Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
MacavityL schreef:Ik geloof dat mensen nog erg weinig wisten van neurologische aandoeningen en geestesziekten en hier een verklaring (en oplossing) voor zochten in het bovennatuurlijke.

Inney schreef:zoals in dat filmpje staat: een jaar daarvoor was de film uitgekomen.
Demonen zijn een goed excuus voor geesteziekten.
Ik ben er niet over uit of het wel of niet bestaat, maar veel is gewoon nep, sensatie zoeken en excuses.
Ik ben benieuwd naar andere verhalen, die wellicht wat overtuigender zijn.

Mioux schreef:ik ben er echter nog geen tegengekomen die mij zo kon overtuigen dat het echt is...
Misschien zelfs een opgedrongen denkbeeld. Demonen geloof ik in ieder geval niet in. Kwanyin schreef:Mioux schreef:ik ben er echter nog geen tegengekomen die mij zo kon overtuigen dat het echt is...
Ik ook niet. Alles wat ik toe nu toe ooit heb gezien is perfect verklaarbaar vanuit psychiatrische en psychische denkbeelden. Maar als je daar weinig kaas van gegeten hebt, klinkt en ziet er allemaal heel indrukwekkend en bovennatuurlijk uit. De psyche van de mens is echter een verschrikkelijke, verschrikkelijke ingewikkelde materie en is tot heel veel in staat, zelfs 'genezingen' door uitdrijving omdat je er gewoon zelf zo hard in geloofd dat het echt is (soort van placebo-effect).
. Ik durf ook niet te beweren dat er niks meer is dan we weten, gewoon omdat je dat niet kan bewijzen dat het vollédig uitgesloten is, enkel hypothetisch aannemen. Maar de eerste exorcisme die een duidelijk bewijs is dat dit gewoonweg niet kan zonder krachten van bovenaf moet ik nog altijd tegenkomen. Als je weet wat voor psychologische experimenten men de laatste eeuwen heeft gedaan dan weet je ook dat de mens geestelijk tot enorm veel in staat is, zowel positief als negatief. mie123gie schreef:Ik geloof er wel in en sta er ook wel voor open inmiddels, voor geesten ook trouwens. Ik ben er vroeger heel bang van geweest omdat ik soms dingen voel of iemand zag staan. Nu nog steeds trouwens maar dat is inmiddels wel vrij normaal.
Cayenne schreef:Het filmpje wat ik eerder poste is blijkbaar niet hetzelfde als wat ik gisteren heb gezien (overigens wel van hetzelfde programma). Het stuk van gisteren kwam heel anders over. Jammer dat ik het online nog niet kan vinden.
VinandoW schreef:Cayenne schreef:Het filmpje wat ik eerder poste is blijkbaar niet hetzelfde als wat ik gisteren heb gezien (overigens wel van hetzelfde programma). Het stuk van gisteren kwam heel anders over. Jammer dat ik het online nog niet kan vinden.
Was het niet op TLC wat je gister heb gezien? Taboo USA? Of ik ben nu in de war met de zenders..
)
Maar die zal mij ook niet zomaar aanstaren midden in de nacht