Huisgenoten die instrumenten spelen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 21:47

:oo doedelzak -O- Dat vind ik echt het meest vreselijke instrument ever _O-
Ik ben opgegroeid met een vader die elke vrije minuut gitaar speelt (akoestisch en bas) en ik vond dat eigenlijk nooit irritant.
Als je de tv niet kon horen, moest je die maar wat harder zetten en tot zeker 23:00 ' s avonds speelt (ik woon niet meer thuis nu) hij door. Dus als kind in bed hoorde ik het ook. Nooit aan gestoord eigenlijk.
Ik kan alle deuntjes mee 'hummen' en alle liedjes meezingen (hij zingt ook) :')
Toen ik op mezelf ging wonen vond ik het de eerste tijd erg stil in huis...

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 21:51

De doedelzak, oh my, weet niet of ik rustig zou kunnen blijven :=

Hier 'speelt' manlief cello, viool en accordeon. Niet echt goed, maar ik vind het wel leuk om te horen :j

Petra_O

Re: Huisgenoten die instrumenten spelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 21:59

Ik had drie huisgenoten die allemaal een instrument speelden. Ik ben maar mee gaan doen... Een van de meiden speelde harp, dat was echt prachtig! kon ik echt van genieten. De klarinet was iets minder, vooral als het hele ensemble op bezoek kwam... verder nog een meisje met een gitaar en een viool, en een piano voor algemeen gebruik in de woonkamer. Ik ben maar bastgitaar gaan spelen. Die kon ik tenminste harder zetten als iedereen teveel herrie maakte.

Ladybird

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 22:14

Shadow0 schreef:
Accordeons, harpen, gitaren, drums en piano's zijn allemaal elektronisch te krijgen. En dus met een koptelefoon! Ik had twee zeer muzikale huisgenoten, maar om die reden geen enkele last van hen.

Maar iig harpen en Piano's klinken elektrisch lang niet zo mooi als de echte

Nienke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 23:12

Mijn broer heeft jaren lang fanatiek gedrumd en speelde daarnaast nog viool, tin whistle en low whistle. Toen hij op kamers ging was het ineens heel stil in huis... :')

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 12:06

Toen we nog thuis woonden speelde mijn zusje bugel, mijn vader saxofoon en mijn broertje drums :')

Gelukkig maar dat dat een boerderij, met dichtstbijzijnde buren op minimaal 300m afstand was. Paps en zusje zijn nu ook gestopt overigens (al hoorde ik laatst dat die eerste weer wil beginnen), broertje woont nog thuis en drumt nog steeds.

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 12:08

Ik speel viool en huisgenoot cello....

zagen zagen wiede wiede wagen... *\%/* *\%/*

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 12:10

Oh TS, ik lees je openingspost, en ik denk alleen maar hieraan...

Mijn huisgenootje speelt gitaar, maar o zo mooi. We delen een dakterras, en als in de zomer mijn deur open staat hoor ik regelmatig plotseling allemaal zachtje deuntjes van haar dakterras komen. Nee, geen overlast, het is prachtig!

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 12:18

Oeps... ik heb zelf wel eens gedonder gehad met mijn bovenbuurvrouw. Ik speel zelf onder meer piano, een elektronische piano inderdaad, die je zachter kunt zetten. Maar dan hoor je het geklikklak van de toesten over alles heen, zodat er weinig van de muziek overblijft. Mijn buurvrouw kan niet echt veel hebben, dus die begint ook middag op de dag op de vloer (mijn plafond) te bonken dat ik moet stoppen. Gevolg: ik speel bijna alleen met de koptelefoon.

Een doedelzak heb ik niet, maar ik speel wel draailier ([url=http://www.youtube.com/watch?v=8eDCw3wn64Q]dit instrument[/url, en nee, de speler in het filmpje ben ik niet), een instrument met een vergelijkbaar repertoire en maar een beetje minder penetrant. Daar gaat dat mens na vijf minuten al over zeuren.

En dan wel onaangekondigd tot twee uur 's nachts haar verjaardag vieren...

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 12:22

Ladybird schreef:
Maar iig harpen en Piano's klinken elektrisch lang niet zo mooi als de echte

Op concertniveau niet, maar wel voldoende om mee te oefenen zonder dat je mensen stoort.

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 12:26

Ik zelf speel alt en tenor saxofoon, tin whistle, een beetje gitaar, en heb ook een basgitaar thuis staan om de bende mee wakker te dreunen. Ik ben de enige muziekmiep thuis, maar vroeger speelde mijn broertje een blauwe maandag trompet. Dat was wat minder aangezien zowel toon als volume nog niet zo beheerst werd. Het was natuurlijk wel heel schattig zo'n rood aangelopen koppie die trots aan het trompet spelen was. :)

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 12:39

Tja, ik vrees dat ik ook zo'n muziekmiep ben waar huisgenoten en buren zich wel eens aan storen. :o Ik speel vooral piano, hobo en blokfluiten, maar ook wel eens gitaar, accordeon of klarinet. En een keer per maand repeteren we hier thuis zelfs met een compleet dansorkestje. :') Daarbij heb ik twee jonge kinderen die natuurlijk ook regelmatig willen "muziek maken". Jong geleerd...
Ik hou me wel heel strikt aan de uren: tussen 22.00u en 8.00u en ook 's middags van 12.00u tot 14.00u zul je onze instrumenten niet horen.

