Welk tablet moet ik kopen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Allejandro

Re: Welk tablet moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 08:08

Zilfstar.. hahaha :') Geweldig :))

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-13 20:36

Haha, Zilfstar, bedankt voor die post :)) Zeg maar tegen ze dat ik het helemaal eens ben met melk :j

PascalB, geen idee, nog nooit van gehoord, ik zal er eens naar kijken :)

Nena, een mini wil ik waarschijnlijk niet :+ Da's ongeveer het enige wat ik al wél (redelijk) zeker weet :)) Toch bedankt voor de tip!

Fleurtjuh, bedankt voor de tip! Ik zal zeker eens op die site gaan kijken, dan gaat 't vast veel sneller :j
Wist niet dat dat soort dingen inmiddels ook al bestonden voor tablets :+

Shiloh, die laatste app klinkt echt ideaal! Mag ik vragen welke dat is?
(Mocht ik dan tóch voor een iPad gaan, dan komt die app er zeker op :)))

Iedereen bedankt voor de reacties *D

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 20:37

Die heet Notes by paperport

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 21:11

TE5 schreef:
Nena, een mini wil ik waarschijnlijk niet :+ Da's ongeveer het enige wat ik al wél (redelijk) zeker weet :)) Toch bedankt voor de tip!

Ik vraag me wel een beetje af wat jij als voordeel ziet van een 10" tov van een 7a8"? Ik moet zeggen dat als ik je gebruiksdoel lees, vooral onderweg en vooral lezen ik je echt eerder een 7" aan zou raden, onderweg is het toch alleen maar handig dat hij wat kleiner is en alle ereaders zijn zo'n beetje 6a7" daar kan je echt al prima van lezen? En je betaald zo 100,- meer voor die paar extra inch volgens mij :)

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 21:16

Voor het browsen op webpagina's bijvoorbeeld, mis je die paar inch echt wel :)

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 21:19

Onzin, ik browse heerlijk op mijn mini. Zeker als je de browser iCab mobile gebruikt. Daarmee kun je namelijk browsen op fullscreen zonder de balk bovenin, die kun je dus tijdelijk laten verdwijnen voor extra scherm. Maar hoewel dat wel handig is, gebruik ik die functie eigenlijk vrijwel nooit. Het is echt meer dan groot zat.

Ik heb mijn ipad trouwens echt áltijd bij me, en ben me dan toch blij dat ik de mini heb. Soms heb ik de iPad van mijn moeder vast, dat is echt zoveel zwaarder. Als ik met mijn moeder facetime of zo, zie ik nooit haar gezicht, omdat dat ding te zwaar is om rechtop te houden. Ook met lezen of in bed klooien op de ipad is het heerlijk zo'n mini. Ik lees nogal veel boeken op de mini en ik houd die mini echt zonder problemen langdurig boven mijn hoofd vast, omdat die gewoon geen drol weegt. Dat houd je met een grote ipad of andere grote tablet echt niet vol hoor.

Ik zou gewoon eens uitproberen of een mini of een andere kleine tablet je echt niks lijkt, of dat je maar denkt dat het te klein is. Ik vind het formaat echt perfect.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 21:40

Haha meningen verschillen ;) Ik heb de tablet meer voor browsen en gewoon spelletjes.
Dan vind ik een groot scherm wel fijn, want anders pak ik mijn telefoon wel.
Die 5" of 7" maakt dan niet meer uit, maar dit is ook een vrij persoonlijke keuze waar je achter komt door te proberen :)

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 21:48

Wellicht ook afhankelijk van het soort websites dat je bezoekt ofzo? Ik mis het iig bijna nooit die extra ruimte op het scherm en als ik het wel eens mis, weegt het feit dat die de helft weegt en koste daar toch nog wel weer tegenop :D . Als budget een overweging is zou ik me iig niet vastpinnen op 10" als je er dan een (voor jou) fijner besturingssysteem, kwaliteit of snelheid voor gaat laten liggen.
Laatst bijgewerkt door liedje89 op 15-10-13 21:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Ohana_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 21:51

