Verwend

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 10:25

Ik vond en vind het ook lastig om iets te bedenken voor verjaardagen en sinterklaas enzo. Meestal vraag ik dingen die ik nodig heb (zoals een fietstas :Y)) of boeken. Afgelopen jaren heb ik ook heel veel uitzet verzameld door sinterklaas enzo. Dat vond ik ook hele leuke dingen om te krijgen :j.
En wat hierboven genoemd wordt: een ervaring i.p.v. materieel bezit is ook heel leuk om te vragen! Zo heb ik van mijn ouders een slipcursus cadeau gekregen, dat was echt megaleuk :):). En tegenwoordig geef ik ook vaker 'iets te doen' cadeau.

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 10:26

Ik lees even mee. Precíés hetzelfde probleem. Ik ben alleen met kerst jarig ipv een week na sinterklaas.
1 voordeel: als we geen sinterklaas meer mogen vieren, vallen er al 2 lijstjes af! :D

Is een boekenbon niet wat?
Ik weet niet of je nog studeert, maar misschien een bon van bol.com zodat je je boeken voor dit of voor komend studiejaar kunt financieren?

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 10:56

Ik ben dol op spelletjes, dus een spel is altijd een goed cadeau. Kleine spelletjes heb je voor een tientje, maar de meeste (bord)spellen zijn zo'n 30-40 euro. Dat is dan weer een mooi cadeau als verschillende mensen samen doen :)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 10:57

Herkenbaar :D

Maar ik ben van plan om - als alles lukt - een appartementje te kopen. Daar moet natuurlijk ook het één en ander aan meubels in. Ik ga dus aan iedereen vragen om óf geld te geven, of een ikeacadeaubon. Die ikeabonnen zijn namelijk onbeperkt geldig :')

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 11:18

Misschien iets luxere verzorgingsproducten? Denk aan: serum voor je gezicht of lichaam, maskertjes, scrubs? Of misschien een dagje sauna, een massage?

Ohana_91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-13 11:21

@Kitty1985 Ja dat soort dingen heb ik er nu inderdaad opgezet :)
@arabella2000 Samen doen zou alleen mogelijk zijn voor mijn verjaardag, maar daar heb ik op zich al genoeg 'grote' cadeau's voor. Abonnementen op 'iets', bijvoorbeeld dierentuin, vind ik lastig. Dierentuin Emmen zit in de buurt, maar daar ben ik nu al vaak genoeg geweest. Plus dan voel ik me zo 'verplicht' om heen te gaan. Daar word ik niet echt gelukkig van.
@IngeK Dank je wel :) Ik ga ook eens leuke 'uitjes' verzinnen, zo staat een strandrit al heel erg lang op het lijstje wat ik altijd nog zou willen doen. Misschien vindt iemand dat leuk om te geven
@Ir111 Oma heeft toevallig net een hele mooie sjaal voor mij gemaakt haha. Ik heb gewoon een stereotiep oma :+
@_MG Cadeaubonnen zijn inderdaad een goede :) Mijn 'hele' uitzet vragen vind ik lastig, aangezien mijn vriend graag ook mee wil beslissen. Als ik alleen was, had ik veel meer hiervoor kunnen vragen, maar ik vind dat servies e.d. samen uitgezocht moet worden.
@lucyknol Hier hebben we het over gehad, maar aangezien dat heel moeilijk is (groot verschil in leeftijd, geslacht en interesses), hebben we besloten het niet te doen, omdat de kans groot is dat de cadeautjes ongebruikt in de kast blijven liggen.
@MarjaG Ja :) Ik kreeg hierboven ook al de tip en vind dit zeker een goede. Bedankt!
@Plien91 Slipcursus is echt leuk! Ik heb er eentje gekregen bij mijn rijbewijs, vond het echt een toffe ervaring!
@moelly Haha ja inderdaad, maar dan wordt Sinterklaas vast vervangen door Kerst haha. Ik studeer op dit moment nog ja, maar zit in mijn laatste jaar en heb het boek dat ik dit jaar nodig heb al aan moeten schaffen, aangezien we daar al volop uit werken. Anders was het een goede tip geweest.
@x_spekkie_x Spelletjes is inderdaad ook altijd leuk, daar ga ik me ook eens in verdiepen, want het wordt wel eens tijd voor een nieuw spel in de kast!
@Winged Leuk! :) Daar wringt dus bij ons de schoen, dat mensen dat 'niet leuk' vinden om te geven, omdat ze het niet echt een cadeau vinden. Lief dat ze zoveel moeite voor mij willen doen, maar dat maakt het voor mij wel moeilijker.
@Rebel_Jits Dat eerste klinkt heel lekker en vind ik ook leuk, maar meestal blijft het hier liggen omdat ik het gewoon 'vergeet' te gebruiken. Een massage klinkt dan wel heel erg lekker!

