Hoe is jullie band met je broers/zussen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

mayniac_val

Re: Hoe is jullie band met je broers/zussen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 09:20

Ik ben knettergek op mijn drie broers, kan niet zonder ze :+: Met mijn zusje schiet ik wat minder goed opschieten.

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 09:27

ik heb helaas niet zo'n goede band met mijn zus. vroeger wel..
we zijn echter totaal verschillend kwa karakter en hobby's.
ik vind het top wat ze bereikt heeft en geef heel veel om haar, maar geen goed contact

Mloei

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 09:29

Ik heb een hele goede band met mijn zussen en broer. Ik heb drie zussen en één broer, dus met de één kan je beter dan met de ander, maar het contact is altijd goed. We spreken elkaar wel elke week. Mijn oudste zus is 35 dan een zus van 33 dan mijn broer van 31 daarna mijn zus van 25 en dan kom ik met mijn 23 jaar :)

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 09:39

Mijn zusje is 2,5 jaar jonger dan ik.
We bellen elkaar een paar keer per week en zien elkaar vaak.
Ik zou niet zonder haar kunnen.

Overigens is mijn schoonzus ook lief en die spreek ik vaak.

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 09:41

Ik had vroeger 3 stiefbroers, dat was allemaal wel verschillend,
het broertje dat even oud als mij was: goed, we hadden eigenlijk nooit ruzie en we konden goed met elkaar overweg.
Het in die tijd pubertje: ik en het even oude broertje vonden het heel erg leuk om hem een beetje gek te maken, soms minder goed dus, maar we konden ook heel goed overweg komen.
De oudste: kwam ik ook heel goed mee overweg.

Helaas was het te mooi om waar te zijn en zijn ze nu mijn stiefbroers niet meer, ik mis ze wel en ik zou ze heel graag weer zien. :j

Ik heb nu wel een jongere halfzus: ruzie, ruzie, ruzie, ruzie, ruzie, ruzie... :+
Ze is 6 trouwens, ik kan echt niet met kinderen die stukken jonger dan mij zijn overweg.:')

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 10:11

Ik heb een zus die 4 jaar ouder is en mijn band is niet zo goed. Vroeger was die echt verschrikkelijk. Mijn zus was -zeker als kind en puber- een ongelofelijk lichtgeraakt en explosief type. Ook met mijn ouders botste het continue met haar, er waren periodes dat ik gewoon niet graag thuis was omdat er zo hard geruzied werd. Echt om de kleinste dingen werd er een drama gemaakt.

Nu ze op haarzelf woont gaat het een stuk beter. Ze kan haar eigen ding doen en ik zie haar niet meer zoveel. Maar evengoed als we samen eens bij onze ouders eten of bij familie zijn, kan ik echt niet zeggen dat ik haar gezellig vindt. Soms erger ik mij zelfs over de manier waarop ze over anderen praat. Ze is zo'n type van "ik praat zo luid dat ze me bij de buren nog prima verstaan en ik tater gewoon de hele avond over wat ik allemaal meemaak en als ik tijd heb dan vraag ik nog wel even hoe het met jou is :+ " . En de meeste mensen vinden het blijkbaar geweldig dat ze altijd zo levendig is en zoveel te vertellen heeft, maar ik ben gewoon liever bij mensen die allemaal rustig dingen vertellen en andere ook de kans geven iets te zeggen. Ik kan haar nu tolereren maar ik ga er nooit dikke vriendinnen mee worden die samen iets gaan doen. Wij communiceren ook niet rechtstreeks met elkaar tenzij we echt iets nodig hebben van de andere, anders zou ik nooit spontaan sturen "hey, langs niets meer goed, alles nog goed?" ofzo, zelfs al heb ik haar maanden niet gezien, voel dan geen enkele vorm van gemis.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 10:14

ik had een hele goede band met mijn zus,we scheelden 2.5 jaar.
Ik was de oudste.
We gingen samen uit en hadden altijd veel lol. :D
(jammergenoeg is ze 20 jaar geleden op 23 jarige leeftijd om het leven gekomen door een auto ongeluk)

ArGieVai

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 10:15

Ik heb een zusje van 6 jaar jonger, word deze week 16, en heb een super goede band met haar, we vormen echt een front samen om het zo maar te zeggen. Dit is lang niet altijd zo geweest, voornamelijk sinds ik een jaar uit huis ben gegaan en daarna ben terug gekomen thuis is de band veel sterker geworden. Zou echt niet weten wat ik zonder haar zou moeten!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 10:22

Ik heb nog nooit één seconde ruzie gehad met m'n broertje, we schelen 5 jaar :) We speelden altijd samen, altijd zoetjes en met veel gelach.