Veel tablets hebben geen word/excel/powerpoint ondersteuning, waardoor het niet mogelijk is die documenten te openen. Ook handig om rekening mee te houden als je dat wel wil gaan doen ;)

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 22:05

Sammylover schreef:
Veel tablets hebben geen word/excel/powerpoint ondersteuning, waardoor het niet mogelijk is die documenten te openen. Ook handig om rekening mee te houden als je dat wel wil gaan doen ;)

Volgens mij moet je zoeken om een tablet vinden waarbij je dat niet makkelijk kan ipv andersom hoor, zelfs die Z-merk dingen van de bart-smit draaien vaak een best wel up-to-date versie van android en dus zelfs daar kan een soort open office op...

Ohana_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 22:33

liedje89 schreef:
Sammylover schreef:

Volgens mij moet je zoeken om een tablet vinden waarbij je dat niet makkelijk kan ipv andersom hoor, zelfs die Z-merk dingen van de bart-smit draaien vaak een best wel up-to-date versie van android en dus zelfs daar kan een soort open office op...

Hmm raar, want ik was bij verschillende winkels geweest om me te laten informeren en daar waarschuwden ze voor. Aangezien ik dezelfde eisen heb al TS. Dan heb ik niets gezegd ;)

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 22:57

Ik denk dat die verkoper dan gewoon een duurder model wilde verkopen ^) . Ik weet dat fabrikanten android soms een beetje aanpassen, maar ik denk niet dat er veel zijn die dat soort functies eruit gooien?

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 23:11

Ik raad je echt geen merk aan als Yarvick ofzo, dat is vragen om ellende, enigste voordeel als ie kapot gaat krijg je oneindig een nieuwe :D
Ik heb wel eens voor 1 klant 5 omgeruild in 2 jaar tijd. :oo _O-
Als hem voor school gaat gebruiken zal ik ook een asus overwegen met toetsenbord werkt even sneller dan typen.
Als je zelf een macbook hebt kan ik je enkel een ipad aanraden, alles lekker makkelijk met elkaar synchroniseren. Cloud gebruiken, makkelijker kan het niet, alles meteen weer openen op je macbook.

Ik heb een samsung, heel erg blij mee.
Doet wat ie moet doen, maar moet eerlijk zeggen dat ik toch sneller voor typ werk achter de laptop kruip, dat vind ik zelf veel prettiger en sneller.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 23:22

Sowieso bij Ipad/Samsung/Asus/Nexus blijven.

Ik heb zelf een oude Samsung 8.9inch en moest laatst een tijdje rondlopen met een 10inch Ipad, maar jemig wat een zwaar ding! Daar heb ik geen tablet voor :+ Wil hem toch wel vast kunnen houden zonder lamme hand te krijgen. Daarnaast is het bij Samsung dan ook minder gewicht meezeulen in je tas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 23:34

Als je overweegt een Tablet te kopen zou ik toch echt voor een iPad gaan!
Ik zelf heb twee verschillende Yarviks gehad. Een 10 inch en een 7 inch. Beide zo traag als dikke stront en kapot na twee keer ermee spelen. Zeker die 7 inch is zo ongeschikt. Die tab kan gewoon niets aan! (Mijn tante heeft er ook 1 gehad, en die is er geloof ik een stuk of 7 keer mee terug geweest naar de winkel! Uiteindelijk omgeruild voor een duurdere Samsung!)

