Afwijzen, subtiel en niet bot, hoe dan?!?!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kana

Re: Afwijzen, subtiel en niet bot, hoe dan?!?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 15:18

Ik zeg altijd gewoon "nee"

Ik ben gek op uitgaan, maar ik flirt nooit. Ik heb totaal geen interesse daarin. Ik ga nooit in op oog contact of versier pogingen. Zelf iemand versieren daar doe ik ook niet aan dan vertel ik gewoon wat ik wil aan de persoon van interesse.

Niet ingaan op oogcontact werkt al veel. De diehards die door blijven gaan hou je altijd.
Pakken ze je hand? Stop met dansen kijk ze aan en zeg gewoon vriendelijk "nee." en draai je weer naar je groepje toe om verder te dansen.

Excuses zoals "nee sorry ik heb al een vriend" , "nee sorry geen interesse" enz zijn alleen maar gesprek openers in mijn ervaring.
"Je vriend is niet hier toch?" "Wat je vriend niet weet is niet erg toch?" "Waarom heb je geen interesse?" "Ah toe, 1 drankje/dansje"

Ik hou er niet van als mensen me ongevraagd aanraken. Of nog erger een arm in mijn zij slaan. Bluh. :n

http://www.youtube.com/watch?v=8wRXa971 ... mg_Komj0jr

In jouw geval TS, als je je echt afvraagt wat je anders had kunnen doen vind ik je een beetje naïef. Zoals je zelf aangeeft was het de rustige verlegen jongen van het groepje. Jij hebt hem enorm veel hoop gegeven. Geen wonder dat hij blij achter je aanliep. Als je geen interesse hebt doe dat dan gewoon niet.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 16:46

"Hey wat toevallig! Ken ik jou niet van de gonorroe-praatgroep?" :+

Nee serieus, ik probeer dan ook altijd te doen alsof ik die persoon niet zie. Draai me de andere kant op met dansen, doe alsof ik druk bezig ben met mijn vriendinnen...als hij me echt geen keuze laat dan geef ik een flauw lachje, knik nee en draai me weer weg.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 17:03

Eerlijk? Een dansje doen met zo'n gozer a la, maar als het me te wordt, heb ik maar 1 oplossing := doen alsof je heel dronken ben, vriendinnen een seintje geven en die gozer 'per ongeluk' op zn voeten staan. Oeps en dan naar de andere kant vd zaal :)) om vervolgens hem structureel te negeren :')

ais

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 12:15

Begrijpelijk, ik vind het ook altijd vervelend om 'bot' te zijn wanneer iemand de moed heeft verzameld om zo'n eerste stap te zetten!
Met dansen heb ik geen moeite en een praatje ook niet. Meer dan dat wel, ik heb een fijne relatie met een hele leuke jongen, en dat zou ik dus gewoon afwijzen.
Toen ik nog vrijgezel was en een jongen niet mijn type was, zou ik die zoen dus ook zeker afgewezen hebben. Voor jou betekent het misschien niet veel, maar misschien is dat voor hem wel anders?

BAStable

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 12:41

Eerlijkheid duurt het langst en hoe langer je wacht, hoe moeilijker het wordt. Zeg gewoon waar het op staat (natuurlijk niet dat je hem zielig vond...:P )
Je vond het leuk voor de avond, maar meer niet. Dat kan toch :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 23:53

Ach. Ik stak mijn middelvinger op en zelfs dat hielp niet ( nu 5jr samen en beeb op komst)

Dus de aanhouder wint toch :')

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 09:14

VivaLaVida schreef:
Ach. Ik stak mijn middelvinger op en zelfs dat hielp niet ( nu 5jr samen en beeb op komst)

Zo viva, ben jij al aan de kids toe, wat gaat 't snel, nog een late proficiat! Leuk verhaal voor de kleine ook dit. :D

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 11:43

"Oh wat leuk, vijf jaar samen en nu een beeb op komst, jullie moeten wel echt gek zijn van elkaar".

"Ja wel niet echt eigenlijk, maar ik krijg hem maar niet op een subtiele manier afgepoeierd. Als u misschien een idee heeft want hij snapt echt géén hints :n "
:D

labyrinth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-13 11:50

VivaLaVida schreef:

Haha, love it!

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 13:15

Gatver...dus je vind die gast niks maar gaat er toch mee bekken omdat je dat op toneel ook doet? Je bent toch wel meer waard als dat hoop ik. Vooral niet binnen no-time gaan zoenen als je bij voorbaat het al niks lijkt. En als het wel je type is, zou ik daar ook even mee wachten.
Maar goed, nu klink ik misschien wel heel ouderwets.
Een simpel: nee sorry zou toch voldoende moeten zijn.

