Waar doen ze het toch van?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Amorosa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-13 13:14

BaileyMix schreef:
Ja vraag ik me ook af! Weet wel dat sommige wel eens liggend wat bijverdienen of zulke afspraken maken voor pensionstalling of voer... Zo kan het ook, maar dat moet je maar net willen natuurlijk...

Boy, that escalated quickly! :=

Ik ken deze mensen niet maar ik ben geïntrigeerd! Ik zie mezelf al naar mijn stalhouder toestappen en avances maken... "hey ik zit een beetje hoog deze maand, maar ik denk u ook -if you get what I mean- ;) :9 ... zullen we het hooi eens even van dichtbij inspecteren? en mag ik dan een poosje gratis hier staan? Plieeeeeeeeees?"

Overigens MOEST en ZOU ik de paarden aan huis hebben, het ging bijna door maar ik heb nu op fietsafstand een stalling gevonden waar ik net zoveel kwijt ben als paarden aan huis en dan heb ik thuis geen bak etc. +:)+

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 13:14

En daarnaast zijn er ook mensen die het gewoon kúnnen uitgeven. Er hoeft niet altijd een andere reden te zijn dat gewoon een goede baan hebben. Je kunt moeilijk in andermans portemonnee kijken.

Whoknows

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 13:15

Ja, ik vraag het me ook wel eens af.
Paarden hebben is gewoon een dure hobby, hoe je het ook went of keert.
Toch kan er denk ik ook wel een hoop.
Je kunt uiteraard wel de duurdere merken najagen, een Kingsland of een Kentucky, etc. Ik weet het is leuk, ik neem het ook in mijn handen. Maar op de een of andere manier komt er toch ook een bepaalde nuchterheid naar boven ; je kunt ook naar de Hema voor een leuk trainingsshirt of naar de Decathlon. Een rijbroek voor ca. E 200, --, dan denk ik: tja daar heb ik minstens 35 zakken zaagsel voor, kom ik een heel eind. Het ligt er ook maar aan wat je wil.
Ik weet nog goed dat een stalhouder een keer zei; Je ziet hier de deftigste trailers, maar er komen de grootste ezels uitlopen. Tja, het is maar wat je wil. :)

Amorosa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-13 13:16

chevax schreef:
En daarnaast zijn er ook mensen die het gewoon kúnnen uitgeven. Er hoeft niet altijd een andere reden te zijn dat gewoon een goede baan hebben. Je kunt moeilijk in andermans portemonnee kijken.

Absoluut! Maar ik doelde meer op de mensen die parttime werken of werken in een winkel, een boekhandel bijv. (dat verdient niet zo riant)

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 13:20

Keuzes denk ik.
Ik betaal mijn paard door niet op vakantie te gaan, niet uitgaan, niet roken, niet drinken en weinig kleding voor jezelf kopen.
Nu heb ik het wat breder en woon samen dus nu is het allemaal een stuk makkelijker. Als ik zou willen zou ik elke maand wel een duur setje kunnen kopen.

Maar op het dorp waar ik woon weet ik dat er 1 mannelijk persoon is die zijn "vriendinnen" buiten zijn huidige vrouw dik betaald en daar zit of zat ook een paardenvrouw bij. Dus "gezellig" op je rug gaan liggen kan ook financieel aantrekkelijk zijn om de dingen te kunnen kopen die je wilt.
Of gulle vriend/man die alles voor vrouwlief koopt/credit card meegeeft.

Amorosa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-13 13:21

Overigens mogen de mensen met geldboompjes in de tuin of een geldgroei-middel dat men op de rug smeert zich ook melden, dan houd ik mij aanbevolen om dit middel te gebruiken of zaadjes van de boompjes over te nemen.

