Overlast bovenbuurman

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

myk_en_shant

Re: Overlast bovenbuurman

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 15:45

naast ons zit een woning met allemaal polen, op zich niks op aan te merken.
totdat er iemand erbij kwam van het typ "aso", de hele godganse dag muziek hard aan tot diep in de nacht.

een paar dagen dit gade geslagen, daarna zijn we diverse keren bij hun aan de deur geweest. dan ging het wel geteld 1 dagje goed.
toen ging het alleen maar bergafwaarts, het frustrerende was dat niet alleen wij er ontzettend last van hadden, maar zijn medebewoners en de rest van de buurt ook.

we hebben toen dagen gehad dat we twee keer per dag de politie belden, op een gegeven moment had ik ook het telefoonnummer van het uitzendbureau waarvoor hij werkte kunnen bemachtigen, hun bestookt met klachten.
daarnaast de buren gevraagd hetzelfde te willen doen.
na een periode van twee a drie maanden waren we van deze persoon af, hij is door het uitzendbureau verplaatst naar een andere locatie.

wat waren wij blij toen we zagen dat hij zijn spullen in zijn auto stouwde en vertrok.

dus voor jou de tip: blijf tot in den treuren klagen bij de woningcorporatie en de politie. zolang er geen klachten binnenkomen zijn hun handen gebonden en kunnen ze niets voor je doen.
probeer zoveel mogelijk buren mee krijgen, des te eerder er wat gedaan wordt.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-13 17:23

Net is de complex beheerder langs geweest.
Hij gaf aan dat ik meldingen moet blijven maken zodat ze een dossier op kunnen bouwen. Mail of via de website dat kan beide want het word gekoppeld aan je adres.
Verder is hij bij de bovenbuurvrouw van mijn bovenbuurman geweest en heeft hetzelfde advies gegeven zodat we sterker staan mocht de bovenbuurman zich niet aanpassen.
Hij gaat nog even kijken wat handig is want ze willen ook niet mijn bovenbuurman tegen me krijgen en ook omdat het moeilijk is om iemand er zomaar uit te werken. Dus ze kunnen wel gaan 'dreigen' maar dat heeft geen nut omdat het via de rechter moet en je dus een duidelijk dossier moet hebben. En meer problemen daar zitten we ook niet op te wachten. Hij gaat in ieder geval kijken wat handig is wbt de politie, hij gaf in eerste instantie aan dat je ook een melding kunt maken via de site maar dan moet de politie me dus op mijn woord geloven dus hij gaat uitzoeken wat handig is. Ook met bijvoorbeeld de intimidatie die hij laat zijn in zijn houding naar mij omdat het te weinig is voor een melding maar wel erg akelig is.
Hij raadde me in ieder geval af om naar boven te gaan en de dag erna gewoon meteen een melding te maken.
Deze week is zijn collega er niet wanneer hij aanwezig hij wel aanwezig dus hij gaat volgende week in ieder geval opnieuw langsgaan met hem (dat heeft toen voor ongeveer een maand geholpen..) zodat ze het ook meteen goed aan kunnen voorbereiden en aanpakken.
Ik ben benieuwd..

Anoniem

Re: Overlast bovenbuurman

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 19:09

Ik heb zelf ook behoorlijk veel overlast van mijn buren gehad, in mijn voormalige woning.

Ik woonde in een benedenwoning in een appartementencomplex. Op een gegeven moment heeft de woningbouw een contract gesloten met een stichting voor begeleid wonen (voor mensen met een psychische stoornis.) Iedere woning die vanaf dat moment leeg kwam te staan, werd vergeven aan deze stichting. Uiteindelijk zat ik dus ingebouwd door mensen met een psychische stoornis.
Mijn directe buurman en mijn bovenbuurman waren beide schizofreen en hadden dagelijks psychoses. Daarnaast was mijn bovenbuurman bekend met harddruggebruik en geweldsdelicten. Hij had ook al meerdere keren gezeten voor geweldsdelicten.

Mijn buurman schreeuwde overdag naar zijn stemmen. Ik zal niet zeggen wat, maar er kwamen heel wat lelijke woorden aan te pas.
Mijn bovenbuurman schreeuwde overdag en 's nachts. Bij hem bleef het niet bij schreeuwen, maar ook gooien met deuren, meubels en wat al niet meer. Door hem werd ik ook bedreigd "K...prutsmuts, ik steek je neer en snijd je aan 10 stukken"

Eén en al gezelligheid. 5 jaar (!!!) heb ik in deze ellende gezeten. Niet in staat te verhuizen door de huurprijzen. Ik liep de deur plat bij de begeleiding. Heb heel wat af staan janken van ellende bij ze. Meestal waren ze heel begrijpend en vriendelijk, maar na vijf jaar overlast helpt dat niet meer. De afgelopen anderhalf jaar ook regelmatig de politie gebeld. In het begin deden ze niets, omdat de mensen onder begeleid wonen vielen. Dat valt dan in de categorie "Daar heb je begeleiding voor, laten die het maar oplossen. Toen uiteindelijk de meldingen bleven komen kwamen ze wel. Ik stond gemiddeld drie keer per week midden in de nacht met de politie op de stoep, omdat de buren weer eens bezig waren.

Na heel veel klachten bij de woningbouw ben ik behoorlijk onvriendelijk gaan doen, zowel naar de woningbouw als naar de managers van de stichting. I had inmiddels al zoooooveel gesprekken gehad die niet hielpen. Toen is er als "oplossing" gekomen dat ik toch beter kon verhuizen. Ik kreeg wel een leuk bedrag aan onkostenvergoeding mee.

Voordeel bij mij was dat ik inmiddels al zeven jaar ingeschreven stond. Ze waren wel bereid om met mij te kijken of ik anders (mocht ik niet hoog bovenaan eindigen bij reageren op woningen) in aanmerking kwam voor een urgentieverklaring.

Dat je aan dossieropbouw doet is echt heel goed. Wat ik wil meegeven, bel bij iedere keer overlast in vredesnaam de politie. Vraag desnoods een gesprek aan met de wijkagent en leg de situatie uit. Als je dan belt met het geen spoed nummer, dan weten zij in ieder geval van het hoe en wat. Op die manier doe je niet alleen aan dossieropbouw, maar ook de politie.
Ik heb dat toen ook afgesproken met de wijkagent. Hij is echt heel meelevend geweest en heeft fijn met mij meegedacht. Dat heeft mij echt geholpen!!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 19:18

Wat een ontzettend vervelende situatie!!
Ik zou zeker doen als aangeraden, niet meer naar boven gaan!! Je hebt het nu meer dan genoeg geprobeerd zelf aan hem aan te geven, maar het kwartje blijkt dus niet te vallen!
Hoop echt van harte dat het zo spoedig mogelijk voor je gaat veranderen!!
Mijn schoonouders wonen ook in een huurhuis en hadden ontzettende last van de buurvrouw en haar zonen. Steeds maar weer melding gedaan, ook bij de politie. Ze weigerde gespreken (geregeld door de woningbouw) en uiteindelijk is dus zelfs de huur aan haar opgezegd!
Vooral als er meerdere mensen 'klagen', sta je veel sterker!