Geesten

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

arankeng

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 10:52

Wij hadden thuis op een gegeven moment rare vlekken op het behang. (Het waren een beetje van die vet vlekken) Elke keer verscheen dezelfde vlek, echt precies de zelfde vorm en grote, op een andere plek op het behang. Mijn broer geloofd niet in dit soort dingen maar hij wilde nooit boven in zijn eentje op de overloop zijn, omdat het raar voelde. En er kwam steeds een rottende vissen geur terug in het Hossie.
We hebben er iemand bij gehaald en die vertelde dat het een meisje genaamd G.Bess is die op 6 jarige leeftijd in 1918 is overleden aan de Spaanse griep. Zij heb haar naar het 'licht' geholpen en we hebben nergens meer last van gehad.
We hebben het na gekeken en er heeft idd in die tijd een G.Bess gewoond in die tijd die overleden is aan de Spaanse griep.

Er is nou een hoop rust in het huis. Alleen voel ik s'avond als ik in me bed lig een hand op mijn arm. Echt zo'n grote sterke mannen hand, ik roep altijd dat dat mijn opa is die mij komt beschermen :)

fourseasons

Re: Geesten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-13 10:53

@arankeng, dat zou ik ook wel willen, iemand laten komen zodat die kan zeggen wat voor 'mensen' hier in huis zijn.

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 10:55

arankeng schreef:
Wij hadden thuis op een gegeven moment rare vlekken op het behang. (Het waren een beetje van die vet vlekken) Elke keer verscheen dezelfde vlek, echt precies de zelfde vorm en grote, op een andere plek op het behang. Mijn broer geloofd niet in dit soort dingen maar hij wilde nooit boven in zijn eentje op de overloop zijn, omdat het raar voelde. En er kwam steeds een rottende vissen geur terug in het Hossie.
We hebben er iemand bij gehaald en die vertelde dat het een meisje genaamd G.Bess is die op 6 jarige leeftijd in 1918 is overleden aan de Spaanse griep. Zij heb haar naar het 'licht' geholpen en we hebben nergens meer last van gehad.
We hebben het na gekeken en er heeft idd in die tijd een G.Bess gewoond in die tijd die overleden is aan de Spaanse griep.

Er is nou een hoop rust in het huis. Alleen voel ik s'avond als ik in me bed lig een hand op mijn arm. Echt zo'n grote sterke mannen hand, ik roep altijd dat dat mijn opa is die mij komt beschermen :)

lijkt mij best eng om vetvlekken op de muren te zien
maar waarom deed G.Bess dat dan

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 10:56

Sinds ik een vriendje had die er heel erg mee bezig was, ben ik mij er helaas voor gaan openzetten nadat ik me er verder in verdiept had.

Geesten zelf zag ik niet, maar heb wel een keer een schim gezien. Ik zat aan tafel en toen kwam er een schim vanuit de gang zo mijn tafel onder geschoven/gevlogen via de vloer, was helemaal wit. Tafel opgesprongen en met een grote sprong eraf en naar buiten gerent. Toen zei dat vriendje dat het een goede schim was omdat die wit was?

Ik heb ook een keer een hele lieve gehad die de deur van de schuur alvast voor me open deed. No way dat ik die schuur toen nog in ging :o (wilde er gaan douchen) Snel terug naar het huis gerend.

Ik werd er echt bang van, toen weer wat minder en toen weer wel en ging ik mezelf leren me ervoor af te sluiten. Dat lukte vaak goed en heb er lang geen last meer van gehad.

arankeng

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 10:59

LiannePuthzy schreef:
arankeng schreef:

lijkt mij best eng om vetvlekken op de muren te zien
maar waarom deed G.Bess dat dan

Het is gewoon een rot kind dat de boel onder smeert :')
Nee, dat weet ik niet. Mischien wel gewoon aandacht ofzo...

naomi_g1998 schreef:
@arankeng, dat zou ik ook wel willen, iemand laten komen zodat die kan zeggen wat voor 'mensen' hier in huis zijn.

Er zijn door heel Nederland genoeg mensen die dat doen. Deze mevrouw was toevallig een vriendin van mijn moeder. Ze had ook gelijk alle kamers vrij gemaakt van slechte energieën

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-13 11:01

@arankeng, ach als ze geen kwaad in zich hebben mogen ze hier blijven van mij hoor :Y) Helaas nemen mijn moeder en mijn stiefvader mij niet serieus dus denk niet dat ze iemand willen laten komen.

