'Gewoon' tevreden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 16:10

Ik lees ook iets veroordelends in de OP.
Dat vind ik vreemd voor iemand die zelf ervaren heeft dat het leven niet altijd makkelijk is.
Toch denk ik dat veroordelen niet de bedoeling is van ts, het staat er alleen wat ongelukkig. Ik denk eerder dat ze blij is te kunnen melden dat het met haar goed gaat. En dat is natuurlijk fijn om te lezen :)

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 16:10

Selka schreef:
Hier nog zo'n "blij-ei". Toevallig bedacht ik mij gisteren dat ik echt heel veel geluk heb gehad in dit leven tot nu toe. Ik heb de meest fantastische ouders ooit, heb een hele gelukkige jeugd gehad die overliep in het leren kennen van de liefde van mijn leven waarmee ik al een eeuwigheid samenwoon. Hij die alles voor mij doet zodat ik kan genieten van mijn paard/hond etc. Wij hebben alles al en ik ben de 25 nog niet gepasseerd.

Soms betrap ik mijzelf erop om nóg meer te willen, een extra paard of stoppen met werken en dan bedenk ik me snel dat zulke wensen mooi nog even toekomst muziek moeten zijn. Een mens moet iets te wensen hebben toch?

wat cool dit!! respect :D

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 16:12

VivaLaVida schreef:
"Mensen die wat te klagen hebben.. "
Je kan niet in het leven van een ander kijken.
Het is zo makkelijk om te oordelen. Wees maar blij als je het zelf wel goed hebt!

Ik denk dat ze klagen over de kleinste dingen (materieel) bedoelt!? Je kunt zeker niet iemand anders 'ellende' maar afzwakken alsof er niets aan de hand is, maar je hebt van die mensen die nooit tevreden zijn met bijvoorbeeld spullen die ze hebben en waarbij dan altijd het glas half leeg is :P

Ikzelf kan me oprecht gelukkig noemen, maar dat is absoluut niet omdat alles maar mee zit!! Juist niet!! Maar ik heb het geluk wel redelijk de rust in m'n hoofd gevonden te hebben, dat ik juist wel heel erg kan genieten van de allerkleinste dingen, zoals een roodborstje dat vorig jaar bij ons onder de auto huisde <3

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 16:13

@Romyv, thanks :D Ben echt een bofkontje!

@Kentaro, ik begrijp wat je bedoelt! Zo heb ik een vriendin die over de kleinste dingen klaagt, maar ik dacht dat dit Brabants was? :=

Anoniem

Re: 'Gewoon' tevreden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 16:20

Was ook niet echt tegen de ts bedoeld maar meer in het algemeen... heb het zelf pas gehad dat mensen me veroordeelden terwijl ze geeneens weten wat er aan de hand is (en ik voelde nou niet echt de behoefte om die prive dingen met hen te delen)
Vind dat dan zo jammer. Dan word er gezegd niet zo klagen hoor... en dan denk ik wacht maar tot jij ooit in dit schuitje zit, wat ik niet voor je hoop.

Maargoed. Genoeg geklaagd :D wil er alleen mee zeggeb geniet van je eigen geluk maar veroordeel een ander niet zomaar.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 16:21

ja dat heb ik ook, ben superblij met met leventje zo, en kan echt genieten van de grote en kleine dingen.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 16:25

Ben sowieso al tegen veroordelen :D
Maar wat ik bijvoorbeeld ook zo spijtig vind dat er mensen zijn die werkelijk alles negatief in (willen) zien..... Stond gister zo'n mooi voorbeeld in een plaatselijk krantje!
2 partijen. De een huurt een ruimte in het pand van de ander. Nu wil de 'verhuurder' uitbreiden, maar de huurder is daar fel op tegen, want die verwacht veel geluidsoverlast en de mensen die bij hem komen, zouden dan niet meer de eigen ingang hebben, maar door het andere pand moeten. Nu wilde verhuurder hem tegemoed komen door voor te stellen om een extra wand te plaatsen, waardoor een eigen ingang voor huurder blijft en mócht er geluidsoverlast zijn, dat dan ook minder is. Ik vond het een net voorstel, maar hoe reageerd huurder?! 'ZIE JE WEL dat hij herkend dat er geluidsoverlast komt......... -O- :=

En Selka, dat is écht niet alleen Brabants!! :+

kimberley

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 17:51

Hier ook een blij iemand! Ik heb echt niks te klagen, mijn leven gaat heerlijk op het moment. Leuke ouders, lieve vrienden, leuke paardjes, school gaat goed. *\o/*

Afbeelding

Talsha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-13 01:02

Fijn om jullie verhalen te horen :)

Mijn post was inderdaad absoluut niet veroordelend bedoeld. Alles behalve zelfs. Denk ook niet dat iemand dat er een mens op de wereld bestaat die nooit klaagt. Daarbij leef ik zelf met het motto: 'Als jij het belangrijk genoeg vindt om over te hebben, vind ik het belangrijk genoeg om naar te luisteren.'

Het is alleen zo dat door alles wat ik mee heb gemaakt, ik nu zo veel meer kan genieten van het leven. En dat genieten, dat is iets dat ik iedereen gun. Want ik leef ook niet met het idee dat het leven makkelijker wordt, echter is het nu ik mijzelf kan en mag zijn (waar ik onwijs hard voor heb moeten knokken) wel veel fijner geworden.

Dat is ook direct de reden dat ik het zo jammer vind dat ik veel mensen om mij heen hoor klagen. Niet neerbuigend of negatief bedoeld, maar ik zie zo graag dat mensen het glas half vol zien.

Hoop dat jullie het zo beter begrijpen, want ik heb het idee dat ik het nu best warrig heb omschreven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 06:58

Afbeelding

:')

Voor de rest ben ik heel blij hoor. Ja, zat te klagen en het kan beter. Maar ik zie binnen 3 weken mijn vriend weer nadat ik hem 5,5 maand niet heb gezien, dus ik ben happy. :D

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 12:19

Ik ben wel tevereden met het leven omdat ik heel veel twijfel. Heb ik wel het goede gedaan, had ik het niet beter anders kunnen doen. Wil ik dit wel, wil ik dit niet? In plaats van gewoon ergens van te genieten. Ik denk dat wanneer je zo erg twijfelt aan jezelf het vrij moeilijk is om heel gelukkig te worden met je leven.