Mijn vriendinnen vragen mij wel eens; waar doe jij het van? Want ik ben in loon een stuk achteruit gegaan en ik geef toe; ik leefde een tijd echt een beetje boven mijn stand.
Maar ik had deze zomer de paarden beide in de lappenmand en mag ik een dikke rekening ophoesten. Daaaaag spaargeld :evaw:
En hoe ik het doe? Zuiniger leven en preken aanhoren van mijn vriend 'o ja want paardensport kost helemaal niet zoveel geld!' En dan hopen dat ik geld beter uitgeef.
Ik heb overigens geen schulden verder.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 13:27

owww deze vraag stel ik mezelf ook zo vaak! Ik verdien echt wel heel aardig voor mn leeftijd. Ik heb een koophuis, een klein oud autotje en mn papa betaald gelukkig mee aan mn paard want anders zou ik het niet redden. Nu heb ik naast mn paard ook nog andere dingen, maar ik ga echt niet ieder jaar o vakatnie ofzo. Ik heb vriendinnen die iedere dag uit eten gaan, iedere week nieuwe kleding hebben, dikke nieuwe auto rijden (die niet van de baas is), een paard op stal hebben, vaak op vakantie kunnen enz. Super gaaf!! Maar ik weet dat ze netto met bijna 1.000 minder thuis komen dan ik.. := Wat doe ik verkeerd!?

BaileyMix schreef:
Weet wel dat sommige wel eens liggend wat bijverdienen of zulke afspraken maken voor pensionstalling of voer... Zo kan het ook, maar dat moet je maar net willen natuurlijk...

Ik werk dus af en toe als fotograaf voor de lol, een van mn opdrachtgevers vertelde dat ongeveer 3 a 4 op de 10 meisjes een sugardaddy heeft! :wow: Ik heb vol verwondering geluisterd naar die verhalen.. Het is niet zo dat ze ook persee intiem zijn met die mannen, maar ze gaan wel met regelmaat leuke dingen doen omdat die mannen ook behoefte hebben aan aandacht en gezelschap. Die opdrachtgever zit in een wereld waardoor hij het kan weten, vond dit echt shocking!

Iris92

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 13:30

Ik kreeg van de week op me donder van me vriend dat ik meer geld uitgaf aan het uiterlijk van mn paard dan aan kleding voor mezelf. Hij zegt het is geen modeshow. En zoveel heb ik nou helemaal nog niet eens ( niet meer ). Maar ik werk, doe me paardje en dan is de dag om. Heb in het weekend alleen echt goede kleding voor mezelf nodig.
Sinds ik met mn vriend samen ben en we een huis gekocht hebben ben ik wel meer gaan kijken naar wat heb ik echt nodig, maar die koopdrang die zit nu eenmaal in me. Maar mocht ik iets nodig hebben koop ik wel iets wat goed is en ik echt mooi vind, dan maar iets duurder uit. Mijn ervaring is dat de wat duurdere spullen ook langer mee gaan, of ik heb nu een paard wat minder snel dingen sloopt.
Daar komt bij dat wij beide ook niet roken, weinig tot niet uit gaan, weleens uiteten gaan en dat vriendlief erg goed is in sparen. En op het moment hebben we maar 1 auto, ivm met verhuizing was de 2e auto overbodig.

Amorosa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-13 13:32

Ik wil ook een sugardaddy! Ik ben namelijk SUPER gezellig en met vlagen intelligent, ligt er wel net aan waar de wind staat.. Ik wil wel mee naar party's, zakendiners en meer van dat soort dingen, gewoon voor funzy's, ik ga er niet voor op mijn rug liggen.
Waar vind ik deze suikeroompjes?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 13:33

Ik geef elke maand meer dan 1000 euro uit, omdat alleen mijn vaste lasten al hoog genoeg zijn (verzekeringen, huur, boodschappen voor ons & de dieren). Ik verdien bovenmodaal, moet dus particulier huren, maar zou de kosten voor een paard niet op kunnen hoesten als ik ook nog wil sparen (en dus een potje achter de hand moet houden). Dus ja, ik vraag me wel eens af waar mensen met één of meerdere paarden het van doen :D

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 13:36

Amorosa schreef:
Ik wil ook een sugardaddy! Ik ben namelijk SUPER gezellig en met vlagen intelligent, ligt er wel net aan waar de wind staat.. Ik wil wel mee naar party's, zakendiners en meer van dat soort dingen, gewoon voor funzy's, ik ga er niet voor op mijn rug liggen.

