Of smaken ze ook anders? Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Of smaken ze ook anders?

fresley schreef:Maak een oranje taart van marsepein en schrijf op: De groeten uit Holland!
En doe er volgens jou allemaal Nederlandse dingen, zoals kleine stroopwafeltjes en dropjes (geen idee of dat lekker is in combinatie met elkaar) en tulpjes van marsepein maken.![]()
Die is uniek want die heb jij zelf gemaakt!
Skyliner schreef:fresley schreef:Maak een oranje taart van marsepein en schrijf op: De groeten uit Holland!
En doe er volgens jou allemaal Nederlandse dingen, zoals kleine stroopwafeltjes en dropjes (geen idee of dat lekker is in combinatie met elkaar) en tulpjes van marsepein maken.![]()
Die is uniek want die heb jij zelf gemaakt!
Ik denk dat dat niet bepaald lekker is haha! En mijn taartkunsten zijn niet echt speciaal, cupcakes isnog net mijn niveau![]()
Bedankt Allemaal!
Misschien heb ik de openingspost niet helemaal duidelijk gemaakt maar het hoeft niet perse voedsel te zijn..![]()
Ik ga trouwens naar Mechelen
zal nog is even denken!
enigste is ( alleen kom je dat hopelijk niet dagelijks tegen) een baxter... bleek dus een infuus te zijn 

)
) .
- afschuwelijk vies, ik zou echt niet blij zijn om dat te krijgen
. Nederlandse mayonaise trouwens ook niet. Een klomp of een tulp is ook iets 'typisch' Nederlands maar ik denk dat iedereen hier wel weet wat dat is, dat is dus niet verrassend.nathalie_v schreef:Botten - Laarzen
Pompelmoes - grapefruit
cabrionet - busje
wijsheidstanden - verstandskies
wagen - auto
stappen - wandelen
lopen - rennen
camion - vrachtauto
Jannet - homo
kraantjeswater - water uit de kraan
wegomlegging - omleiding van de weg
(ik woon op de grens van belgie)
cabrionet zou een busje zonder dak moeten voorstellen. Komt van camion, wat vrachtwagen betekend. Wel nog nooit iemand gehoord die hier wagen zegt, altijd auto. Of 'den otto' in ons dialect.
Er zijn misschien wel andere producten daarvan die we hier ook niet hebben en die wat meer mensen lusten?