Nu we ouder zijn zien we elkaar maar een paar x per jaar en praten we op FB. Onze band is niets veranderd, wij houden zielsveel van elkaar en staan altijd voor de ander klaar :)

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 10:38

Wat grappig dat het bij meer mensen verbeterd naarmate ze ouder worden!
Vroeger konden wij helemaal niet met elkaar opschieten, mijn zusje speelde met auto's, ik met barbie's, mijn zusje droeg tuinbroeken en klom in bomen en ik droeg jurkjes en speelde vadertje en moedertje.
Tot mijn negentiende konden wij het echt niet goed met elkaar vinden, vaak ruzie gehad. Maar toen ik 19 was, en zij 17 ging mijn zusje het huis uit en sindsdien is onze band heel erg verbeterd :)
Sindsdien gaan we samen dagjes shoppen, gezellig lunchen, naar concerten toe en soms zelf samen uit :j
Inmiddels zit zij voor 8 maanden in Nieuw-Zeeland en mis ik der echt heel erg, iets wat ik me 5 jaar geleden niet voor had kunnen stellen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 10:55

Vroeger sloegen we elkaar dagelijks de hersens in, sinds we allebei uit huis zijn gaat het heel goed! We gunden elkaar gewoon niets en maakten werkelijk om alles ruzie.. Aan de ene kant zijn we erg verschillend, maar in sommige dingen lijken we ook op elkaar en dat botste nogal. De afstand doet ons dus goed ;)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 11:01

Niet. We tolereren elkaar en soms kunnen we het zelfs gezellig hebben. Maar verder hebben we weinig met elkaar. Ik woon al geruime tijd niet meer thuis, kom er in het weekend nog wel regelmatig omdat m'n ouders dat gezellig vinden. Mijn broertje en ik hebben nooit echt goed met elkaar op kunnen schieten. Speelt ook van alles wat niet op het internet hoeft, maar het was niet makkelijk vroeger. Nu gaat het wel beter, maar beste vrienden zullen we nooit worden.

ssssuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 11:26

Ik ben 25, mijn zusje bijna 21 en mijn broer 28. Mn zusje woont bij mij, we hebben een hele goede band en vonden dat gewoon gezellig! :) mn broer woont in dezelfde straat. Ook een goede band mee maar we lopen niet de deur bij elkaar plat.

Dirndl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 12:17

Met mijn kleine broertje van 19 kan ik inmiddels heel goed overweg. Toen we thuis woonden leefden we een beetje langs elkaar heen, hadden ruzie af en toe, etc. Maar de afgelopen 3 jaar, sinds ik uit huis ben, gaat het eigenlijk heel goed en hebben we echt een band. Vooral nu ik in het buitenland woon merken we wel dat we elkaar echt missen, en hebben regelmatig contact. Heel fijn! :)
Met mijn halfbroers en halfzus hebben ik OK contact, maar door het leeftijdsverschil omdat we nooit samen in 1 huis hebben gewoond mist het 'broer-zus' gevoel denk ik.

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 12:19

Ik ben zelf 26 jaar en ik heb 2 halfbroers uit het eerste huwelijk van mijn vader.
De oudste van die 2 (35 jaar) is echt mijn grote vriend.. Ik ben dol op hem, maar zie hem helaas te weinig naar mijn zin.
De jongste van die 2 (33 jaar) zie ik vrij weinig en heb ik ook niet zo'n goede band mee. Dat komt voort uit het feit dat hij daar zelf weinig behoefte aan heeft en een band kun je niet afdwingen. Dus als we elkaar zien, dan is het gewoon prima, maar niet bijzonder.