whahahahhaha

Ja, zo klinkt het best verleidelijk toch!? beetje armdecoratie zijn op saaie netwerk borrels, lief lachen en handjes geven op verjaardagen en verwend worden met sieraden en mooie kleding :Y)

Heb bij die opdracht ook een paar meiden gesproken met zn suikeroompje, die doen mij echt verkopen alsof het zo gaat... toch geloof ik dat niet helemaal hoor :o

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 13:38

Iris92 schreef:
Ik kreeg van de week op me donder van me vriend dat ik meer geld uitgaf aan het uiterlijk van mn paard dan aan kleding voor mezelf. Hij zegt het is geen modeshow.

hahahahhahahaha
ja, die ken ik ook! Lopen op stal er gelikt bij maar hebben geen spijkerbroek om aan te doen als ze een feestje hebben :Y) (mn zus is er zo een, maar die leeft ook echt op stal! Dus is niet onterecht)

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 13:39

Ooit zei iemand tegen mij niet alles wat je ziet hoeft betaalt te zijn.
Ik denk dat daar een grote kern van waarheid in zit!
Laatst bijgewerkt door moyra op 23-10-13 13:48, in het totaal 1 keer bewerkt

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 13:44

Ik vraag het me ook wel eens af. Ik heb samen met mijn vriend een koophuisje, we verdienen volgens mij zelfs beneden modaal (onderwijs en hoofdagent in opleiding) dus eerst komt hypotheek en vaste lasten...dan de paarden en dan pas wijzelf. We willen absoluut geen leningen (buiten de hypotheek) en hebben onze verbouwing dan ook geheel bij elkaar gespaard. We sparen wel elke maand (al moeten we ook vaak genoeg terug overschrijven... :o ) maar zorgen dat we iig een klein potje "onvoorzien" hebben. Onze twee sobere ijslanders staan HEEL goedkoop, maar daarvoor moeten we dus wel ook alles zelf doen. Idd een kwestie van prioriteiten stellen...weinig op vakantie (afgelopen zomer voor het eerst in 5 jaar 1 week naar de ardennen) maar wel genieten van wat we hebben. Gelukkig geven we allebei helemaal niets om merkkleding, gadgets en dat soort dingen...dat scheelt ook wel denk ik.

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 13:45

Amorosa schreef:

www.sugardaddy.com

:')

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 13:46

Kriel schreef:
Amorosa schreef:

http://www.sugardaddy.com

Of

http://www.suikerarrangement.nl/index.php :+

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 13:48

Haha, leuk om te lezen.
Deze vraag stel ik mezelf ook regelmatig, maar dan vooral over mijn ideaal van buitenaf wonen met de paarden aan huis. Ik ken een aantal mensen waarvan ik weet dat ze ruim minder verdienen dan mijn man en ik, maar toch wel dat huis buitenaf hebben, paarden aan huis, grote auto (1 of 2), kinderen en ook nog op vakantie gaan etc.
Ik snap er helemaal niks van eigenlijk. Dus ik ben benieuwd naar nog meer antwoorden (al geloof ik er niks van dat zo'n sugardaddy alleen maar gezelschap wil, trouwens).

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 13:48

De meest setjesverslaafden die ik ken die wonen nog bij mama & papa.
Niets tegen setjes hoor, maar als ik sommige mensen zie die er zo een 10-15 hebben aan 150€ /stuk + zadel van 2000€ om daarna geen enkele persoonlijke bezitting te hebben (geen auto, geen eigen stekje, geen spaargeld) dan denk ik dat er gewoon heel veel mensen geen prioriteiten kunnen stellen... Zal heus niet alleen in de paardenwereld zijn. Ken er genoeg met een veel te dure auto op afbetaling terwijl ze geen nagel hebben om aan hun....
Ochja leven en laten leven... Ik ben al lang blij dat ik voor mijn paarden niet in het rood sta en geen hulp van ouders of andere heb om aan mijn en hun behoefte te voldoen. Wel is het zo dat ik vaak wat meer geld voor mezelf zou moeten uitbesteden in plaats van voor mijn paarden :+

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 13:51

Sugar daddy??? }:0 }:0 }:0
Onder welke steen heb ik gelegen??? Ik heb er in relatie tot paarden nog nooooit van gehoord!

