar beïnvloedt. Als ik licht doe bij een bandje en de geluidskabels liggen naast de signaalkabels van het licht dan kan er ruis uit de speakers komen. Die moeten dus een eindje bij elkaar vandaan liggen :j Dan is het over.

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 16:55

Een tandarts maakt ook geen foto's als je zwanger bent en dit aangeeft, doet hij dat wel, dan komt hij voor de tuchtraad. Net als röntgenonderzoek in het ziekenhuis, gebeurt ook niet tenzij het levensbedreigend is. Dat je tandarts niet uit de ruimte gaat, is gewoon dom. En de beargumentatie al helemaal.. Omdat de een kiest veel straling op te vangen, wil nog niet zeggen dat de ander daar dan ook genoegen mee moet nemen. Bij mij op het werk zit je even ander werk te doen als je het maximum aan röntgenstraling hebt opgevangen. Dat wordt gemonitord en is ook verplicht.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 17:00

DianneM schreef:
Een tandarts maakt ook geen foto's als je zwanger bent en dit aangeeft, doet hij dat wel, dan komt hij voor de tuchtraad. Net als röntgenonderzoek in het ziekenhuis, gebeurt ook niet tenzij het levensbedreigend is. Dat je tandarts niet uit de ruimte gaat, is gewoon dom. En de beargumentatie al helemaal.. Omdat de een kiest veel straling op te vangen, wil nog niet zeggen dat de ander daar dan ook genoegen mee moet nemen. Bij mij op het werk zit je even ander werk te doen als je het maximum aan röntgenstraling hebt opgevangen. Dat wordt gemonitord en is ook verplicht.

Ik had het over microgolfstraling die schadelijk is voor je zwangerschap :D Wat het dus niet is.
Dat je geen röntgenfoto's moet laten maken als je zwanger bent weet iedereen wel mag ik hopen. Bij mij op de faculteit hangen er ook hele grote borden bij de labs waar experimenten met röntgenstraling worden gedaan, dat zwangeren wordt afgeraden binnen te gaan enzo. Geen van dat soort borden bij de labs met laserlicht en microgolven :)

Ik weet zelf voldoende van straling om te weten dat het allemaal wel meevalt, zeker met tandartsfoto's... Nogmaals, de straling die de tandarts binnen krijgt is zo weinig, uit de ruimte gaan is tegenwoordig nauwelijks nog nodig :)

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 17:09

even benieuwt, zijn er ook mensen die 's nachts hun telefoon op vliegtuig modus zetten tegen de straling?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 17:11

Bij mij gaan de telefoons niet eens mee de slaapkamer in. Ik slaap merkbaar beter zonder die dingen. In hotels gaat hij altijd op vliegtuigstand of helemaal uit.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 17:13

Zijn ze er nog niet achter dat wij hoe dan ook allemaal een keer dood gaan? :')

Alles kan dodelijk zijn, vooral niet naar de wc gaan; daar sterven vaak de meeste mensen (omdat ze zich niet lekker voelen en dan naar de wc gaan..)

Alles is tegenwoordig vies en kan dodelijk zijn: deurkrukken, afstandsbediening, etc... Dat zijn pas heerlijke bronnen voor bacteriën }>

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 17:16

In een auto stappen kan ook dodelijk zijn.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 17:22

_San87_ schreef:

Weet je wel hoe smerig de meeste sturen zijn? Levensgevaarlijk!
:Y)

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 17:25

vuurneon schreef:
_San87_ schreef:

Weet je wel hoe smerig de meeste sturen zijn? Levensgevaarlijk!
:Y)
Wat dacht je van de gemiddelde deurknop :oo !

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 17:27

In bed blijven is ook geen optie: ook daar gaan veel dood...

Gewoon maar lekker genieten van het leven en de gratis bacterie vriendjes die erbij horen is het beste haha, wel zo gezellig!

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 17:29

Nou ik leef nog hoor, en ben ook nog nooit ernstig ziek geweest terwijl wij het vlees gewoon bij de groente hebben in de boodschappentas :')

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 17:30

vuurneon schreef:

Alles kan dodelijk zijn, vooral niet naar de wc gaan; daar sterven vaak de meeste mensen (omdat ze zich niet lekker voelen en dan naar de wc gaan..)

Alles is tegenwoordig vies en kan dodelijk zijn: deurkrukken, afstandsbediening, etc... Dat zijn pas heerlijke bronnen voor bacteriën }>

Echt? _O- Klinkt wel logisch eigenlijk, maar weer zo'n leuk Wistjedatje :=

Op zich is in de auto stappen niet per se dodelijk hoor, pas als je ermee gaat rijden wordt het naar :Y) Of je had er afgelopen maandag in moeten zitten.. Denk je 'Woeoe, veilig in mijn auto, ik rijd tenminste niet!' Valt er een boom op je hoofd -O-

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 17:39

vuurneon schreef:

Lekker voor de begrafenisondernemer, kan die je nog ff van de pot rukken als je dood bent. Zouden ze wel 1st je billen nog vegen dan?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 18:04

Je hebt anaaltampons tegen ongewenste lekkage bij de overledenen :o

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 18:05

vuurneon schreef:

Dit wilde ik eigenlijk niet weten. ;(

Maar best wel slim eigenlijk. _O-

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 18:06

vuurneon schreef:

Seriously? _O-
Je zal het maar in moeten brengen hahahaha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 18:11

PocoGaucha schreef:
even benieuwt, zijn er ook mensen die 's nachts hun telefoon op vliegtuig modus zetten tegen de straling?

Nee hoor ... gewoon pal naast mijn kussen als wekker :D

Ik prop mijn boodschappen altijd in mijn rugtas en vervolgens als het niet meer past in een boodschappen tas. Goed voor de weerstand *\o/*

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 18:12

Magrathea schreef:
vuurneon schreef:

Seriously? _O-
Je zal het maar in moeten brengen hahahaha

Incontinentie materiaal wordt ook wel gebruikt, maar ja... Anaaltampons zijn wel eens nodig :o

Goh, is zo'n herbruikbaar tasje opeens niet meer zo vies haha

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 18:18

vuurneon schreef:
Goh, is zo'n herbruikbaar tasje opeens niet meer zo vies haha

En het cirkeltje is weer rond, we zijn weer ontopic *\o/*

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 18:27

Gewoom een nachttampon werkt ook hoor of een budplug.. ach kom op zeg vroeger lag de kip naast t varken en stonden ze heerlijk te kletsen, hoesten aan te kneden in de producten. Tegenwoordig zit alles apart in een condoom verpakt en nog zijn er mensen die het vies vinden enzo.. pffff als er oorlog is zal je die aangereden haas heus wel oppakken en bereiden en dan zeggen ze niks over eventuele bacteriën en virussen of gevaren. Beetje weerstand opbouwen is heus niet erg. Veel mensen koken alles uit voor hun kindjes en de eerste de beste keer dat de lieverdjes buiten zijn steken ze de 1e de beste slak in hun kwaak... zeer goed voor hun weerstand! rauwe melk is fout, boerenkaas is fout baby"' s krijgen potjes voeding wat nergens naar smaakt en maar klagen dat ze niet willen eten.. oh ja tussendoor zakken vreselijk hygiënisch gemaakte chips en koek... uiteraard de goede wat een ontbijt vervangt en hun aan dr procenten melkproducten komen :+ Mensen kom op maak er niet zo'n punt van.