Werken in de housekeeping

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Re: Werken in de housekeeping

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 23:35

Je kunt je beter zorgen maken om wat er NIET door de wc wordt gespoeld :))

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 23:45

_O-

Daar heb je een punt.

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 23:54

Het lijkt me logisch dat schoonmakers het rookhok schoonmaken, daar ben je toch schoonmaker voor? Ik heb weleens een drol NAAST de wc gevonden. Ik ben dan toch wel benieuwd in welke houding je gezeten hebt.. Als ik in een vakantiehuisje kom, maak ik meestal zelf eerst schoon. Mijn witte sokken worden ook altijd zwart en dat probleem heb ik thuis niet. Dit zijn trouwens wel vaak huisjes dat je als gast de eindschoonmaak moet doen. Ik vind dat niet echt een succesformule.

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 08:38

Ladyson schreef:
Het lijkt me logisch dat schoonmakers het rookhok schoonmaken, daar ben je toch schoonmaker voor? Ik heb weleens een drol NAAST de wc gevonden. Ik ben dan toch wel benieuwd in welke houding je gezeten hebt.. Als ik in een vakantiehuisje kom, maak ik meestal zelf eerst schoon. Mijn witte sokken worden ook altijd zwart en dat probleem heb ik thuis niet. Dit zijn trouwens wel vaak huisjes dat je als gast de eindschoonmaak moet doen. Ik vind dat niet echt een succesformule.

Ligt eraan hoe het rookhok eruit ziet. Als iedereen netjes zijn as/ peuken in de asbak/vuilnisbak gooit en het een beetje netjes houd, dan ja. Als iedereen zoiets heeft van, daar hebben we een schoonmaker voor, en de as en peuken zijn overal verspreid/ ligt ook op tafel en vloer, dan vind ik niet dat de schoonmaakster daar voor op moet draaien.
En , in het kader van de gezonde werkomgeving; als het rookhok goed geventileerd is en redelijk netjes dan wil ik het nog wel een keer schoonmaken, maar als de walm er nog in staat bij wijze van spreken dan doe ik dat tegenwoordig niet meer.(heb in de schoonmaak (bedrijven) gewerkt, nu niet meer) Ik ben zeer gevoelig voor rook en na een paar keer benauwd het rookhok uit te zijn gekomen heb ik mijn portie wel gehad...

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 08:57

Het is trouwens wel een interessante case om te kijken in hoeverre je een schoonmaker kan verplichten het rookhok schoon te maken..

Immers heeft iedereen recht op een rookvrije WERKplek :+

MondyJoker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-13 13:32

Ladyson schreef:

Of het logisch is weet ik niet, maar dat bedoelde ik niet. Ik bedoel een hotelkamer schoonmaken waar stiekem op gerookt is. Dat vind ik dus asociaal. Maar iss toiletten zijn het ergst als er iets niet doorheen is gegaan :')

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 13:39

Ladyson schreef:

Rookhok is buiten. Iedereen gooit zijn peuken gewoon neer, behalve wij van de housekeeping. Staan 2 asbakken(grote). We zijn er niet om de rest van het personeel te bedienen. We zijn er voor de gasten. Als iedereen netjes zijn peuken in de asbak gooit okee, maar ik ga niet andermans rotzooi opruimen. Ze zijn collega's, niet beter dan ons. Gelukkig is onze floormanager het daarmee eens. :)

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 18:19

Hmm ja ik heb het in mijn geval over de schoonmakers in ons kantoor. Die worden betaald om onze werkplek schoon te maken, niet om de kamers van de gasten schoon te maken. Ik ging er vanuit dat als je als housekeeper ook het kantoor van de baas enzo zou schoonmaken, dus dan leek mij het rookhok ook logisch. Maar als dat er niet bij hoort is het natuurlijk een ander verhaal.

Roken in een niet-rokerskamer is gewoon ronduit asociaal en vervelend voor de housekeeping.

Ik vind het punt over dat iedereen recht heeft op een rookvrijeplek ook wel heel interessant!