We all love a gentleman!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 22:18

Dat filmpje, die jongen is netjes opgevoed!

Vanmiddag zag ik een foto, kan hem nu niet weer vinden. Stond zoiets als: " Female the weakest gender? Try getting your blanket back."
Mijn 'scharrel' geeft de deken altijd heel lief.

Ex wist ook wel hoe het hoorde. Gek genoeg blijft dit me het meeste bij :') : Er zat een dikke meikever in mijn pyjama, in alle paniek dat beest uit mijn pyjama gekregen..Vloog hij dus nog rond in mijn kamer. Het was 2 uur 's nachts, niemand thuis... Paniek! Is hij toch zomaar zijn bed uitgekomen en naar mij toe gefietst om die kever dapper weg te halen! Haha ik had zelf gezegd : " :evaw: "
En gewoon de kleine dingen.. Onverwacht langskomen met een grote zak spek terwijl ik ziek was, of dan mocht ik zomaar een sieraad uitzoeken. Zonde dat hij vreemd is gegaan na 4 jaar. ;)

Voor mij geen lompe kerel hoor, dat doen ze maar bij hun vrienden. Stoel aanschuiven en de hele dag door complimenten zou ik dan wel weer hard voor weg rennen!

Littera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-13 23:23

Wat een heerlijke verhalen tot nu toe! <3

Jammer dat hij na vier jaar is vreemdgegaan daNiielle_. Dat is dan weer niet zo'n gentleman-actie. :(:) Je bent ongetwijfeld beter af zonder hem. :)

Ach, het maakt niet zoveel uit hoe je het woord spelt, toch? We weten allemaal wat er wordt bedoeld. :D

Raponsje

Re: We all love a gentleman!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 11:22

Ik moet eerlijk zeggen als ik in Nederland ben en de mannen bekijk vind ik ze vrij lomp.

Hier is het normaal dat een man de deur open houdt voor de vrouwen.
Als ik met mijn vriend weg ga hoef ik geen deur aan te raken.
Ook vreemde mannen die de deur open houden en helpen dingen naar de auto te dragen etc.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 11:30

deuren open houden is hier ook wel "normaal" maar helpen dragen niet zo heel snel. Ik vrees dat mannen vaak ook niet goed "durven" omdat ze bang zijn dat vrouwen dat fout gaan opnemen.

Mijn lief die me gisteren van een feestje naar huis bracht omdat ik me niet lekker voelde :+: (we zaten op wandelafstand van het feestje dus had ook prima even kunnen thuis wandelen dan had hij zijn plezier niet hoeven onderbreken)

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 11:41

Dat van die paraplu is echt heel erg lief, heeft hij niet stiekem een oogje op je, TS?

Mijn vriend die zonder te vragen als een schoonmaaktornado door onze woning gaat terwijl ik nietsvermoedend bij de paarden ben. Een kopje thee maakt of voor het werken om 6 uur s'ochtend maar de stad rijdt om er voor te zorgen dat ik croissantjes als ontbijt heb. <3

Of een vreemde gentleman die me zomaar hielp een veel te groot terrarium in de auto te leggen en daarmee de bumper van de auto heel te houden. Hij zag me prutsten omdat ik de winkelwagen niet tegen de bumper aan wou zetten maar wel dat ding over moest hevelen met mijn korte pootjes. :')

Littera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-13 23:44

<3 Wat een lieve mannen allemaal! Ook apart dat dat blijkbaar per land verschilt. :j

Dat zou best kunnen, Lara_Silver, maar misschien is hij voor iedereen zo aardig. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 23:48

Oh jee, ik kijk altijd van die oude kostuumdrama films met knappe gentlemen erin... North and South een voorbeeld hiervan. :') Dan kun je mij bij elkaar rapen.

savieralover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 23:58

Ik heb ook zo'n gentleman in mijn klas (moet ik er even bij vermelden dat ik het enige meisje ben in de klas :o ) die tevens een goeie vriend van me is. Houd ook gerust de deur open. Haalt me 's ochtends op met de auto om naar school te gaan en leverd me weer voor de deur af! Al gaan we naar een verjaardag van een klasgenoot zorgt ie er voor dat ik thuis word afgeleverd. al doet iemand anders het niet doet hij het. en het mooiste vond ik nog wel dat hij ooit eens zei nadat we een gesprek hadden gehad over een meisje dat alleen op het station stond midden in de nacht : Als dat je ooit overkomt en je kunt je ouders niet bereiken en je voelt je niet veilig dan bel je mij maar!