Imitador

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 13:28

Je kunt je afvragen wat pijnlijker is, 'afgaan' voor zijn vrienden bij een eerste poging, of afgewezen worden nadat hij even mogen zien wat hij mist en alsnog afgaan voor die vrienden... Ik vind ook altijd een heleboel sneu en verplaats me in mensen, maar jonge jongens zijn echt niet zielig hoor, dat hoef jij echt niet op je te nemen. Hij wordt er hard van en er komt vanzelf een meisje voorbij dat hem wil ziet zitten (of misschien een meid die zo'n verlegen jongen juist heel leuk vindt en zelf gaat versieren; probleem ook opgelost).

En nog iets wat je misschien wil afwegen: je hebt zijn reputatie/ego gered, om vervolgens je eigen een beetje te verprutsen doordat er nu zo'n verhaal de ronde doet. Misschien toch voor je eigen reputatie kiezen?

edit: is natuurlijk geen antwoord op je vraag. Ik vond het zelf altijd wel relaxed (nu getrouwd en zwanger, dus single uitgaan is niet echt meer van toepassing) om met gemengde groep uit te gaan, zodat er bekende vriend in de buurt was om mee te dansen en van je belager af te komen...

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 14:12

Ik ben allang niet meer single maar als er überhaupt iemand op me af zou komen waar ik geen trek in heb, dan draai ik me gewoon om en loop naar de bar/mijn vriendengroep/etc. :+
Met iemand gaan tongworstelen omdat je het zielig vindt als ie een blauwtje loopt toont niet bepaald respect voor jezelf. :+

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 14:19

Roosch schreef:
Ik ben allang niet meer single maar als er überhaupt iemand op me af zou komen waar ik geen trek in heb, dan draai ik me gewoon om en loop naar de bar/mijn vriendengroep/etc. :+
Met iemand gaan tongworstelen omdat je het zielig vindt als ie een blauwtje loopt toont niet bepaald respect voor jezelf. :+

En ook niet voor de ander.

Oryani

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 14:26

Ik ga niet vaak uit en word ook niet vaak versierd. Maar als iemand "z'n kans waagt" vind ik dat ook heel ongemakkelijk. De laatste keer had ik ook door dat een kerel al een hele poos moed aan het verzamelen was. Toen de vriend waar ik mee was op een bepaald moment naar het toilet ging, stevende hij op me af. Ik voelde me een onmens om hem af te wijzen, wist ook niet goed hoe, dus heb vriendelijk maar afblokkend geantwoord op zijn vragen (ja, nee.) tot hij afdroop.
Daar hield ik al een slecht gevoel aan over!

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 14:34

Tja, bij mij is het zo dat als negeren en/of subtiel afwijzen niet helpt de botte bijl er resuluut in gaat.
Ik ga uit voor mijn eigen lol en niet om een of andere wanhopige kerel te vermaken.

Dus dan is het afzagen bij de enkels en volstorten met beton...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 14:37

NatasjavE schreef:
Tja, bij mij is het zo dat als negeren en/of subtiel afwijzen niet helpt de botte bijl er resuluut in gaat.
Ik ga uit voor mijn eigen lol en niet om een of andere wanhopige kerel te vermaken.

Dus dan is het afzagen bij de enkels en volstorten met beton...

_/-\o_

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 14:41

Killyenn schreef:
Gewoon meteen duidelijk zijn, je bent veel te 'lief' :D Je bent hem niets schuldig en hoeft echt niet zoveel rekening met hem te houden. Ik zie van jou kant al een hele persoonlijkheidsanalyse en je bent nog net niet zijn psycholoog, maar denk je echt dat deze jongen net zo veel rekening met jou heeft gehouden? Hij merkte duidelijk al niet eens dat er geen interesse was terwijl je hem actief negeerde. Nu zit jij met de vervelende situatie, omdat je hem niet 5 minuten in een vervelende situatie wilde zetten. Lekker aan jezelf denken volgende keer en gewoon meteen duidelijk maken dat je niet geïnteresseerd bent. Als je uiteindelijk toch als een botte hond gezien gaat worden kan je maar beter een eerlijke botte hond zijn, en dan had jij misschien ook nog wat aan je avond gehad :))

Mijn idee was ook dat jongens vaak niet zo snel subtiele signalen doorhebben :Y) Een jongen die mij op de middelbare leuk vond heeft dat bijna 2 jaar lang volgehouden, terwijl ik echt minimaal 10 keer heb gezegd dat het niks wordt. Maar wel blijven proberen... Totdat hij ineens 's avonds op de stoep stond en doodleuk vroeg of ik dacht dat het wat zou worden tussen ons. -O- Had echt het gevoel dat ik chinees sprak... Maar die avond ben ik wel eventjes bot geweest en toen was het dan eindelijk klaar.