Dan heb ik nog een volle oudere broer (28), mijn band met hem was altijd dramatisch, we konden niet bepaald goed met elkaar overweg.
Dat gaat steeds beter, ik ben tegenwoordig de enige van de kinderen die nog thuis woont, dus dan zit je ook niet meer zo bij elkaar op de lip. Soms hebben we goede gesprekken en is het gezellig en soms hebben we knallende ruzie en kunnen we elkaar niet uitstaan.

Dan heb ik nog een zusje van 6 jaar jonger (20), zij is recentelijk getrouwd en woonde ook al niet meer thuis.
Vroeger hadden mijn zusje en ik vaak ruzie, dit omdat er toch een aardig leeftijdsverschil was. Maar aan de andere kant konden we ook heel goed samen spelen/leuke dingen doen.
Ik ben altijd heel erg dol op mijn zusje geweest en dat is niets veranderd.
Nu ze getrouwd is komt ze wat minder vaak langs en mis ik haar ook regelmatig!
Maar als we elkaar dan zien dan is het als vertrouwd en hebben we de grootste lol.
Ze is echt mijn kleine zusje, maar ook mijn vriendinnetje!

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 12:20

Sinds ik m'n broer z'n xbox mag gebruiken een stuk beter :')

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 12:22

de band met mijn 4jaar oudere broer is super goed! Hij is nu bijna een jaar uit huis, en het is dus wel Wat veranderd, maar wr vertellen elkaar echt alles!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 12:24

Die van mij is heel goed! Ik heb een broer van 22, en een zus van 24. Ik ben zelf 16.

Mijn zus studeert in London, eerst viool aan The Royal College of Music. Twee jaar geleden is ze overgeschakeld naar Kings College om medicijnen te gaan studeren.

Mijn broer studeert in Amsterdam aan de Rietveld Academy, en woont in Utrecht.

Ik zie ze niet vaak (mijn broer vaker dan mijn zus), maar dat maakt het des te leuker als je elkaar weer ziet. Onze band is overigens altijd erg goed geweest.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 16:01

Die is er niet :')

Zou me niets verbazen als ik geadopteerd blijk te zijn :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 17:36

Toen we allemaal studeerden en puber af waren werd de band veel beter. Nu ik uit huis ben kan ik mijn broertje en zusje ook nog eens tot mijn beste vrienden rekenen :) dat was voorheen wel anders :+

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 17:42

Mijn zusje en ik hebben een heel goede band. :j We hebben dezelfde interesses en één keer in de week gaat ze mee naar stal, zodat ze naast haar studie toch lekker kan blijven rijden. Ik leen met plezier mijn pony aan haar uit. :)

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 18:51

M'n broer is bijna 3 jaar ouder. Ik ben bijna 16 en hij is bijna 19. Toen we nog wat jonger waren hadden we echt kinderachtige ruzies, nu nog steeds wel eens, maar stukken minder. Ik heb denk ik een normale broer-zus band. Je kunt niet met en niet zonder elkaar :+.
Als m'n ouders een weekend weg gaan en m'n broer en ik op elkaar zijn aangewezen, dan gaat het wel goed.

Shaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 19:05

Ik heb een broertje die 2 jaar jonger is, en wij hebben gewoon echt totáál geen band. Ik woon ondertussen op mezelf en hij woont nog thuis, dus ik spreek hem nooit, maar ik sprak hem sowieso al nooit ;) Zelfs als ik bij m'n ouders thuis kom en m'n broertje is er ook, dan spreken we elkaar niet. We groeten elkaar ook niet eens. Maar het maakt me niet zo uit, we zijn veel te verschillend.

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 19:09

Ik heb twee oudere broers, één is 5 jaar ouder dan ik en de andere 7 jaar.
Vroeger was ik altijd het kleine zusje die ze moesten beschermen en eigenlijk is er niet verandert tot un toe.
Ik zal altijd het kleine zusje van ze blijven :D
Ons contact is zeer goed helaas tussen mijn beide broers iets minder.

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 19:10

Ik ben 19.
Geen band.
Gaat er wrs ook niet meer komen.
Al had ik daar een paar jaar terug wel al op gehoopt...
Vind t zonde