Ook altijd de opmerkingen dat je niet aan zijn vrienden moet komen (waar ik ook toe behoor) want dan heb je een groot probleem met hem! Daar zijn we hetzelfde in en dat geld ook voor beide dat weten we donders goed van elkaar en daar in kunnen we ook echt op elkaar mee rekenen. :)

Littera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-13 23:02

Oh wat lief! :D

Ik had weer zoiets. Een andere jongen, ook van mijn studie, is ontzettend slim. Ik ben natuurlijk ook heel intelligent :D :') maar ik snapte iets echt niet en daar had ik vandaag een toets over. Gisteren was ik dus een beetje hysterisch geworden in ons groepsgesprek. :P Gaat de telefoon om drie uur 's nachts: die slimme jongen kwam net uit de kroeg en bood aan om om halfacht 's ochtends af te spreken zodat we de stof konden doornemen en hij me dingen kon uitleggen. :D

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 00:47

Hier ook een ware gentlemen.. houdt altijd deuren open, ook als ik uit de auto stap, trekt me jas aan, doet de stoel naar achter om me te laten zitten, kookt voor me (hehe) masseert me meerdere keren per week, en zo nog veeeel meer!

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 01:10

Ik heb echt zon :D hahaha. maar die van mij kan ook aso lief zijn.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 01:10

kellaxy schreef:
Hier ook een ware gentlemen.. houdt altijd deuren open, ook als ik uit de auto stap, trekt me jas aan, doet de stoel naar achter om me te laten zitten, kookt voor me (hehe) masseert me meerdere keren per week, en zo nog veeeel meer!

hm dat masseren moet ik hem nog ff leren.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 01:37

Ik heb ook zo'n schatje <3
Heeft laatst een spelletje voor me gekocht waarvan ik een aantal maanden geleden zei dat ik die wel wou hebben als die eenmaal was uitgekomen
Heeft ie em laatst voor me gekocht! <3
Ik was alweer helemaal vergeten dat het spel uitkwam xD
En godzijdank wil hij me ook nog wel eens masseren <3 <3
En met koken wil hij altijd alle hete pannen aanpakken, want zijn handen kunnen beter tegen de warmte <3 Tassen dragen doet hij ook altijd voor me, en de deur openhouden <3
Heerlijk zo'n vent <3

MissDD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 03:34

Ok, dan wil ik mijn vent ook even in het zonnetje zetten.
Toen het 4 jaar geleden vreselijk sneeuwde en wij nog maar net een stel waren wilde hij me zo graag zien dat hij ondanks de weersvoorspelling (iedereen die niet de straat op hoeft, blijf thuis!) toch de 60 kilometer aflegde. Iedereen verklaarde hem voor gek en hij is praktisch stapvoets naar me toe komen rijden. Eenmaal aangekomen zei hij, je denkt toch niet dat ik ook maar één kans om mijn meisje te zien laat schieten.... <3

Als we in de auto zitten en er moet plotseling geremd worden, gaat zijn arm pijlsnel voor mij langs om me tegen te houden.

Toen we samenwoonden, ging hij voordat ik naar mijn werk moest heel lief de ruiten van de auto krabben ook al kon hij lekker blijven liggen.

Hij weet vaak sneller en beter wat er in me omgaat dan ikzelf, maar geeft me toch de ruimte om die processen zelf door te maken met af en toe liefdevolle duwtjes in de juiste richting.

Ik ben maar heel gewoontjes, maar hij kijkt naar me alsof ik de mooiste vrouw ben op deze aardkloot.

Ik ben zangeres en al zing ik sinds "1910", toch krijg ik soms zo ineens vreselijk de zenuwen, hij legt dan zijn hand in mijn rug en leidt me gewoon naar de microfoon alvorens hij zijn bas omhangt. En tijdens het optreden blijft hij me er doorheen slepen met knipoogjes, bemoedigende blikken en een brede lach.

Een door mij afgewezen jongen, die wat stalkneigingen leek te ontwikkelen liep ons tegemoet en toen ik hem discreet aanwees zei hij, één verkeerde opmerking en ik stamp hem tussen de stoeptegels. Ik, als geëmancipeerde vrouw voelde me even vreselijk beschermd en veilig.

In gezelschap krijg ik altijd even een aai of een knipoog en ach zo kan ik wel 100 A4-tjes doorgaan ;)
Ik ben dus ook maar met hem getrouwd, want zo eentje moet je met een lampje zoeken :D

Airnt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 10:34

Ik moet zeggen dat toen ik in nederland begonnen ben structureel deuren open te houden op school (toen was ik 16) dat dat mij totaal niet in dank werd afgenomen. Ik weet nog steeds niet precies waarom.

Tegenwoordig wordt in mijn omgeving jassen aannemen, stoelen aanschuiven, arm geven op slechte ondergrond (in geval van hoge hakken), zadels dragen maar vooral hoed afnemen in mijn durp erg gewaardeerd.