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 11:02

Celiien schreef:
Wat ik heb 'gehoord' is dat als je gaat glaasje draaien je jezelf open zet voor die 'entiteiten' ofzo . Dus Jikke zag je dat allemaal voor het draaien ook al?

Ja, dat wel. Maar heb er nooit wat van willen weten dus kon het toen nog redelijk afsluiten. Ik ben nu te nieuwsgierig om het eigenlijk compleet weg te willen stoppen maar wil het anderzijds absoluut niet weten..

arankeng

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 11:04

naomi_g1998 schreef:
@arankeng, ach als ze geen kwaad in zich hebben mogen ze hier blijven van mij hoor :Y) Helaas nemen mijn moeder en mijn stiefvader mij niet serieus dus denk niet dat ze iemand willen laten komen.

Bij ons kwam ze ook alleen maar omdat mijn moeder gek werdt van die lelijke vlekken :P
Zolang ze je niet plagen kunnen ze je alleen maar beschermen ;)

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-13 11:12

arankeng schreef:
naomi_g1998 schreef:

Bij ons kwam ze ook alleen maar omdat mijn moeder gek werdt van die lelijke vlekken :P
Zolang ze je niet plagen kunnen ze je alleen maar beschermen ;)

In dit huis heb ik gelukkig nergens last van, en mama voor zover ik weet ook niet :P En dat terwijl hier juist vanalles is gebeurd, en in mijn vorige huis niet. Enige wat hier gebeurt is dat mijn hond af en toe naar een plek kijkt in mijn kamer, steeds dezelfde hoek. Maar ik heb er geen last van dus als hij/zij in mijn kamer wilt slapen mag dat, zo lang ik er maar geen last van heb :Y)
Toch lijkt het me best wel interessant? om te weten wat hier allemaal zit
Laatst bijgewerkt door fourseasons op 26-10-13 11:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Shahsantosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 11:14

Het enigste is dat ik soms wat droom en dat het dan een tijdje later ook gebeurt dat ik denk huh? Dit is rich al gebeurt :P

xAnika

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 11:23

Ik heb weleens dat ik denk dat iemand me volgt of dat ik wordt bekeken..
En natuurlijk zie ik dan nooit iemand, ik ben wel altijd snel bang. :o

Jullie kennen vast allemaal Bloody Mary? Dat spookmeisje van de spiegel.
Ik en nog 2 andere vriendinnen hadden het gekke idee om haar op te roepen.
Dus bij 1 van de vriendinnen logeerpartijtje gehouden, om 00:00u heb ik 3x in de spiegel 'Bloody Mary..' gezegt.. We hoorden plots geluiden en we werden bang, ik loop naar de schakelaar, maar het licht ging niet aan! :oo Dus vriendin probeert.. Niets. Andere.. Niets. Heel de nacht wakker gebleven en niet geslapen. (behalve 1 vriendin heeft een 2 uurtjes haar ogen toe gedaan.. :') maar ja). Daarna zagen ik en een vriendin op een dak een meneer staan.. Hij was vanalles aan het doen. Wij zagen precies hetzelfde! 'Ja hij bukt!' Ik: 'iid! Nu loopt hij naar rechts!' vriendin: 'Ja!' Andere vriendin bleef maar zeggen dat het een schoorsteen was.. :P 's Ochtens (toen het licht was dus) nog eens gekeken, en ja.. Het was een schoorsteen.. Niets met geesten te maken, maar we vonden het wel echt vreemd. :=

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 11:32

ik volg , ik geloof en vind het interesant .
het heeft ook eens mijn leven gered ...
in het kort , ik was zwaar depresief en klaar om er een einde aan te maken .
ik voelde een hand op m'n schouder , en was op slag mijn deprie gevoel en verdriet kwijt .
ik zweer tot op de dag van vandaag dat het mijn overleden dierbaren zijn geweest die over mij waken .

zo heb ik nog wel meer kleine dingen .

wat betrefd glaasje draaien en borden etc.
mensen doe het niet , het kan levens gevaarlijk zijn .
ik heb het zelf nooit gedaan .

er is ook sowieso meerdere verhalen te vinden van mensen die glaasje gedraaid hebben en binnen notime op onverklaarbare manier overlijden etc.

xAnika

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 11:37

Glaasje draaien, niet bekend in België volgens mij. Wat is het? :)

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 11:39

Ketaki schreef:
tanjaatjuhh schreef:
Ik had het er 1 keer over met mijn vader van goh zou oma nog wat willen vertellen die was echt erg plotseling dood. Savonds in bed zag ik een schim zo groot als een mens en na paar keer knipperen niet weg! Ik was zo beneden en heb daarna wel 2 weken met licht aan geslapen.

hoe is het verder afgelopen.

ben heel benieuwd.