Iedereen tot nu toe ontzettend bedankt voor de tips :) Mijn lijstjes worden stukje bij beetje voller

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 11:28

Hier hetzelfde, jarig, een week later sinterklaas...

Ik ga voor intratuin cadeaubonnen :') net zoals vorig jaar.. die komen wel op...

Verder vind ik cadeautjes geven geen probleem... We vieren sinterklaas (3x), dus dan kopen we allemaal voor elkaar wat... Cadeautjes voor andere, nou, geef me 10 minuten en ik heb voor iedereen wat :') maar voor mezelf...

Het moet nuttig blijven, dus ik ga voor schoonmaakspullen (wat geurdingetjes die automatisch gaan, die gaan snel op :)), badspullen, misschien omdat we aan het klussen zijn cadeaubonnen van de Karwei/gamma ofzo... Of wat zooi voor paard/hond/konijnen...

En mijn andere grote nadeel, als ik iets wil, dan koop ik het gewoon zelf.. (dus ik heb weer medelijden met vriendjelief die straks een verjaardagscadeautje moet verzinnen omdat alles wat ik roep, ik tegen die tijd al heb omdat ik het ergens zie, of het is in de aanbieding en dan tjah.. het laten staan is dan zonde :'))

Stinkmodder

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 11:29

Ah, heel herkenbaar! Ik ben 6 november jarig en vier minimaal 2x sinterklaas.. Heb al moeite om iets leuks voor mijn verjaardag te bedenken (is voor de helft gelukt, krijg van mijn ouders een nieuwe harde schijf), laat staan dat ik ook nog twee mooie verlanglijstjes kan maken.. Vorig jaar heb ik cadeaubonnen gevraagd, maar daar ging de familie nog al over zeuren. "Dat is niet leuk om te geven". Bedenk dan zelf wat! :P

Ohana_91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-13 11:32

Cadeautjes geven is inderdaad geen probleem, altijd ideeën genoeg voor anderen, maar voor mezelf.... Drama!
Ja dingen die ik graag wil, maar 'bewaar' tot mijn verjaardag/Sinterklaas en die dan flink in de aanbieding zijn... Die worden dan wel gekocht, dus daar gaat dan weer een cadeautjes van mijn lijst. Ik herken je dus helemaal in je verhaal Lianne86. Of het is dan ik iets wil en dat ik het ook daadwerkelijk nodig blijk te zijn voor mijn verjaardag en het dus eerder moet kopen... (Paardrijbroeken die kapot scheuren 5 maanden voordat je jarig bent)

Ohana_91

Re: Verwend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-13 11:35

@Stinkmodder Ja klopt.. Zo denk ik ook, maar als ik mijn familie helemaal vrij laat, mag mijn moeder alles gaan lopen bedenken, want dan bellen ze net zolang totdat mijn moeder cadeautjes heeft verzonnen voor mij. Schiet dus ook niets op, want dan zadel ik mijn moeder er mee op :P

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 11:35

Sammylover schreef:
@Winged Leuk! :) Daar wringt dus bij ons de schoen, dat mensen dat 'niet leuk' vinden om te geven, omdat ze het niet echt een cadeau vinden. Lief dat ze zoveel moeite voor mij willen doen, maar dat maakt het voor mij wel moeilijker.

Ik heb bij mijn familie het argument gegeven dat het toch leuker is om iets te geven waar ik écht wat aan heb. Als is het in de toekomst. Daarom vraag ik geen geld, maar een pas die ik later kan besteden. Met losse briefjes weet ik het wel, die komen tussen de boodschappen :') Aan tig lotionflesjes of tig spelletjes heb ik niet zo heel veel. Ik hoef geen jaarvoorraad shampoo en zo heel vaak hebben wij geen spellenavond :')

Ohana_91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-13 11:42

Winged schreef:
Sammylover schreef:

