Storm op komst

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 21:22

Ik denk dat Lady lekker binnen blijft staan dus maak me niet echt zorgen aangezien de pas nog de bomen rondom de stal hebben weggezaagd.

lisetteexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 21:24

Bij ons gewoon buiten maar gelukkig reden bomen in de buurt

SophievdV

Re: Storm op komst

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 21:24

Ze staan hier in de nacht sowieso binnen.

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 21:26

als de scholen dichtzijn morgen heb ik maar 3 dagen school!!!
ga sowieso wel met de bus naar school.

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 21:26

Hebben ze het over de scholen dicht dan?

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 21:27

Ben van België en woon in het binnenland, dus hier geven ze het wel wat minder erg dan aan de kust, maar toch ook nog altijd +100 km/u. Hier blijven de paarden ook gewoon 24/7 buiten met hun 2 inloopstallen. (Dus echt met bakstenen) Hier wel redelijk veel bomen.. Maar denk wel dat die stand gaan houden.

Vorig jaar hebben we wel voorgehad dat onze kerselaar op ons geitenhok was gevallen.. Een geluk dat de geit op dat moment niet in zen hokje stond.. Hok was niet meer te redden, helemaal kapot.

Edit; Ik heb nu herfstvakantie, dus moet me geen zorgen maken ivm school. Maar scholen dicht? Lijkt mij sterk.
Laatst bijgewerkt door Kaatastrof op 27-10-13 21:29, in het totaal 1 keer bewerkt

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 21:28

Imre schreef:
Mijn paarden staan 24/7 buiten, dus ik hoef de keuze tussen binnen of buiten niet te maken. Gelukkig ook geen bomen zo dicht op de wei dat ze daar onder terecht kunnen komen als er eentje omvalt. In ieder geval niet met deze windrichting. Hoop wel dat de schuilstal die ik afgelopen zomer heb gebouwd het houdt.

Dat hoop ik ook met de windrichting die we hebben :D :+ ...... Ik vrees een beetje voor de stal van de ijsco's........hoop niet dat die gaat opwaaien.

Hier ook de paarden 24/7 buiten. Wel een rij bomen langs de weide. Hopelijk blijven die staan, anders gaan ze over de omheining. We hebben het andere land wat ze erbij hebben, afgezet. Dan kunnen ze daar iig niet heen.
Morgenochtend om half 8 kijk ik even voor ik aan het werk ga.

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 21:28

nee maar ze zeiden al zoiets

MallyBelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 21:31

Hier staan ze ook gewoon buiten, met schuilstal, de stal staat inmiddels al ruim 10 jaar dus heeft al heel wat stormen mee gemaakt.. Maak me eerder zorgen hoe ik morgen op school kom.. Heb toetsweek, maar als er takken op de rails liggen, zal ns wel nie rijden.

ZarcoTje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 21:31

Ik lees hier daken die van de stallen af kunnen waaien ? Nu ben ik nog meer ongerust dan ik al was :+
Paarden staan hier op stal (zoals elke nacht dus niet uitzonderlijk), weide grenst aan het bos dus dat vertrouw ik voor geen haar als ze dan buiten staan, morgen voormiddag blijven ze ook nog op stal. Ik hoop maar dat de stal dan heel blijft :+ ben morgen gelukkig thuis dus kan regelmatig gaan checken

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 21:33

Zijn de risico's niet even groot? Binnen zetten of buiten? Als het dak er af waait kan dat deel toch ook op je buitenlopende paard terecht komen door de wind?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 21:34

ikke20 schreef:
ik hou ze vannacht wel extra in de gaten via de cam maar ze gaan lekker op stal.
helaas moet ik morgenmiddag eigenlijk wel met de trailer op pad inc paard. dus nog zwaar in overweging of we gaan.

T zou geeneens in me opkomen om morgrn met de trailer op pad te gaan..!

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 21:35

Mijn verzorgpeerd staat gewoon buiten, wel beschutting aan twee kanten (huizen en kleine boompjes). Ik ga morgen maar niet op de fiets naar school :D

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 21:37

Bij mij gaat morgen alles gewoon naar buiten. Als er bomen omvallen, moeten ze maar hard weg rennen :+
Wel heb ik voor morgen alvast enkele lessen die ik zou geven afgezegd.
Rijden in een buitenbak volledig omgeven met grote oude eikenbomen met flinke storm ...... Naaaaahhhh nee, dat zag ik niet zitten met de leerlingen....

