Hoe op subtiele manier iemand 'de bons' geven..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Naamloos1

Re: Hoe op subtiele manier iemand 'de bons' geven..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-13 09:06

Nou ik heb besloten dat ik hem vanavond het slechte nieuws ga brengen. Waarom langer uitstellen als ik er zelf al uit ben..
Dus wens me succes haha.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 09:12

+:)+ We zullen zeker aan je denken!!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 09:25

Sterkte vanavond en doe een beetje lief voor hem.

Tsja heel bekend verhaal eigenlijk. Ik heb 2 jaar lang een klasgenoot achter me aan gehad. Voor vriendschap een heel lieve knul. Als relatie echt totaal ongeschikt voor me. Ook hij was zo zachtaardig en vrouwelijk dat je hem voor homo zou kunnen aanzien. Hij was het echter niet, was echt een familie trekje omdat ook zijn vader en oudere broer hetzelfde karakter hadden.

Alleen voor mij dus echt veel te lief en volgzaam. 2 jaar lang ben ik met hem opgetrokken en 2 jaar lang heb ik duidelijk proberen te maken dat ik er echt niet meer in vond dan een hee goede diepe vriendschap. Uiteindelijk heb ik helaas erg duidelijk gemaakt dat het niets ging worden. Terwijl hij de benen uit zijn lijf liep voor me, ongevraagd dat wel maar o zo lief en attent.

Onderweg met de trein van school richting huis, toen maar even heel diep ademgehaald en gezegd dat hij te lief was voor me, niet pittig en mans genoeg en dat ik hem geen fijn leven zou bezorgen als we een relatie zouden krijgen. Omdat ik zeer waarschijnlijk gewoon over hem heen zou wandelen. Dat ik dat hem en mij niet wilde aandoen. En dat hij beter op zoek kon naar een vriendin met een zachtaardig karakter.maar dat een vriendschap voor mij echt waardevol was. Was heel moeilijk, ik zag hem echt instorten ;( maar ik had domweg geen keus meer het zo te doen.

Eenmaal op het eindstation aangekomen heb ik afscheid genomen en ben snel weggelopen omdat hij zei het wel alleen te redden. Vreselijk om te doen. Gelukkig is de vriendschap tijdens het laatste jaar gebleven, wel minder intens omdat ik inmiddels al samenwoonde. Was voor hem wel moeilijk denk ik maar hij begreep achteraf gelukkig wel wat ik bedoelde. Later nog eens langsgeweest en daarna helaas contact verloren. Toen had hij overigens nog geen vriendin of vriend gevonden.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 10:59

Gewoon zeggen dat je er toch nog eens goed over na hebt gedacht en dat je het contact als vrienden wel fijn vind, maar het idee om naar een "relatie" toe te werken niet ziet zitten.

Succes ermee!

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 11:07

Bewoordingen doen ook boel. "Joh ik heb me laten meeslepen in het enthousiasme. Ik mag je nou eenmaal ook gewoon echt heel graag en het leek allemaal zo logisch, maar nu, weer een paar dagen verder, kan ik er toch niet meer omheen dat je echt heel leuk en lief enzo bent, maar dat wij als setje gewoon niet gaan werken. Hou niet van valse hoop, en zou er een hekel aan hebben jou die te geven. Afspreken als vrienden? Prima. Vriendschap werkt voor ons heel prima".

cooper

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 11:33

delerium schreef:
Bewoordingen doen ook boel. "Joh ik heb me laten meeslepen in het enthousiasme. Ik mag je nou eenmaal ook gewoon echt heel graag en het leek allemaal zo logisch, maar nu, weer een paar dagen verder, kan ik er toch niet meer omheen dat je echt heel leuk en lief enzo bent, maar dat wij als setje gewoon niet gaan werken. Hou niet van valse hoop, en zou er een hekel aan hebben jou die te geven. Afspreken als vrienden? Prima. Vriendschap werkt voor ons heel prima".

:j
Zo zou ik het ook doen.
Wél zou ik er niet te lang mee wachten, het wordt steeds moeilijker voor jezelf en uit ervaring weet ik ook dat aan het lijntje gehouden worden niet leuk is. Ik denk dan vaak; Joh, zeg het toch gewoon? Dan weten we beide hoe het zit :)

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 11:35

Naamloos1 schreef:
Nou ik heb besloten dat ik hem vanavond het slechte nieuws ga brengen. Waarom langer uitstellen als ik er zelf al uit ben..
Dus wens me succes haha.

ik denk dat je daar goed aan doet, je kunt niet afspreken omdat je het zielig vind voor hem. Hoe lastig het ook is, ik denk dat het je oplucht als je het aangeeft. Jullie kunnen altijd een date hebben maar dan gewoon als vrienden. Sterkte vanaaf!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 16:56

Je kunt niet iemand subtiel de bons geven.

Ik zou iets zeggen van:
"ik vind je heus heel aardig, maar ik voel geen verliefdheid, sorry."

