Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
AFCAAFCA schreef:VivaLaVida schreef:Wat een lastige situatie tshet is natuurlijk zo in nederland dat iemand alleen gedwongen word opgenomen wanneer diegene een gevaar vormt voor derden. Dus ze zou uit eigen wil opgenomen moetn worden en die kans zit er dus niet in. Ik denk dat jij het beste hebt gedaan wat je kunt doen; dwingen tot inzage in haar medicatie, als ze dat niet toe liet, je handen er van af trekken.
Je kunt er niks mee.. je maakt jezelf dood ongelukkig denk ik als je close zou blijven met haar. Wil je alleen sterkte wensen, ik vind dat je een juiste keuze hebt gemaakt!
Of een gevaar vormt voor zichzelf.
Ik heb zelf een broer met schizofrenie, die meerdere psychoses heeft gehad ( al een hele tijd is het onder controle inmiddels ook na jaren wel niet medicatie nemen, hij heeft ook autisme) en mijn vriend heeft begin dit jaar een psychose gehad, met een gedwongen opname ( Hij slikt geen medicatie meer en heeft geen verdere hulp meer).
Ik woon nu zelfs samen met mijn vriend en mijn broer zodat mijn broer niet mee begeleid hoeft te wonen, dat pak ik ( wij) nu op.
Mocht je ergens over willen praten je mag me altijd een PB sturen.