Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
gohya schreef:Ik heb een brand mee gemaakt in me huis,de kat ging zelf al als een gek voor de deur staan mauwen,die wilde er wel uit.Kat dus achter naar buiten gedaan,de brand begon aan de voorkant v.d. huiskamer.
Toen heel snel mijn baby van 1 jaar oud uit bed gehaald,andere 3 kinderen en de hond mee naar buiten genomen en we zijn bij de buren 2 deuren verderop opgevangen.Brandweer was al gebelt door iemand aan de overkant.Ik wilde later nog naar binnen om mijn [ nét nieuwe] laarzen te pakken.Now way,die rook verstikt je gelijk.
Je moet nooit de ramen inslaan! dan komt er zuurstof naar binnen en worden de vlammen alleen maar groter.Voor de rook hoef je echt geen raam in te slaan,die blijft net zo verstikkend.
Helaas had de krant geschreven dat ik mijn baby van 1 jaar oud was vergeten uit bed te halen,en pas later realiseerde dat ze nog in bed lag.
Totaal niet waar! ik deed alles gewoon relaxt en toch vlug om niet in paniek te raken.
schuur 
amberboktt schreef:gohya schreef:Ik heb een brand mee gemaakt in me huis,de kat ging zelf al als een gek voor de deur staan mauwen,die wilde er wel uit.Kat dus achter naar buiten gedaan,de brand begon aan de voorkant v.d. huiskamer.
Toen heel snel mijn baby van 1 jaar oud uit bed gehaald,andere 3 kinderen en de hond mee naar buiten genomen en we zijn bij de buren 2 deuren verderop opgevangen.Brandweer was al gebelt door iemand aan de overkant.Ik wilde later nog naar binnen om mijn [ nét nieuwe] laarzen te pakken.Now way,die rook verstikt je gelijk.
Je moet nooit de ramen inslaan! dan komt er zuurstof naar binnen en worden de vlammen alleen maar groter.Voor de rook hoef je echt geen raam in te slaan,die blijft net zo verstikkend.
Helaas had de krant geschreven dat ik mijn baby van 1 jaar oud was vergeten uit bed te halen,en pas later realiseerde dat ze nog in bed lag.
Totaal niet waar! ik deed alles gewoon relaxt en toch vlug om niet in paniek te raken.
Jeetje dat is ook wat, dat van de krant is al helemaal raar!

. Ik laat altijd de sleutel aan de binnenkant van de deur zitten, zodat ik die niet hoef te zoeken in alle paniek. Kan ik niet via de deur en het trappenhuis eruit, moet ik over het balkon. Gelukkig zit ik op een hoog, en kan ik vrij makkelijk op het balkon van de onderbuurman komen. Heb voor en achter een balkon, dus een vluchtweg is er altijd, waar de brand ook is.
. Ring met haar van mijn overleden pony heb ik altijd om, en de rest is vervangbaar. 
Foto's ed heb ik op dat moment niet eens aan gedacht. Er giert alleen maar enorm veel adrenaline door je lijf op dat moment. Ik kon ook maar weinig uit huis halen want er was teveel rook en op het laatst werd ik tegengehouden en mocht ik niet meer naar binnen.

) maar ik kan me ontzettend goed voorstellen dat je in de daadwerkelijke situatie gewoon simpelweg zo hard mogelijk je huis uit rent...