Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

_Tara_ schreef:Ojajoh, je zegt dat er genoeg vangnetten zijn. Maar is het verkopen van straatkranten niet juist zo'n vangnet?
Hangt dan misschien heel erg af van waar je woont.
Ojajoh schreef:Hier staan er veel, en ik geef niets. Er zijn genoeg voorzieningen in nederland. Genoeg vangnetten.
Daarbij heb ik ook erg mijn twijfels bij die mensen aangezien ze idd een luxe mobiel op zak hebben enz..
Grappig als je dakloos bent, geen geld en geen vaste stroomvoorzieningen hebt. Nee hoor van mij geen cent , wij moeten er zelf ook hard voor werken.

Joolien schreef:Ojajoh schreef:Hier staan er veel, en ik geef niets. Er zijn genoeg voorzieningen in nederland. Genoeg vangnetten.
Daarbij heb ik ook erg mijn twijfels bij die mensen aangezien ze idd een luxe mobiel op zak hebben enz..
Grappig als je dakloos bent, geen geld en geen vaste stroomvoorzieningen hebt. Nee hoor van mij geen cent , wij moeten er zelf ook hard voor werken.
Ik verbaas me over reacties als deze. Denk je dat mensen er voor de lol voor kiezen om dakloos te worden? Dat het allemaal zo simpel is als jij stelt?
Ik denk dat vooral de asielzoekers ook over het hoofd worden gezien, die mogen niet werken, krijgen een minimaal inkomen en kunnen daar nauwelijks van rond kunnen komen. Kijk ik snap verhalen over mensen met dure telefoontjes en weet ik het, maar dit vind ik toch wel een bijzondere gedachtegang.

. En hij woont met nog 3 andere....
ik geef hem af en toe wat, Why not? Hij staat er keurig bij valt he niet lastig oid. Hij spaart 8 maanden en gaat swinters dan 4 maanden naar Suriname
prima toch ik
elke dag bij die supermarkt pffff
die vragen om bv een pot jam en staan bij de uitgang vd supermarkt daar doe ik ook altijd aan mee