Dus TS, bot is prima in sommige gevallen. *\o/*

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 14:44

Tja, het is eigenlijk heel simpel. Niet (aanmoedigend) met hem dansen en al helemaal niet met hem zoenen. Vind het niet zo gek dat hij denkt dat het wel wat kan worden. Vriendengroep of niet, ik had hem direct al duidelijk gemaakt dat er niks in zat. Denk dat het voor hem vervelender is om terug te moeten naar z'n vriendengroep nadat jij z'n hoofd op hol hebt gebracht maar vervolgens niks wil dan dat hij direct 'afgewezen' wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 16:56

Ayasha schreef:
VivaLaVida schreef:

Zo viva, ben jij al aan de kids toe, wat gaat 't snel, nog een late proficiat! Leuk verhaal voor de kleine ook dit. :D

Haha ja goeie he! Dankjewel :)
Kwanyin schreef:
"Oh wat leuk, vijf jaar samen en nu een beeb op komst, jullie moeten wel echt gek zijn van elkaar".

"Ja wel niet echt eigenlijk, maar ik krijg hem maar niet op een subtiele manier afgepoeierd. Als u misschien een idee heeft want hij snapt echt géén hints :n "
:D

Haha! Nou ik vond hem gelijk erg leuk hoor maar ik vond hem wel echt zo'n player-type :') dus ik dacht ja daaaag (en ik ben dus, vooral onder invloed, blijkbaar niet zo subtiel als ts)

Bleek hij juist absoluut geen player type te zijn.
Maar goed offtopic :P
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 20-10-13 17:03, in het totaal 3 keer bewerkt

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 16:59

Dan heb je trouwens ergens wat fout gedaan Viva, maar ook vanuit mij van harte proficiat. :))

Ik ben gewoon altijd heel duidelijk, als er iemand op mij af komt stappen waar ik geen behoefte aan heb, ben ik gewoon weg. Geen awkward nadenken over hoe en wat, ik draai me op m'n hakken om en weg ben ik. Niemand die mij verplicht een praatje met iemand te maken waar ik geen zin in heb. Laat staan dat ik iemand zou zoenen uit medelijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 17:04

Of juist heel goed! Dank je :D

BobbieLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 17:05

Beter gekwets met de waarheid, dan getroost met een leugen.
Gewoon zeggen wat je vind.. geef iemand geen valsen hoop :)

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 17:11

Wat ben jij lief! Je had echt mijn jongere broertje kunnen zijn! :(:)
zoiets? :D

Meestal zeg ik ook gewoon dat ik al een vriend heb.. druipen ze al snel af :)

BobbieLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 17:12

Lizzyy schreef:
Wat ben jij lief! Je had echt mijn jongere broertje kunnen zijn! :(:)
zoiets? :D

Meestal zeg ik ook gewoon dat ik al een vriend heb.. druipen ze al snel af :)

Hahaha die is geniaall :+

MissDD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 17:25

Ik doe net als wat al gezegd is, gewoon zeggen, je lijkt me een aardige gozer maar je bent niet mijn type. Laten we eentje drinken en dan gaan we allebei verder met onze avond ok?
Das aardig maar toch resoluut. Zeker als zo'n jongen aangemoedigd wordt door vrienden, zo zien ze de jongen in kwestie niet afgaan als een gieter.
Het opdringerige type ben ik echter heel snel klaar mee, ik zeg 1x duidelijk nee en als daar geen gehoor aan wordt gegeven, dan vraag ik welk gedeelte van "nee" ze niet begrijpen en loop ik daarna resoluut weg en blijf ik van ze weglopen tot ik weer gezellig met me, myself and I ben. ;)

Echter word ik tegenwoordig weinig meer versierd, zou mijn trouwring daar iets mee te maken hebben? :D
En als zoiets al gebeurd staat mijn man binnen 10 tellen naast me en aangezien hij er groot en gemeen uit kan zien verkiezen ze meestal snel het hazepad. +:)+