Samsung ben ik zelf ook geen fan van! Werkt wel snel en er zit flash op (wat ik eigenlijk zelf niet gebruik). Alleen zodra je dat ding koopt, staat hij vol met rotzooi en reclame. Ik zelf ben dan zo lekker autistisch dat ik daar niet tegen kan, maar verwijderen is ook zo lastig omdat je van 9 van de 10 dingen niet weet wat het is en wat er gebeurd als je het verwijderd :p het prijs verschil tussen Samsung en Apple is trouwens niet groot, dus zou ik zeggen.. Spaar nog een maandje door tot dat je het geld voor een iPad hebt,.
Je zegt het zelf al, het communiceert het lekkerst als je al Apple spullen thuis hebt!
Het werken met de iPad vind ik ook veel makkelijker! Meer sneltoetsen/handgebaren wat veel gebruiksvriendelijker is! Iedereen kan met de iPad overweg!
Ik zeg gewoon eerlijk, Samsung is moeilijk! Ik verkoop die dingen zelf en ben niet overtuigd van de kracht van Samsung tabs! Camera's zijn overigens wel echt toppieee!

Ik heb zelf sinds kort een iPad! Gewoon simpel de iPad 2, zonder 3G, voor maar 329 euro.
Het was een aanslag voor mijn bankrekening maar ik ben toch super blij dat ik het gedaan heb en niet heb gekozen voor een iets goedkopere Samsung oid!
Ik gebruik de WiFi in de trein ook! Gaat niet super snel, maar voor Bokt en een beetje Facebook is het prima! Wil je echt iedere dag de hele rit zeker willen weten dat de internet het doet, zou je toch misschien de 3G versie moeten overwegen! :)

Ik hoop dat je er iets aan hebt :)

Voor notities gebruik ik trouwens Evernote en Paper! In Paper teken ik de dingen, die ik in Evernote kan importeren en er dingen bij kan typen! :) beide gratis :)

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 23:45

Ik heb ook een gewone iPad, en ben er erg blij mee :D Ik vind iOS gewoon fijner qua bediening dan Android. Heb ook verschillende Samsung telefoons gehad, maar was er eigenlijk nooit echt tevreden mee. Wat mijn voorganger ook zegt, dat er op een Samsung vaak een hoop apps staan waarvan je niet weet wat je er mee doet, en of je ze kan verwijderen.
Omdat Samsung me toch altijd tegenviel voor telefoons heb ik bij de keuze voor een tablet voor een iPad gekozen (die had mijn vader ook al). Hij is lekker snel, mooi beeld en een fijn formaat.

Ik weet niet of het prijzencircus bij V&D al afgelopen is, maar ze hadden daar bij de Dixons afdeling en de gewone Dixons ook trouwens een Samsung tablet en de iPad 2, waren beide €329, dus dat zou qua prijs niet uitmaken.

Om pdf's enzo te kunnen openen kun je gewoon apps downloaden. Bestanden via de mail kun je sowieso openen, verder maak ik eigenlijk geen gebruik van powerpoints, word bestanden en dergelijke.

Moet wel zeggen dat ik 'm voor aantekeningen minder geschikt vind, omdat ik er niet goed snel op kan typen. Dit kan voor jou natuurlijk anders zijn :) Ik zou sowieso ook even naar een winkel gaan die beiden heeft en ze beiden eens proberen als dat kan

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 23:49

NienkeV1994 schreef:
Wat mijn voorganger ook zegt, dat er op een Samsung vaak een hoop apps staan waarvan je niet weet wat je er mee doet, en of je ze kan verwijderen.

Ik denk wel dat dat soort apps meer samsung eigen zijn dan Android. Op mijn google/Asus nexus stonden geen rare of onnodige apps eigenlijk?

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 23:51

Op mijn Sony stonden ook wel een hoop apps waarvan ik niet wist wat ik er mee moest.. Zal wel van Android en het merk afhangen dan denk ik

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 23:59

Op mijn Samsung niks van gemerkt hoor? Sowieso reclame niet.

anne_joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 00:10

Zelf heb ik een samsung galaxy tab 2 waar ik erg tevreden over ben. Ik heb dan wel het geluk gehad dat ik hem voor 150 euro kon krijgen :p anders had ik hem denk ik nooit gekocht. Ik vind hem erg handig om mee te nemen naar mijn studie etc. Ik heb er een app opstaan waardoor ik alle bestanden kan openen :)