Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Ollie23 schreef:Chroosje schreef:Bah rotbeesten, die dingen bijten. Van mij krijgen ze altijd een reisje richting de lucht. Helemaal gratis en voor niets. Nee, niks voor mij die dingen
Bijten ze?? ik woon aan een bos en er zitten er momenteel ook echt een hoop in mijn huis. Zet ze altijd weer netjes buiten, maar bijten ze? Dat heb ik nog nooit mee gemaakt
maura schreef:Je bezoek is helaas minder onschuldig dan het er uitziet. Niet voor jou, wel voor onze inheemse lieveheersbeestjes. Je bezoekers zijn afstammelingen van Aziatische lieveheersbeestjes, die in de herfst een droog plekje zoeken om massaal te overwinteren. Ze slapen gezellig samen in op elkaar in een bol, om in het voorjaar weer naar buiten te gaan. Alleen dragen deze Aziatische kevertjes een parasiet bij zich waar ze zelf geen last van hebben, maar waar wel hun inheems neefjes aan dood gaan. Meer info op bijvoorbeeld:
http://www.natuurbericht.nl/?id=9554
Boompje1985 schreef:Geweldige dieren eten bladluis dus heel handig in de (moes)tuin en indd rond deze tijd kruipt alles wat kan kruipen richting de droge warme plekken in onze omgeving dus daar valt het huis ook onder... spinnen enz komen ook rond deze tijd van het jaar naar binnen
Maartje1990 schreef:Vreselijk.... Bij ons zitten er ook bergen... Winterslaap houden. Elk jaar weer, ik heb nu de stofzuiger erbij gepakt er zitten er wel 100... Bahbah
wat maakt die beestjes zo speciaal dat het lieve heer beestjes eten en dus iets te maken hebben de lieve heer?
Krijg de kriebels van alles wat kruipt of vliegt en de naam insect draagt..
Vreselijk Christelijke gemeente, dan krijg je dat
Morrie schreef:IMJ schreef:Nr 3 is ook in beeld inmiddels.
ik heb ze op stal ook, thuis gelukkig niet.
In het plaatselijke krantje las ik dat het in het dorp waar jij woont een plaag is, dus pas maar op: invasion of the lieveherebeestjes![]()
![]()
![]()
Ze nemen de macht over daar!