Ik heb bij mijn familie het argument gegeven dat het toch leuker is om iets te geven waar ik écht wat aan heb. Als is het in de toekomst. Daarom vraag ik geen geld, maar een pas die ik later kan besteden. Met losse briefjes weet ik het wel, die komen tussen de boodschappen :') Aan tig lotionflesjes of tig spelletjes heb ik niet zo heel veel. Ik hoef geen jaarvoorraad shampoo en zo heel vaak hebben wij geen spellenavond :')

Verjaardagsgeld blijft bij mij wel echt apart liggen, maar blijft meestal ook echt liggen haha.
Ik verzin altijd de dingen die ik sowieso altijd nodig heb: nieuwe kalender, agenda en die ik anders ook zou kopen als ik niet jarig was. Mijn familie vindt het jammer dat ze mij iets geven wat ik dan pas later koop, ze hebben dan niet het gevoel dat het voor mijn verjaardag is. Heb er al verschillende discussies over gevoerd, een deel zover gekregen dat ze me geld geven, maar bij de rest moet ik me er maar bij neerleggen.

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 11:47

Goed boek of bioscoopbon. Of kaartjes voor een indoor concours zoals bv jumping Amsterdam.

Stinkmodder

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 11:47

Sammylover schreef:
@Stinkmodder Ja klopt.. Zo denk ik ook, maar als ik mijn familie helemaal vrij laat, mag mijn moeder alles gaan lopen bedenken, want dan bellen ze net zolang totdat mijn moeder cadeautjes heeft verzonnen voor mij. Schiet dus ook niets op, want dan zadel ik mijn moeder er mee op :P

Haha, dat is ook sneu inderdaad! Ik vraag gewoon stug weer cadeaubonnen. Kan ik tenminste iets kopen wat ik dan echt wil hebben/waar ik dan echt wat aan heb. Stuur ze altijd achteraf een foto'tje: "dit heb ik gekocht van je bon!" :+

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 12:01

Hier worden meestal wel leuke dingen verzonnen, maar met bv een cafdeaupakket van douchegel etc ben ik ook tevreden.
Van mijn oma krijg ik elk jaar geld omdat ze het ook niet weet allemaal.
Dit jaar koop ik daarvan een birtday giftcard bij iemand die borduurpatronen maakt. Als ik dan jarig ben, dan mag ik een patroon uitkiezen (die heb ik natuurlijk allang uitgekozen).
Dan is in ieder geval een gedeelte van het geld goed besteed (en mijn patroon is dan maar de helft van de prijs :P )

MarjaG

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 12:55

Ik ben ook een december jarige en tja dat maakt het wel lastig.
Er worden bij ons regelmatig "sinterklaasdeals" gesloten. Met name met een van de dochters die dan iets ziet wat ze erg graag wil hebben. Oke ze weet dan deels wat ze krijgt, maar daar kan ze tenminste ook wat mee.
Ook traditioneel is dat ze van mij altijd minstens 1 kledingstuk krijgen. Kan heel melig zijn (playboy sokken voor mijn man) maar ook erg gewild (nieuwe rijbroek). Traditioneel krijg ik van een van de dochters een scheurkalender voor het volgende jaar.
We (oudste dochter en ik) hebben ook eens jongste dochter te grazen genomen door haar 3 emmers paardensnoepjes te geven. Ze pikte steeds die van mij, dus ik greep mis. Boodschap kwam wel aan en paard heeft ze inmiddels wel op.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 14:37

Dat probleem heb ik ook TS! Ik ben 16 november jarig, maandje daarna sinterklaas en kerst. Soms schiet me ineens iets leuks te binnen qua cadeautje en dat schrijf ik dan gewoon op. Zo heb ik tegen die tijd een lijstje met nuttige, leuke dingen die ik nog kan gebruiken. Dit jaar staan onder andere een nieuwe badjas, leren riem van Fred de la Bretonaire, dagcreme van Clarins, bodylotion van Elie Saab en een roségouden horloge van Supertrash of Michael Kors op mijn lijstje.

Maar het blijft inderdaad lastig soms. Ik krijg liever een paar mooie spullen dan tig prullen waar ik niets aan heb, zonde van het geld.

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 15:00

Goh misschien kan je kleding vragen? Al zit dat al snel boven het budget maar misschien kan je mama en papa bijleggen en dan heb je al een leuk kledingstuk.
Heb je geen nieuw telefoonhoesje nodig of onderbroeken, BH? Praktische dingen ofzo?
Het wordt winter misschien een nieuwe sjaal, muts, handschoenen? Of een thermolegging voor te gaan paardrijden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 17:35