Daantjee12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 21:38

mijn paard gaat naar binnen, hoop dat de stal heel blijft..

hoop ook dat de treinen morgen niet rijden _O- zou lekker zijn :')

JustHorses

Hier komt morgen tussen 10.00 en 15.00 ong storm zeggen ze..
De pony's staan binnen vannacht (staan heel vaak s'nachts) en gaan morgen gewoon naar buiten ze hebben ook gewoon de mogelijkheid in de stal te gaan staan

En dan kan ik morgen lekker op me fiets naar school

Urielle

Ik heb mijn merrie toch maar naar binnen gehaald, alles goed dicht dat de wind hopelijk niet onder het dak komt, paarden extra hooi erbij en de hond een lekker nestje met vers stro en wollen dekens. En maar duimen.

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 21:39

ik ga met de bus

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 21:39

Als de treinen niet rijden kom ik er achter hoe mijn school daarover denkt. Bij ziekte afmelden geen probleem maar bij ruzie met een niet rijdende trein geen idee :P Kan er vrij weinig aan veranderen dan maar goed, fijn is anders. Zou ook prettig zijn als ik mijn belangrijke presentatie kan voorbereiden met mijn projectgroep voor dinsdag..

dejong_wever

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 21:41

Manlief, gaat vanacht op pad naar Zeeland met een busje vol wegbewijzeringsborden, hopen dat dat goed gaat. (wonen zelf in Groningen).

Plantenbakken heb ik op de grond van ons balkon gezet en verder kan ik niet veel doen hier. De bedrijfsauto's staan onder de bomen en de eigen auto heeft manlief net voor het huis gezet, vond hij toch wat veiliger, haha..

Paarden staan allemaal op stal, daar maak ik me eigenlijk niet heel druk om, we wachten af, want meer kan je niet doen. Hopen dat mijn ouders de kruiwagen en losse spullen opgeruimd hebben, anders moeten we dat morgen opzoeken, haha...

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 21:42

Op de NS-app stond dat er een gewijzigde dienstregeling is. Er rijden dus wel treinen. Je moet wel rekening houden met vertraging, vaker overstappen en drukkere treinen.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 21:43

Daantjee12 schreef:
mijn paard gaat naar binnen, hoop dat de stal heel blijft..

hoop ook dat de treinen morgen niet rijden _O- zou lekker zijn :')

Niet rijden?! Nou, ik zou nog net niet gek worden wanneer de treinen besluiten niet te rijden. Ik moet gewoon werken, en denk niet dat dat mijn baas het kan waarderen wanneer ik niet kom omdat de trein niet rijdt.... -O- :+

Zeepsop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 21:44

Bij ons staan de paarden sowieso altijd binnen s'nachts maar morgen overdag gaan ze ook niet naar buiten. In plaats daarvan gaan ze om de beurt met z'n tweetjes in een van de twee bakken. Ik ben morgen vrij van school, niet vanwege de wind, het was al zo ingeroosterd. Dus ik hoef gelukkig niet te fietsen! :)

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 21:47

Waarom zouden de scholen morgen dicht zijn? :+ Die gaan niet zomaar dicht. Hoogstens mag je wat later op school zijn.
En de treinen rijden wel gewoon, maar wel minder.

Met de trailer op pad gaan zou ik niet zomaar doen, stel dat er een harde windstoot komt (en paard leunt juist die kant op) en trailer valt om :=

Ik ben trouwens wel vrij haha :D Studiedag, ben ik ff blij dat t jusit morgen is. Hoef ik niet door die wind te fietsen :')
Laatst bijgewerkt door Eileen_ op 27-10-13 21:48, in het totaal 1 keer bewerkt

EmmyJoycee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 21:47

Ik ben benieuwd, als de bussen niet rijden ga ik niet :+ Of mn moeder niet wil rijden in de auto met die harde wind. Ben bang dat ik gewoon naar school moet :+