Wat motiveert jou om keihard te leren?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

dressuur518

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 14:40

Ik ben echt helemaal klaar met onze school, ze regelen de dingen nooit goed. Als ik nu hard leer ben ik er volgend jaar vanaf. Dat is mijn motivatie. :')

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 14:46

Ik moet nu ook echt de motivatie krijgen om eens hard aan de slag te gaan. Wat ik in elk geval wil is:

- Naar mijn HBO nog de universiteit erachteraan, hopelijk in een ander land.
- Naar Groot-Brittanië of Ierland vertrekken en daar lekker blijven.
- Natuurlijk wil ik een hele mooie baan als Archeologe :D
- En zo'n mooi landhuis kunnen kopen. Het liefst heb ik dan dat het hele huis vervallen is en ik het dan op ga knappen.
En daar wil ik dan een bunker onder de grond bouwen, want in mijn landhuis komt geen tv, computer oid. Maar dat kan dan in de bunker. Maar misschien heb ik ook wel geld voor een modern huis, waar ik het niet zo'n ramp vind :)
Laatst bijgewerkt door heidy_wilco op 25-10-13 14:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Lindor92

Re: Wat motiveert jou om keihard te leren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 14:47

Mijn motivatie is dat ik eerst mijn P nog moet halen (zit in 2e jaar)
En dat ik na deze opleiding nog de opleiding Hulpverlening met paarden wil doen (of ik doe de minor)

Anne_26

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 16:47

Goed topic dit!
Heb de hele week vrij om te leren voor mijn tentamens volgende week maar er komt niet veel van terecht. :\

Mijn motivatie om toch te gaan leren is dan ook meestal mooie huizen bekijken (die drieklomp makelaars hebben alleen maar mooie huizen lijkt t wel :D ) en denken over de toekomst.

_Lois_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 19:39

Mijn motivatie is de pony die ik in de toekomst wil hebben :P
Zonder een diploma/goede baan zal ik dat financieel echt niet gaan redden..
Dus af en toe voor dat ik aan m'n huiswerk ga even foto's van hem kijken en dan weet ik weer waar ik het voor doe :D

En ik heb ook zin in m'n nieuwe studie, ik denk dat het wel bij me past en het lijkt me onwijs leuk. :))

Iselda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 19:43

Mijn motivatie.. Geneeskunde!
Ik ben bezig met een thuisstudie, 5 vakken VWO zodat ik hier in Zweden geneeskunde kan studeren. Het is zwaar, maar het is waard, ik wil geneeskunde doen, dus dat ga ik doen hehe :)

Edit: Ik ga er keihard voor knokken om het te kunnen doen in ieder geval

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 19:44

Dat ik van al die mensen af ben hier.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 19:49

naomi_g1998 schreef:
Dat ik van al die mensen af ben hier.

RT

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 19:56

Een donderpreek van mijn moeder motiveerde me altijd. :+

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 19:57

M_hartje_M schreef:
Mijn motivatie..

Ik wil heeeel erg graag emigreren naar het buitenland en daar natuurlijk ook aan de slag kunnen. En dat zal ook gaan, mits ik een diploma heb :)

Ja :) Ik ook en daarvoor heb ik een diploma nodig. Dus examen :j Dat is mijn motivatie.

Brechtje_A

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 20:09

Ik lees mee! Mijn motivatie is altijd ver te zoeken, terwijl ik het hartstikke interessant vind :o

FloemiiJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 20:12

Het idee dat ik anders een half jaar studie vertraging oploop is erg motiverend :j :D

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 20:19

1 van me redenen waar ik me motivatie vandaan haal, hoe beter ik alles weet, hoe sneller ik klaar ben met de toets :') Ik wil vaak graag 1 van de eerste klaar zijn, maar ook 7 of hoger hebben :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 20:21

Mijn motivatie is eraan denken, hoe geweldig mijn leven wel niet zou zijn als ik een goede baan had, lekker veel geld verdiende en lekker een eigen boerderijtje kan hebben wat mijn droom is. Dus ja haha.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 21:45

Mijn motivatie op het moment is dat als ik het tentamen over 2 weken niet haal, ik stop met m'n studie. Aangezien ik héél graag door wil, best aardige motivatie ;)

Stinkmodder

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 17:55

Zo snel mogelijk klaar zijn aangezien het nogal wat duiten kost :D (heb al 4 jaar stufi gehad tijdens hbo, dus even slikken om nu echt alles zelf te betalen) en mezelf bewijzen dat ik de uni wel kan.

Ab2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 17:58

Hoe sneller ik mijn havo diploma heb hoe sneller ik een paard kan kopen ;-) Dus als ik blijf zitten duurt het langer !

Django_Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 21:45

Hoe sneller ik leer, hoe sneller ik er ook weer vanaf ben! Hopelijk m'n laatste jaar duits. Heb zo'n ontzettende hekel aan die vent!
Zijn er meerdere mensen die geen duits kiezen omdat alle leraren ontzettend stom zijn??