Wel af en toe het gevoel dat ik bekeken wordt als in bed lig verder niks

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 11:48

Ik heb een half jaar niet op me kamer durven slapen ondat ik het gevoek had dat ik bekeken werd en de tv staat voor me daar dacht ik ook steeds dingen in te zien ik was die dag naar fright night geweest in de bios maar ik geloof niet dat het daaraan lag fright night is de hele nacht enge films kijken in de bios.
Ik sliep bagger slecht ik sliep om de dag goed de andere slecht ook keeg ik een verschrikkelijk droom er boven op.
Ik droomde dat ik verdronk in het zwembad van een vorige vakantie in Italie waar we toen weer heen gingen maar uiteindelijk niet ivm te weinig geld. Maar werd dus wakker dat ik bijna stikte heel eng. We hebben iemand gebeld en dingen gehoord wat we konden doen dit hielp vrij weinig ik zeg nog steeda elke dag dat ze weg moeten gaan dat ik wil slapen en ze morgen weer wil helpen.

Alleen durfde en kon ik niet meer slapen met vriendinnen en me oma wel maar alleen noway.

Ib mijb kamer spookt het wel vaker zagen ook een keer een schaduw over de muur gaan terwijl ons schaduw oo een andere plek zat en bij me vriendin in de camper zag ik haar opa ineens. En ook als er wat verloot werd op school en ik het graag wou zag ik het cijfer heel raar. Maar dit begon nadat ik ineens een man op het bord zag een schim telkens vanuit me ooghoek als ik hem recht aankeek was het weg
En ook met een droping zag ik een witlicht in de vorm van een mens

Nano05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 12:09

Vroeger op zolder stond op een kast een oude tv die t niet meer deed. Stekker zat er ook niet in, kwam boven en tv stond op Ruisbeeld.

Oud vissershuisje, als ik beneden zat, in de kinderkamer hoorden we een meisje spelen en met stoel schuiven, er was niemand boven verder.

Wel vaker dat ik idee heb dat er iets bij me in de kamer is, ik stuur het weg.

Paardje_2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 12:11

Nano05 schreef:
Vroeger op zolder stond op een kast een oude tv die t niet meer deed. Stekker zat er ook niet in, kwam boven en tv stond op Ruisbeeld.

Oud vissershuisje, als ik beneden zat, in de kinderkamer hoorden we een meisje spelen en met stoel schuiven, er was niemand boven verder.

Hoe stuur je zo iets weg? Dat heb ik ook maar weet niet hoe het weg kan.

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 12:15

Paardje_2009 schreef:
Nano05 schreef:

Hoe stuur je zo iets weg? Dat heb ik ook maar weet niet hoe het weg kan.

Ik zeg vaak ga weg
Of als ik ga slapen na het licht sturen en dat ze uit me kamer kunnen gaan omdat ik rust wil

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 12:50

Ik denk bij wegsturen meestal: als hier een geest is, wil die dan weggaan? Ik heb geen behoefte aan entiteiten om me heen.

Werkt vaak.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 12:50

renskesanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 13:33

net even het topic doorgelezen en ik heb ook in het huis van me moeder (me ouders zijn gescheiden) in mijn slaapkamer s'nachts heb ik het gevoel alsof iemand de hele nacht naar me zit te kijken me zit te observeren zeg maar en ik durf dan nooit om te draaien of me ogen open te doen.

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 13:35

Oh breek me de bek niet open :') draaiende TV, schimmen, dingen voelen,dromen,ruiken,voorspellen,haartrekken, koude wind voelen, een streel over me schouder of hoofd etc.
En ik had ook een keer toen ik in bed lag ik opeens heel hard dichtbij me oor hoorde; PSST!!
Ik schrok me dood. Alles begon nadat mijn oma was overleden toen ging ik me er ook in verdiepen dus ik denk dat die draaiende TV een teken was dat ik moest ophouden, ik kon wel zeggen dat het teken me goed duidelijk was. Ben er tegenwoordig niet zoveel meer mee bezig.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 14:01

Paar weken geleden ging ik voor het eerst op vakantie met mijn vriend. Naar een Landal park.
In de 5e nacht ofzo draait mijn vriend zich om 's nachts en legt een arm om mij heen. Daar werd ik wakker van en ik hoor gesnurk. Mijn vriend snurkt maar hij lag op dat moment op zijn zij, dan doet hij het niet. En het kwam achter hem vandaan. Ongeveer 3x en toen hield het op.
Volgende dag vertel ik dat aan hem en zei hij dat hij in die kamer elke keer al een onbehaaglijk gevoel kreeg. Hij heeft het vervolgens weggestuurd.

