Vochtvreters in de auto?? Ruiten beslaan extreem

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

sjaslique

Re: Vochtvreters in de auto?? Ruiten beslaan extreem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 11:09

Bij de praxis heb je een vochtvreter zakje van Pingi. Kun je naderhand in de magnetron doen en opnieuw gebruiken.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 11:17

Vochtvreters trekken juist vocht aan en zijn niet handig in een auto (yup heb er ervaring mee en het werd steeds erger).
Wat ik persoonlijk het beste vind werken is als je gaat rijden de kachel uit en raam op een kiertje.
Zodra de motor warm is kachel op standje hawai en raam juist op het kiertje houden gezien je korte stukjes rijd.
Als je eens een lang stug gaat rijden maak de auto maar eens flink warm en zet beide ramen op een kiertje.
Hierdoor word je auto een stuk droger ;)

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 12:12

eilleen333 schreef:
Bedankt voor de tips! Ik wist niet eens dat ik er een bekeuring voor kon krijgen! Ik vond het sowieso niet veilig, dus ik wilde er sowieso wat aan doen.
De kachel heb ik altijd wel aan, alleen duurt het gewoon even voordat de motor warm is. En dan duurt het nog eindeloos voordat de ruiten achter schoon zijn. Sterker nog, dat is me nog nooit gelukt tijdens het natte weer. Misschien als ik een heel eind moet rijden, maar ik rijd vooral korte stukjes, dus tegen de tijd dat de motor eht lekker op temperatuur is en de verwarming het goed doet ben ik al op mijn bestemming.
Ik ga morgen eens langs bij bovenstaande winkels, kijken wat ze hebben liggen.

Toevallig weet ik dat omdat wij eens zijn aangehouden met beslagen ruiten.

Omdat het 4 uur 's nachts was en we een goede reden hadden heeft de politie het door de vingers gezien.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 12:29

Ik had voor mijn vorige auto, een Streetka een grote vochtvreter die ik mooi tussen de twee stoelen kon leggen. Dit werkte perfect, aangezien Ford nogal slechte kwaliteit dichtingen heeft en zich in de auto snel vocht opstapelde. Met die zak erin nooit meer last gehad van beslagen ruiten. Had de airco niet eens meer nodig. Hij was vrij prijzig, heb er omgerekend zo'n 25 euro voor neergelegd, maar het werkte, dus het was iedere cent waard.

Kleine nuance, je moet wel een grote kopen en ééntje speciaal voor in de auto. Kleine vochtvreters werken niet, zeker niet als je een 4/5 plaatser hebt. De mijne was een roadster met maar 2 plaatsen. Voor een 4/5 plaatser zou je ook een grote nodig hebben. De mijne is ca. 30 cm lang en 15 breed.

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 12:57

Als je zakjes met kattegrit er in legt, moet je zorgen dat je deze afwisseld. Anders komt het vocht er net zo hard weer uit als de zon schijnt. Bij mij lagen ze 's nachts in m'n oude autootje en dan overdag op de verwarming. Werkt perfect.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 13:04

Akshay schreef:
Moraal, misschien is er iets aan de hand waardoor je zo'n vochtprobleem blijft houden!

Ja, een natte hond in de auto in het geval van de TS. Investeer in een kleed wat waterdicht is aan de onderkant en neem die na afloop mee uit de auto. Dat scheelt al zoveel vocht wat niet in je bekleding trekt en dus weer vrijkomt zodra je in de auto stapt!

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 21:10

Mijn vriend heeft ze ook in de auto staan. Hij heeft ooit lekkage aan de airco gehad en sinds dien blijft zijn auto vochtig.. Werkt heel goed hij moet het bakje regelmatig leeg kiepen en het bijna geen last meer van beslagen ramen.

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 21:17

Je ruiten goed ontvetten kan ook al flink helpen tegen het beslaan :)