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 21:45

Tinkergekj schreef:
Hoe sneller ik leer, hoe sneller ik er ook weer vanaf ben! Hopelijk m'n laatste jaar duits. Heb zo'n ontzettende hekel aan die vent!
Zijn er meerdere mensen die geen duits kiezen omdat alle leraren ontzettend stom zijn??

Jaaaaaaaa _O-

Nooor_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 21:47

Ik ben gemotiveerd om te leren omdat mn vriend precies de studie doet die ik ook wil doen, ik hoor wat hij allemaal doet en ik wil dat gewoon ook zo graag gaan doen. dus jaa.

Django_Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 21:58

Fellow schreef:
Tinkergekj schreef:

Jaaaaaaaa _O-

You made my day +:)+

tabaflab

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 22:03

vorig jaar keek ik dan naar mijn cijferlijst die niet al te best was.

DynamiteS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 22:10

Studeren kan ik goed, godzijdank, anders zat ik nu op een of ander laag niveau :')
Ik heb vaak echt moeite met me te concentreren, maar niet alleen met leren, ook tijdens de les en tijdens het paardrijden vliegen mn gedachten overal heen.. Heb dit de ene keer meer als de ander, maar altijd ben ik wel even afgeleid.
Ook moet ik eerlijk bekennen dat ik dus echt geen zelfdiscipline heb.. Begin altijd veel te laat aan hw en toetsen en examens, dus zit alt savonds nog keilaat (lees: middernacht, 1u,2u,3u..) te leren om vervolgens aant eind van de examens overspannen, halfziek en doodop thuis te zitten.. Maar dan kan t ook want dan heb ik toch vakantie :P
Ga echt proberen om dit jaar eerder te beginnen, dus deze vakantie al alles samenvatten wat ik heb gezien, want op 4 dec starten mijn examens.. :'(

Mijn motivatie is dat ik later een goede baan, mooi huis, mooie carrière etc. wil hebben. Ook wil ik mijn familie niet teleurstellen en zeker niet onderdoen voor mijn nicht (zit op gymnasium en haalt met gemak goede cijfers). Dus doe het zeker voor mezelf, maar ook voor 45 à 50 % voor mijn familie.
Doe ik eigk altijd, ik presteer goed omdat ik niemand teleur wil stellen :') Als iemand teleurgesteld in me is kan ik daar echt zo ongelofelijk van balen dat wil je niet weten..

Lumea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 00:03

Mijn motivatie op dit moment haal ik uit dit topic. Stapavondje ging helaas niet door, dus even op bokt snuffelen. Kom dit topic tegen en hup die boeken vliegen open! Als ik het nu voor een deel afmaak, heb ik morgen weer extra tijd voor mijn paardje.
Mijn andere motivaties zijn:
- Zulke leuke huisjes als in de OP staat;
- Een goede baan, dus dat ik mezelf goed kan onderhouden, niet afhankelijk te hoeven zijn van anderen;
- Mijn eigen paarden kunnen onderhouden;
- Familie, vrienden, vriendje, schoonfamilie etc. gelukkig maken (willen graag dat ik mijn opleidingen goed afrond);
- In een keer slagen en niet nog extra jaren erbij krijgen;
- Proberen het hoogste punt te krijgen van de klas (zitten erg goede leerlingen met hoge punten 8-9-10'en) dus die probeer ik te overtreffen :D .

Verder vind ik school nou ook weer niet zo'n ramp, helaas wel erg veel werk, maar het is voor een goede toekomst. Wil ook mijn toekomstige gezin kunnen onderhouden en zorgen dat ze niks te kort komen (man, kinderen, dieren, familie, alles inbegrepen).

Hou ook enorm veel van reizen en wil later misschien in het buitenland gaan wonen, en ja daar heb je dus ook weer een goede opleiding voor nodig. Evenals mijn paardenhobby die ik iets verder zou willen uitbreiden, plus andere dieren zoals honden katten etc. Heb een zwak voor dieren en wil later graag een groot landhuis of boerderij oid waar ik lekker mijn eigen beessies aan huis kan hebben.

Tja veel wensen dus, en de meeste ook redelijk duur (heb nog laaanng niet al mijn wensen opgeschreven) :+ Dus daar moet hard voor worden gewerkt en wil niet afhankelijk worden van mijn man (ook al zou ie nog zo rijk zijn).

Zo dat was nog eens een lang verhaal :o *Gaat weer verder met schoolopdrachten*

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 00:13

motivatie? welke motivatie?
maandag tentamen en ik moet nog bijna alles doen... morgen wordt mijn huil en stressdag :(

mja, ik heb min of meer een excuus... er gebeurt teveel de laatste tijd, waardoor ik me moeilijk kan concentreren...