mememe schreef:Ik vind het een goed stukje tekst.. Die zou op Facebook moeten rond gaan!!
Voel je vooral vrij om hem op facebook te zetten, hoe meer mensen dit lezen hoe beter.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Remweg is met zo'n ding ook nogal een eind langer, vooral bij regen. Vorige week stond er eentje echt midden op een 80 km weg in het pikdonker met een donkere jas onverlicht naar me te zwaaien. Kom je daar aanvliegen met 14 ton en een gangetje van 80, 85
"Ja, ik dacht dat je me niet zou zien"
Nou, ik zal het je nog sterker vertellen: ik zag haar nu ook nauwelijks en pas vrij laat in dat donker en dit had héél anders af kunnen lopen! 
Zo is er bij ons in de buurt inderdaad iemand doodgereden op die manier. Iemand haalde een vrachtwagentje in op een provinciale weg en de man stak voor de vrachtwagen over. De tweede baan heeft hij niet gehaald.
Maar als je ze dan volgt in je spiegel, zie je ze niet hun lichten aandoen 
Niet dat het veel nut lijkt te hebben hoor: hoewel er op de verpakking van het hesje stond "zichtbaarheid tot 1600 meter!" werd ik gelijk op het eerste zebrapad
al bijna van de sokken gereden door een troela die me helemaal nooit gezien had
Elles schreef:En als je dan seint van "hé, doe je licht eens aan joh!", dan seinen ze terug en als ze een goeie bui hebben, zwaaien ze daarna ook nog vriendelijk naar jeMaar als je ze dan volgt in je spiegel, zie je ze niet hun lichten aandoen
Hardlopen doe ik trouwens ook met reflectiehesje en lampje aan de armNiet dat het veel nut lijkt te hebben hoor: hoewel er op de verpakking van het hesje stond "zichtbaarheid tot 1600 meter!" werd ik gelijk op het eerste zebrapad
al bijna van de sokken gereden door een troela die me helemaal nooit gezien had

Vjestagirl schreef:Ik vind dat de politie véél strenger mag controleren op dit soort dingen. Gewoon op een flink druk punt gaan staan (en het liefste op meerdere punten in dezelfde stad) en iedere fietser die geen licht heeft een vette boete en verplicht lampjes kopen.
En dan krijg je ook gewoon een boete als je geen licht op je fiets hebt.ZoeyDercks schreef:Ik had vandaag nog bijna een fietser op mijn motorkap liggen.
Meneer vond het wel verstandig om én tegen het verkeer in te fietsen én ook nog eens geen licht aan te hebben (op een rotonde met amper verlichting)
Maargoed, ik leef weer een jaar minder van schrik, hou zo niet veel jaren meer over!
Sinds ik zelf een rijbewijs heb (en ook met lessen) heb ik pas door hoe vervelend het is als fietsers geen licht aan hebben. Dus dat doe ik tegenwoordig heel erg braaf als ik zelf met de fiets wegga
Vooral nu ik zelf ook autorij besef je pas hoe kwetsbaar je eigenlijk bent. _Tara_ schreef:Ik vraag me soms wel af hoe 't kan dat mensen zich pas beseffen dat zonder licht de straat op niet zo handig is als ze zelf rijlessen hebben. Heb je dan nooit in 't donker naast je ouders in de auto gezeten?
Mensen (ook volwassenen) die voorin de bus zitten zien ook niks van wat er voor hun neus op straat gebeurt. Die kijken wat uit het zijraam en zijn met hun gedachten ergens anders.
). Maar mijn zus merkt niets. Zit vrolijk in de weg met haar hoofd als ik moet kijken of er iets van rechts komt. Zegt mij naar de paardjes te kijken terwijl ik in een lastige verkeerssituatie zit en mijn ogen echt even 100% op de weg moet hebben etc. Die merkt niets joh
.
Elles schreef:_Tara_ schreef:Ik vraag me soms wel af hoe 't kan dat mensen zich pas beseffen dat zonder licht de straat op niet zo handig is als ze zelf rijlessen hebben. Heb je dan nooit in 't donker naast je ouders in de auto gezeten?
Dat komt denk ik omdat het je dan én niet boeit én het jouw pakkie an niet isMensen (ook volwassenen) die voorin de bus zitten zien ook niks van wat er voor hun neus op straat gebeurt. Die kijken wat uit het zijraam en zijn met hun gedachten ergens anders.
Voor mij is er ook niks veranderd verder, kwa fietsen/lichten ofzo, sinds ik m'n rijbewijs heb. Vjestagirl schreef:luxx schreef:
Insmeren met zeepsop, gegarandeerd 100% vrij zicht.
Ja, tot het dag is, en je allemaal van die fijne vet-strepen krijgt