Scooter, wel/niet???

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Elise_0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 19:57

Verzekering is per dorp/stad anders. In Rotterdam betaal je veel meer verzekeringsgeld dan in een gat in Drenthe, dat zal je dus even zelf uit moeten zoeken. Ook ligt het aan het model dat je koopt enz.
Een gemiddelde brommer/scooter zal 1 op 30 wel halen, dus zo kun je je benzine kosten uitrekenen.
Ik heb altijd op een schakelbrommer rond gereden. Was super fijn en reed goed, maar je moet dan wel kunnen sleutelen of iemand kennen die dat kan, want er gaat altijd wel iets kapot.
Met scooters heb ik geen ervaring.

Elise_0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 20:00

Saaams schreef:
Voor 36 km een scooter zou ik zeggen niet doen. Ga dan voor je rijbewijs.
Ik rij 12 km naar school en rond deze tijd oktober tot nou maart. Kom ik als n ijsblokje aan op school.
(twee paar handschoenen, sjaal, helm, vesten, dikke jas, thermolegging, broek)

Voor kortere afstanden is het echt dé uitkomst. :')

Ik heb mijn scooter ook, sinds kort bezig met mijn lessen. Maar mijn scooter gaat de deur niet uit, koud of niet, regen of niet.

Ik reed altijd 60 km heen en 60 km terug naar school en had zelfs met sneeuw geen last. Als je goede kleding in een motorzaak koopt kun je goed warm blijven.

(wel ging ik mij altijd vervelen en had ik dus muziek opstaan en zong ik kei hard mee, ook voor het stoplicht en keek iedereen me raar aan!)

Ruby1995

Re: Scooter, wel/niet???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-13 20:15

Vind het super leuk zo'n scooter, niet zo afhankelijk van personen en ov. Het is ook handig om even iets te halen naar de stad te gaan. Nadeel ervan is dat het koud is, maar dat is de fiets ook, het kost in een keer een hoop geld. Ook ga ik er niet mee naar school... Ik kan met stage waarschijnlijk ook af en toe met iemand mee rijden... Maar wil niet altijd afhankelijk zijn van personen.... meeeeh.... weet het echt niet.

Qwillion

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 21:12

Undefined schreef:
Arjan1983 schreef:
Yoh,

Ik heb 4 jaar een auto gehad voor mij zelf. Heb nu sinds 8 weken de auto ingeruild voor een Scooter, sjeeh wat scheelt dat in de kosten denk aan verzekering / belasting en onderhoud kosten dan zijn de brandstof kosten niet eens mee gerekend.

Ik betaal nu E9.- aan verzekering ipv E40.- per kwartaal. Een tank brandstof voor ongv E10.- kan ik ruim 2 weken mee voort.

Ik heb mijn Auto rijbewijs, maar de regels zijn verandert; Als je nu voor je Auito bewijs gaat mag je er niet mee op de Scooter.

Ik heb er geen spijt van tot nu toe, goede warme kleding is een PRE.

Waar haal je dat vandaan? Dat klopt niet hoor!
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... jbewijs-am

Nou dat heb ik persoonlijk te horen gekregen van de RDW en CBR! Ik wilde het eerst ook niet geloven dat iemand tegen mij vertelde.

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-13 22:00

Heb zojuist te horen gekregen van mijn ouders dat ze de helft meebetalen van mijn autorijbewijs *\o/* Dus nu mag ik volgend jaar voorjaar starten en hoop dat ik hem snel heb :P

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 22:49

Dat is een leuke meevaller! Scooterverhaal eindigt hier dus :j .
Hoop dat je je rijbewijs snel hebt!

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 22:55

Ik zou even door sparen voor een rijbewijs. Als je die hebt mag je ook scooter rijden, dus twee vliegen in één klap!

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 22:56

Ruby1995 schreef:
Heb zojuist te horen gekregen van mijn ouders dat ze de helft meebetalen van mijn autorijbewijs *\o/* Dus nu mag ik volgend jaar voorjaar starten en hoop dat ik hem snel heb :P

Sorry, las er over heen. Wat leuk! :)

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-13 07:01

Ja ben er heel blij mee, anders had t me toch aardig wat meer geld gekost!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 09:29

Ruby1995 schreef:
Ja ben er heel blij mee, anders had t me toch aardig wat meer geld gekost!

Inderdaad. En daarnaast, voor 10 weken een scooter aanschaffen....

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 10:06

Ruby1995 schreef:
Heb toch niet goed gekeken naar de KM vanaf mijn woonplaats naar school, het is 36 KM.....

Enkele weg? Dan zou ik echt niet dagelijks met de scooter gaan hoor :\ In de zomer nog het overwegen waard, maar in de winter echt niet.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 10:12

Tja rekensommetje met de auto was ik 50 euro in week aan benzine kwijt. En nu ongeveer 20 euro in de week aan benzine. Scheelt mij iets te veel zeker als je niet veel uit te geven heb.