Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Ibbel schreef:Wil jij echt 40 man op jouw kosten laten dineren? Want daar zou ik echt drastisch in schrappen. Receptie, prima, maar dineren alleen met échte intimi. Je merkt zelf tóch niet wie er nog meer zijn. Het is één waas, hoe meer mensen, hoe minder herinneringen. Bij een intiem dinertje kun je tenminste met iedereen praten...
Ibbel schreef:Wil jij echt 40 man op jouw kosten laten dineren? Want daar zou ik echt drastisch in schrappen. Receptie, prima, maar dineren alleen met échte intimi. Je merkt zelf tóch niet wie er nog meer zijn. Het is één waas, hoe meer mensen, hoe minder herinneringen. Bij een intiem dinertje kun je tenminste met iedereen praten...
Dat zijn namelijk onze intimi
bovendien heb ik de hele dag met ze, dus kan iedereen wel even zien en even met ze praten
en ik heb echt al heel kritisch geweest met de gastenlijst; hebben er echt alleen mensen op die wij erbij willen (aangezien mijn ouders nog uit de tijd van grote gezinnen stammen, komen er geen neefjes en nichtjes en heb ik zelfs een selectie gemaakt tussen de ooms en tantes, want als ik nu al jaren niets van ze hoor,heb ik er echt geen behoefte aan om ze opeens te moeten uitnodigen voor mijn bruiloft). En natuurlijk een paar hele dierbare vrienden erbij.
en wij willen ook graag voor een lopend buffet gaan, dat je ook gezellig in de rij van het buffet nog kunt kleppen 
sowieso fijn dat je het zo hebt neergezet. Want ook wij doen het inderdaad wat anders dan anders: geen feest na die tijd, want dat willen wij niet. Daar heb ik geen cent voor over, omdat je daar juist de mensen die minder dichtbij staan uitnodigt. Zijn zelf ook geen feestgangers 
)
Hierop hebben vrijwel alles gasten met een zwarte stift een leuke boodschap geschreven. De motorkap is van onze eigen auto, maar we hebben er meerdere dus konden er wel eentje missen. Ibbel schreef:Wil jij echt 40 man op jouw kosten laten dineren? Want daar zou ik echt drastisch in schrappen. Receptie, prima, maar dineren alleen met échte intimi. Je merkt zelf tóch niet wie er nog meer zijn. Het is één waas, hoe meer mensen, hoe minder herinneringen. Bij een intiem dinertje kun je tenminste met iedereen praten...
Romeo2007 schreef:Hoi,
Wij wilden onze bruiloft ook goedkoop houden, maar dit viel erg tegen. Wij zijn getrouwd op kasteel Hooge Vuursche in Baarn.
Locatie incl diner, receptie en taart 3500 voor 40 man
Jurk 1200
Pak 1000
Ringen 900
Uitnodigingen en menukaarten 400
Bloemen en corsages 500
Huwelijksnacht 300
Gemeente 300
Narekening drankjes 300
Jurken bruidsmeisjes 300
Haar 70
Make up 60
Fotograaf 1700
Huwelijksreis 5100 (ben de hele vakantie ziek geweest grrrr! Galstenen!)
Zo zie je maar, denk je het goedkoop in te willen steken maa. er kwam steeds meer bij.
Laat vooral je gasten niet onverzorgd zitten; dat is het ergste!

Romeo2007 schreef:Hoi,
Wij wilden onze bruiloft ook goedkoop houden, maar dit viel erg tegen. Wij zijn getrouwd op kasteel Hooge Vuursche in Baarn.
Locatie incl diner, receptie en taart 3500 voor 40 man
Jurk 1200
Pak 1000
Ringen 900
Uitnodigingen en menukaarten 400
Bloemen en corsages 500
Huwelijksnacht 300
Gemeente 300
Narekening drankjes 300
Jurken bruidsmeisjes 300
Haar 70
Make up 60
Fotograaf 1700
Huwelijksreis 5100 (ben de hele vakantie ziek geweest grrrr! Galstenen!)
Zo zie je maar, denk je het goedkoop in te willen steken maa. er kwam steeds meer bij.
Laat vooral je gasten niet onverzorgd zitten; dat is het ergste!
saroanda schreef:superpony schreef:En nu dan? Ermee rijden of ergens opgehangen/neergezet? Dat is wel leuk!! Of een gewone plaat die je kan ophangen strak, een tafel( tje ) Leuk bedacht!!!
Hij komt in het trapgat te hangen

scheelt ook weer in de kosten (terwijl het net zo romantisch kan zijn).
Wellicht wat "over the top" maar ik ben van plan het maar één keer te doen en ik wilde zo graag eens zo'n échte jurk aan...
(en accessoires en schoenen)
super!