Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Amaris schreef:blond, jong, halflange haren... als het iets is zoals dit
[ Afbeelding ]
kan ik me het wel voorstellen
Corelli schreef:Yinthee schreef:Niet helemaal waar, voor een hoop nachtopvangcentra's moeten daklozen wel degelijk betalen.
Daar is de zwerversuitkering voor in het leven geroepen
Citaat:Hoogte van de bijstandsuitkering
De hoogte van de uitkering van dak- en thuislozen is in principe gelijk aan die van anderen. In uw situatie kan uw uitkering worden verlaagd of verhoogd, als u geen woonkosten of juist hoge kosten voor nachtopvang heeft Zie_wet. Uw gemeente kan daarnaast besluiten dat u een uitkering in natura krijgt Zie_wet. Dat wil zeggen dat u goederen of een slaapplaats krijgt in plaats van geld. Ook kan uw bijstand wekelijks (eventueel contant)worden uitbetaald in plaats van maandelijks.
MirandaDvG schreef:Ik kan je jammergenoeg niet aan info helpen, ik woon niet in de buurt
Maar TS; Mag ik even zeggen dat ik je instelling echt heel goed vind!!
Zo zouden er meer mensen moeten zijn. In plaats van meteen het ergste van mensen denken.

Citaat:Cooper, het gaat niet om negatief reageren. Het gaat om realistisch zijn.
Een groot deel van de daklozen heeft meerdere problemen. Dat is niet altijd op te lossen met geld of het garanderen van een slaapplaats.

Lente schreef:Ook als dakloze heb je recht op een uitkering.
http://www.rechtopbijstand.nl/?pid=8
Overigens is het zo dat er vaak een verband is tussen dakloos zijn en een psychiatrische aandoening of verslaving.