Ik ben gek op uitgaan, maar ik flirt nooit. Ik heb totaal geen interesse daarin. Ik ga nooit in op oog contact of versier pogingen. Zelf iemand versieren daar doe ik ook niet aan dan vertel ik gewoon wat ik wil aan de persoon van interesse.
Niet ingaan op oogcontact werkt al veel. De diehards die door blijven gaan hou je altijd.
Pakken ze je hand? Stop met dansen kijk ze aan en zeg gewoon vriendelijk "nee." en draai je weer naar je groepje toe om verder te dansen.
Excuses zoals "nee sorry ik heb al een vriend" , "nee sorry geen interesse" enz zijn alleen maar gesprek openers in mijn ervaring.
"Je vriend is niet hier toch?" "Wat je vriend niet weet is niet erg toch?" "Waarom heb je geen interesse?" "Ah toe, 1 drankje/dansje"
Ik hou er niet van als mensen me ongevraagd aanraken. Of nog erger een arm in mijn zij slaan. Bluh.

http://www.youtube.com/watch?v=8wRXa971 ... mg_Komj0jr
In jouw geval TS, als je je echt afvraagt wat je anders had kunnen doen vind ik je een beetje naïef. Zoals je zelf aangeeft was het de rustige verlegen jongen van het groepje. Jij hebt hem enorm veel hoop gegeven. Geen wonder dat hij blij achter je aanliep. Als je geen interesse hebt doe dat dan gewoon niet.
doen alsof je heel dronken ben, vriendinnen een seintje geven en die gozer 'per ongeluk' op zn voeten staan. Oeps en dan naar de andere kant vd zaal
om vervolgens hem structureel te negeren
)
Een jongen die mij op de middelbare leuk vond heeft dat bijna 2 jaar lang volgehouden, terwijl ik echt minimaal 10 keer heb gezegd dat het niks wordt. Maar wel blijven proberen... Totdat hij ineens 's avonds op de stoep stond en doodleuk vroeg of ik dacht dat het wat zou worden tussen ons.
Had echt het gevoel dat ik chinees sprak... Maar die avond ben ik wel eventjes bot geweest en toen was het dan eindelijk klaar.