.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kitty1985

Re: Uitwisseling en vliegangst

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 21:49

Als je bij de vleugel zit, dan zie je weinig.

En ik mocht juist NIET bij de deur zitten.

Greek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-13 21:54

Haha als ik écht bang ben val ik eerder flauw dan dat ik uit het vliegtuig spring, dus daar hoef ik niet bang voor te zijn :')

Maar bij de vleugel word je misselijk dus?

roombolletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 21:56

Je word niet misselijk in een vliegtuig :+

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 22:00

oxazepammetje en gaan, echt je zal zien dat het meevalt :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 22:26

Heb je al eens gepraat over die emetofobie? Dit beheerst duidelijk je leven, dat is echt niet goed! Ik had ook last van paniekaanvallen -andere oorzaak wel- en ben er 5 maanden voor in therapie geweest. Kan nu gaan en staan waar ik wil. Wat een opluchting!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 22:34

Greek schreef:
Haha als ik écht bang ben val ik eerder flauw dan dat ik uit het vliegtuig spring, dus daar hoef ik niet bang voor te zijn :')

Maar bij de vleugel word je misselijk dus?

Neehoor, je ziet alleen minder. (zo'n vleugel beperkt het zicht naar beneden ;) )

Naar Turijn vliegen is ongeveer 1,5 uur. Met geluk wat korter. Vertel de begeleiders over je angst zodat zij weten dat je bang bent en je eventueel kunnen helpen/bijstaan.

Verder: Heel veel plezier en succes!

vivian_ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 05:33

Ik heb verschrikkelijke vliegangst (gehad) en ben toen bij stichting VALK in therapie gegaan. Erg duur, maar het was het helemaal waard! Ik heb vrij weinig angst meer en kan tenminste weer vliegen. Het boek dat ik toen van hun heb meegekregen was ook erg prettig om door te kunnen lezen in het vliegtuig zelf. Ik vloog eerst helemaal niet meer vanwege paniek aanvallen, nu heb ik af en toe nog wel een schrik momentje maar tegenwoordig ik kan zelfs slapen in het vliegtuig! Neem vooral geen kalmeringspillen want deze kunnen je angst alleen nog maar versterken op den duur.

Greek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-13 20:32

Liek_ schreef:
Heb je al eens gepraat over die emetofobie? Dit beheerst duidelijk je leven, dat is echt niet goed! Ik had ook last van paniekaanvallen -andere oorzaak wel- en ben er 5 maanden voor in therapie geweest. Kan nu gaan en staan waar ik wil. Wat een opluchting!

Dat doet een fobie over het algemeen meestal :P
In hoeverre je je er door laat tegenhouden is iets anders :)

Motivatie is er inmiddels uit, ben heel benieuwd :D

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 20:54

Greek schreef:
Liek_ schreef:

Dat doet een fobie over het algemeen meestal :P
In hoeverre je je er door laat tegenhouden is iets anders :)

Motivatie is er inmiddels uit, ben heel benieuwd :D

*\o/* *\o/* *\o/*

Goed zo!!!!! Topper!

Gaat helemaal goed komen!

DaniqueHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 11:22

Top dat je de motivatie toch hebt geschreven!
Inderdaad de begeleiding inlichten en wat mij voor jou misschien nuttig lijkt is om van te voren de cockpit eens in te gaan, dat ze vertellen hoe het werkt.

Overigens kan ik bevestigen dat flauwvallen in een vliegtuig natuurlijk vervelend is, maar totaal geen ramp. Stuwardessen weten hoe ze moeten handelen.. Ik ging namelijk ook een keer strak (niet van angst maar was goed ver weg), ze hebben mij toen aan het zuurstof moeten leggen. Nouja het is maar zo en eigenlijk kan ik er nu heel hard om lachen!

Goed dat je je niet laat tegenhouden door je angsten! Ik vind vliegen echt heerlijk, ik hoop dat jij dit straks ook zo mag ervaren! :)

Greek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-13 19:43

Toch hier maar even melden dat ik ben uitgekozen en dus in maart ga vliegen! :D Ben wel doodzenuwachtig, nu al O:) maar het komt vast goed met jullie tips :D

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 19:45

Greek schreef:
Toch hier maar even melden dat ik ben uitgekozen en dus in maart ga vliegen! :D Ben wel doodzenuwachtig, nu al O:) maar het komt vast goed met jullie tips :D

*\o/* *\o/* Super!

Komt helemaal goed meid! Paar schone onderbroeken mee voor de zekerheid haha

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 19:46

Ik heb ook een ontzettende hekel aan vliegen en blijft een beetje eng, dus ik wil er zo min mogelijk van mee maken. Ik slaap altijd en heb bij de dokter pilletjes gekregen waardoor je suffer wordt en makkelijker in slaap valt. Werkt voor mij echt ideaal, voor ik het door heb staan we weer met beide benen op de grond :)

DaniqueHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 21:15

Wat leuk!! Veel plezier alvast! T komt helemaal goed!! :) :)