Anderzijds maken mijn buren ook regelmatig lawaai waar ik zelf niet zo blij mee ben. Leven en laten leven, toch?

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 12:45

soesita schreef:
Tja, ik vrees dat ik ook zo'n muziekmiep ben waar huisgenoten en buren zich wel eens aan storen. :o Ik speel vooral piano, hobo en blokfluiten, maar ook wel eens gitaar, accordeon of klarinet.

O wow, ik wil met je tro... o, wacht even, je bent al getrouwd! :P

Als muziek zo'n belangrijk deel van je leven is (en hoogstwaarschijnlijk zo'n groot deel van je dag inneemt), dan moet je gewoon heel duidelijke afspraken met de buren maken, bijna alsof je regels met een kind afspreekt. Anders is het eind zoek.

En ja, na tienen niet spelen lijkt me vanzelfsprekend. Dat doe ik ook niet. (Nou ja, soms, als het net tien uur is geweest, héél zacht een liedje op de gitaar.)

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 11:40

musiqolog schreef:
O wow, ik wil met je tro... o, wacht even, je bent al getrouwd! :P

Trouwen, haha, nee dankjewel. Ik ben erg gelukkig getrouwd. <3
Helaas is mijn man geen muzikant, al heeft hij het wel geprobeerd en kan hij de meeste muziek die ik maak wel waarderen. En dat is al heel wat, tegenwoordig. Soms voel ik me wel eenzaam met mijn voorliefde voor klassieke muziek en akoestische instrumenten. -O-

Saar4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 13:06

Ik zing dus ik trakteer mijn buren regelmatig op toonladders en 'Bwwwwwrrrrrrrrr'. :+

Ik heb ze nog niet horen klagen gelukkig maar ik meende laatst een echo toonladder te horen.....

Mila11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 13:26

Bedankt hoor -_-'

Ik ben de enige die instrument speelt :) ik speel piano :)

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 13:41

Ik speelde klassiek gitaar, daar heb je geen elektrische versie van :')
Mijn wederhelft vond het maar niets dat ik "piano speel op een gitaar", gelukkig (voor hem) heb ik nu iets aan mijn armzenuw waarvoor gitaarspelen niet goed is.
Dan maar toonladders zingen... }>

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 18:52

Ook jarenlang last van gehad: zodra ik mijn gitaar pakte, pakte mijn man zijn eigen gitaar en ging akkoorden zitten raspen (Hij is nooit verder gekomen dat wat blues-akkoorden spelen). :P

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 18:57

Mijn moeder heeft jaren altsaxofoon gespeeld, heel leuk in een band verder, maar solo heeft het voor mij hetzelfde effect als nagels op een schoolbord.
Als wraak heb ik later met mijn klarinet maandenlang geoefend op 'De kleine D en E-mars' (ik wou nl. na jaren blokfluiten verder met cello maar moest kiezen tussen klarinet en dwarsfluit :Y) )

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 19:11

Doedelzak, verschrikkelijk :') Mijn huisgenoot heeft een gitaar op zijn kamer hangen, maar die heb ik nog niet in gebruik gehoord. De buurkinderen tengelen wel eens 's morgens op hun piano, als het nou mooie muziek was, maar nee dat komt er nog niet uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 19:20

Ik heb vroeger trompet gespeeld. Daar was mijn broer niet zo blij mee als ik Zondagochtend om 09.00u ging oefenen... Heb het 1x geprobeerd, toen kwam hij naar beneden en kon ik rennen :')

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 19:22

Terwijl ik dit schrijf, speelt mijn zoon vlak naast me op zijn altsax, en speelt mijn dochter boven op haar dwarsfluit. Manlief is er niet, maar als hij ook nog zou muzieken, zou dat altblokfluit zijn, of op de digitale piano of keyboard. Ik heb een gitaar staan, maar ben zo A-muzikaal als het maar kan, ding staat er voor de sier haha!

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 19:27

Zusjelief speelt viool -O- Altijd precies als ik muziek wil luisteren. Ik krijg echt nachtmerrie's van dat ding. Door Sofietje ( ja de viool heeft een naam _/-\o_ ) Zijn al vele ruzie's ontstaan :o Gelukkig stopt ze volgend jaar O:)

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 20:11

Hier ben ik zelf de herriemaker, speel dwarsfluit en sommige muziek moet nu ook wat luider geluisterd worden (zoals een Mahlersymfonie). Nu geen huisgenoten meer, maar wel een vrij gehorige woning. Gelukkig relaxte buren. De piano staat helaas nog bij mijn ouders (hier geen ruimte voor), maar die gebruikte ik ook alleen voor akkoordenleer en solfege tijdens mijn studie. Mijn ouders vinden het nu wel lekker rustig.

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 20:17

Ja, Mahler! Of Bruckner, of Wagner, heerlijk! +:)+