Als ik om me heen kijk is een hoop te verklaren uit het feit dat deze personen:
a) een baan hebben, nog thuis wonen (zelfs als ze dik in de 20 zijn) en geen/niet tot nauwelijks vaste lasten hebben
b) gesponsord worden door de ouders
Dit zijn dan ook de mensen die 0,0 problemen hebben met de zoveelste stalgeldverhoging, omdat ze nog nóóit hebben hoeven nadenken over hun financiele situatie. :')

Ik vind het op het moment allemaal ook behoorlijk pittig. Mijn vaste lasten (inclusief pension van de paarden) liggen op 1800€. En ik ben in de afgelopen 3, 4 jaar bijna 1000€ bruto naar beneden in salaris gegaan als gevolg van 'de crisis'.

Zodra ik mijn huis verkocht heb, zal het allemaal wel wat makkelijker worden (hebben nu 2 hypotheken), maar vooralsnog is het nu best lastig.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 13:52

moyra schreef:
Ooit zei iemand tegen mij niet alles wat je ziet hoeft betaalt te zijn.
Ik denk dat daar een grote kern van waarheid in zit!

klopt.. Mn beste vriendin leeft op der creditcart, afbetalingen en uitgestelde betalingen. Ik vraag me af hoelang je zoiets vol houdt. Zou er zelf iig dood ongelukkig van worden!

@olympia, ik benijd je niet! Wel knap hoor!! :j _/-\o_

Amorosa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-13 14:06

Kriel schreef:
Amorosa schreef:

http://www.sugardaddy.com

DIT is precies wat ik zoek! *\o/* :')

Heb ook wel eens van websites gehoord waar je een man mag 'gebruiken' en die daar op kicken en je maar al te graag spekken, enige dat je er soms voor hoeft te doen is ze een beetje uitschelden en ze vertellen dat ze zielig zijn. Kan de website nergens meer vinden, was een Amerikaanse site.
Ehhhmm maar volgens mij dirigeer ik topic nu een bepaalde duistere hoek ik, wat ik niet van plan was. Oeps!

Dakotah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 14:06

Een poos geleden keek ik eens op een ruitersportwebsite, waar dus ook regelmatig besteld werd en niet afgerekend. (geen idee meer welke dat was)
Stond dus een opmerking bij, met de naam van die gene, en de zin zij rijdt met onze spullen die niet betaald zijn, dus als je haar ziet,
staar je niet blind op wat ze heeft, of zoiets.
Met foto van het complete setje wat ze aangeschaft had zonder betalen, en haar volledige naam en volgens mij zelfs woonplaats.

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 14:07

Olympia96 schreef:
Sugar daddy??? }:0 }:0 }:0
a) een baan hebben, nog thuis wonen (zelfs als ze dik in de 20 zijn) en geen/niet tot nauwelijks vaste lasten hebben

Niet sugar wel daddy en/of mommy dus :+
Zal voor heel wat twingtigers opgaan. Leuke job, geen vaste lasten, ma kookt en doet de was. Dan hou je wat geld en tijd over om aan de hobby te besteden :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 14:11

En wat denken jullie van mensen met een koophuis en een aflossingsvrije hypotheek?

Ik ken er verschillende die voor nog geen 200 euro in een koopwoning zitten en al het andere geld opbrassen aan dure spullen.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 14:12

Rytir schreef:
Ik vraag het mij inderdaad ook soms af. Zit in een ongeveer gelijke situatie als jij ts. Maar aan die 1000 per maand kom ik makkelijk. Twee paarden, hypotheek, veel etende vriend, verzekeringen, tv, internet, telefoon, veel verjaardagen en auto...

Ik kom al over de 1000 voor enkel hypotheek...