Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
je zit nu natuurlijk ook in een leeftijd van volwassen worden en de keuzes erbij, en hoe je wat wilt etc...
als ik hem lees denk ik, ik was precies zo
en nu snap je pas alle adviezen en ruzies die je als puber etc had
.
Kana schreef:Ik vind het gek dat veel mensen het niet oké vinden als ze bij elkaar slapen. Waarom niet? Omdat ze dan kunnen seksen? Dat kan ook om 3 uur in de middag achter de bosjes hoor.
Praat met je moeder, op een rustige normale toon. Vertel hoe jij je voelt en dat je de behoefte hebt iets vrijer te worden behandelt. Je bent bijna 20 en geen 14 meer.
ik snap best dat je als moeder zijnde niet er aan wilt denken dat je kind al seks heeft, maar om dan het proberen onmogelijk te maken door hen te verbieden bij elkaar te slapen zal je het echt niet voorkomen
Er heeft nog nóóit een jongen bij mij geslapen, maar dat betekent niet dat er niets gebeurd is
Kana schreef:Ik vind het gek dat veel mensen het niet oké vinden als ze bij elkaar slapen. Waarom niet? Omdat ze dan kunnen seksen? Dat kan ook om 3 uur in de middag achter de bosjes hoor.
zolang het maar veilig gebeurt

als ik later dochters krijg, krijgen ze een kuisheidonderbroek ofzo
en die gaat er pas af als ze getrouwd zijn 
Tja een goed beeld geef je er niet mee
Mioux schreef:ik zou zelf als moeder zijnde absoluut niemand laten slapen voor ik diegene zelf ook ken en paar keer heb gezien en leer kennen. Zal me zoontje later veel over zeggen maar zo ben ik. Ben geen hotel voor onbekende....
niet dat iemand die je dochter/zoon net kent meteen de eerste nacht blijft slapen ofzo.
bleef niet slapen ofzo maar mijn ouders kende hem en mijn moeder vond het een heel leuke jongen
Denk dat als ik het had gevraagd dat die best had mogen blijven slapen
.
ElinaSK schreef:We hebben officieel nog niet zo lang iets maar kennen elkaar verder vanaf begin september al.
bedankt voor de reacties tot nu toe trouwens.
dat slapen deel kan ik inderdaad wel inkomen.
Maar het sinterklaas gedeelte is vreemd. Haar argument is dat we elkaar dan niet lang genoeg kennen.
En het op kamers gaan is ook lastig vanwege mn werk als ik op kamers ga dan is dat veel reizen met slechte busverbindingen
Mn vader zal het allemaal een zorg wezen die wil mij alleen maaar gelukkig zien.
die toont ook interesse enzo mn moeder praat alleen maar over school
chelle_dora schreef:Je kent elkaar al sinds september.. En je bent boos omdat je niet mag blijven slapen en niet sinterklaas mag vieren bij ze.
Vraagje, valt het sinterklaasvieren samen met het blijven slapen? Want dan snap ik het wel hoor dat je moeder zegt; ho even ,dat gaat niet gebeuren.
Je kent elkaar net 6 weken, ik snap best dat je moeder zoiets heeft van 'even rustig aan doen'. En ja, ook ik vind je redelijk onvolwassen overkomen. Voor ruzie zijn 2 mensen nodig. En als je met eenzelfde houding het gesprek in gaat met je moeder als je hier aangeeft, snap ik best dat daar ruzie van komt ja. Gaan jullie zelf sinterklaas vieren met de familie en staat dit al geplanned? Dan snap ik ook prima dat je moeder zegt, gaat niet gebeuren.. Er zijn immers afspraken gemaakt.
het aantal diploma's wat je hebt gehaald zegt niets over hoe volwassen je bent en over wat je wel of niet mag als je thuis woont. Je woont thuis, je kan met je ouders op een volwassen manier in gesprek gaan erover en hopen op het beste. Maar ik snap je ouders wel. Je hebt een vriendje en je bent met school, paard, werk, vriendje bezig en je ouders zullen het idee hebben je enigzins kwijt te raken, en een familiefeest als Sinterklaas als daar tradities of gewoontes of afspraken aan vast zitten tja.. Dan heb je je toch echt daaraan te houden. Als het echt een lieve vriend is, dan snapt ie dat heus wel hoor.
En wanneer ben je begonnen met vragen of je er mocht blijven slapen? Dat kan er ook wat mee te maken hebben. Als jij na 2 weken al claimde dat je erbij wilde blijven slapen bijvoorbeeld..Tja een goed beeld geef je er niet mee