Paar dagen later thuis heb ik ineens een gigantische blauwe plek op mijn been. Echt groot, 15 cm lang en zo'n 5cm breed. Net alsof ik er geslagen was met een zweep. Maar er is niks gebeurd. Weer 2 nachten later valt er 's nachts eerst bijna een schaar op mijn hoofd en vervolgens valt de lamp 's nachts naar beneden (die al maanden op dezelfde plek stond.) Ik heb het weggestuurd en geen last meer gehad.

DynamiteS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 14:09

Volgens mij ben ik echt ongevoelig voor die dingen :P Nog nooit iets van schimmen en spoken gezien fzo..
Alleen wel eens gehad dat ik droomde over iets van de dood (weet het niet meer precies..) en de volgende ochtend was de begrafenis van mijn opa en was onze papegaai dood, terwijl die nog heel gezond was..

En ook ooit dat ik iets had gedroomd over de eigenaar van mn verzorgpaardje, blijkt de volgende dag dat er is ingebroken..

Ben ook best gevoelig voor anderen mensen, voel het eigk altijd als er iets mis is met iemand, vooral als ik die persoon ken en niemand anders het in de gaten heeft. Of dat echt bijzonder is, of gwn toeval, of gwn omdat ik zoiezo gevoelig ben, weet ik niet :P

Wel heeft een vriendin van mijn leerkracht Latijn iets engs meegemaakt met zo'n spoken-oproepachtig bord (oujiabord or something?)

Zij was met een paar vriendinnen dat spel aan het spelen en allemaal vragen aan het stellen. Maar ze wisten natuurlijk niet zeker of die geest wel gelijk had. Dus op een gegeven moment vraagt 1 van die vriendinnen wanneer haar broer gaat trouwen (datum stond al vast). Krijgt ze als antwoord ''niet''. Dus zij al overtuigd dat die geest gwn maar dingen zegt en niet te vertrouwen is. Maar ze vraagt waarom niet, antwoordt die geest ''dood''. Oeh, toch wel creepy. Komt nog een datum van zn dood achteraan. Die meiden al overtuigd dat er niks aan de hand was en het gwn nep was.

Op een avond (datum van de dood, maar dat wisten ze vantevoren niet meer) ging die broer dus met vrienden stappen. Op een gegeven moment loopt hij naar buiten om een luchtje te gaan scheppen. Maar buiten stonden een aantal mannen iemand op te wachten om iemand in mekaar te slaan. Niet die broer, maar helaas leek die broer er wel op, dus ze slaan die broer helemaal in mekaar. Die is na een tijd in coma te zijn geweest, overleden en heeft dus niet kunnen trouwen.

Dat was dus wel degelijk allemaal voorspeld door die geest van dat bordspel..

Had eigk als klein kind wel dat ik bijzonder goed met dieren kon opschieten, ik kon altijd paarden hun hoofdstel omdoen ofzo op de manege als anderen dat niet durfden, werd me nooit iets gedaan. Ze gedroegen zich bij mij altijd beter als bij anderen om de een of andere manier. Maar ook honden die altijd heel goed op mij reageerden. Of bv honden die heel eenkennig waren of niet graag aangehaald werden, dat bij mij altijd goed toelieten, maar bij andere kinderen en volwassenen dan weer niet..
Ben ook met honden opgegroeid en heb leren lopen aan de sikken van onze Schnauzers :P Ook al vroeg paardengek, ben een echte dierengek :P
Nu kan ik nog vaak goed opschieten met dieren, maar minder als vroeger volgens mij. Ook wel eens beter als anderen met die dieren, maar dieren zijn ook selectief denk ik :P

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 14:44

Nooit gezien, wel gevoeld. Vooral toen ik zwanger was, en na de bevalling toen ik heel slecht lag. Blijkbaar stond ik er toen meer voor open en kreeg ik steun "van boven".