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-13 18:25

Oke, ik heb een proeftekstje gemaakt.. Benieuwd wat jullie er van zeggen:

Ik heb nog eens goed nagedacht over onze date, en na 1.5 week dagelijks veel contact te hebben gehad kom ik eigenlijk weer op hetzelfde punt als ik vorig jaar ook stond..
Ik ben toch te hard van stapel gelopen en ik heb toch niet helemaal de juiste gevoelens voor je die je hoort te hebben om iets opnieuw te proberen..
Dus het lijkt me beter om de date te cancelen, scheelt jou een treinrit van 2u heen en terug en 40 euro.
Ik vind het beter om gelijk maar eerlijk tegen je te zijn dan dat ik het pas zeg na een paar dates.. Sorry..

Goed?

cooper

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 18:33

Naamloos1 schreef:

Ik heb nog eens goed nagedacht over onze date, en na 1.5 week dagelijks veel contact te hebben gehad kom ik eigenlijk weer op hetzelfde punt als ik vorig jaar ook stond..
Ik ben toch te hard van stapel gelopen en ik heb toch niet helemaal de juiste gevoelens voor je die je hoort te hebben om iets opnieuw te proberen..
Dus het lijkt me beter om de date te cancelen, scheelt jou een treinrit van 2u heen en terug en 40 euro.
Ik vind het beter om gelijk maar eerlijk tegen je te zijn dan dat ik het pas zeg na een paar dates.. Sorry..

Goed?

Yep, of je kan het nog korter maken;

Goh *kerel, ik zit er al een tijdje over te piekeren maar ik ga het nu gewoon zeggen: ik heb geen verliefde gevoelens voor je en die zullen er ook niet komen dus ik denk dat we onze date beter kunnen afzeggen gezien ik je geen valse hoop wil geven en ook geen zinloze rit wil laten betalen.
PUNT

je hoeft het niet moeilijker te maken dan het is hoor :D

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 18:35

Naamloos1 schreef:

Goed?

Ja ik vind het zo heel netjes.
Zo kan je er ook nog van af lezen dat je het echt moeilijk vind om het hem te vertellen, maar wel serieus bent :)

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 18:38

Heel netjes :j

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 18:38

Naamloos1 schreef:

Goed?

Ik lees sinds gisteravond stilletjes mee, maar moet zeggen dat ik dit een hele nette tekst vind. :j Het is nooit leuk om zoiets te moeten zeggen (of horen!), maar hem langer aan het lijntje houden is ook niet netjes natuurlijk. En zoals je al aangeeft; scheelt hem/jullie geld, tijd, en de hoop dat er iets moois uit kan bloeien, terwijl jij al zeker bent dat dat niet het geval is! Succes! Hopelijk valt zijn reactie mee. :)

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-13 18:42

Oke.. Nou daar gaan we..

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 18:44

Kwanyin schreef:
1 grote raad: subtiel, tactvol en het uitmaken met een man gaat niet samen :D . .

Wel mijn beste, onderschat je eigen geslacht óók niet als het gaat om verliefdheid geinduceerde borden voor de kop...

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 18:45

Succes! :j

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 18:47

Succes!!
(alleen zou ik persoonlijk niets zeggen over scheelt je de rit en het geld, maar aan hem de keuze laten of hij alsnog wil komen om een gezellige dag te hebben!)

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 18:52

"Hoera, ik ben net door je gedumpt, laten we het vieren"..? :')
Ik denk juist dat het prima is de hele zaak in een adem af te zeggen, laat ook niets te twijfelen over.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 18:58

:= Ja, zo kun je het ook opvatten.......
Maar ik dacht dat ze elkaar ook gewoon graag zagen en ik bedoelde dat ze dan de keuze bij hem zou kunnen laten of hij wel of niet af wil spreken :P

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-13 19:03

Nou het hoge woord is eruit.. Ik moet zeggen.. Zijn reactie valt me mee! Maar hij is wel extreem berichten aan het versturen nu naar me om toch nog meer duidelijkheid te krijgen enz..
Maar de boodschap is iig over! (Neem ik aan :') )

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 19:12

Top dat je het hem hebt laten weten en je best hebt gedaan om het op een nette manier te doen!
(kijk nu alleen wel uit dat je niet via berichtjes per ongeluk het idee wekt dat er nog een mogelijkheid tot is!)

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 21:55

nou gelukkig die heb je gehad! sja die zal nog wel ff doorgaan ben ik bang! wel knap van je dat je het toch gedaan hebt. Denk alleen dat het verstandig is niet al te lang door te gaan en het uiteindelijk wel af te sluiten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 01:04

Je had ook met hem op date kunnen gaan en je dan misdragen als een debiel (of doen of je meerdere persoonlijkheden hebt ofzo) zodat hij gillend weg was gerend :')
Maar dit was een betere optie.

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-13 19:26

Nee ik heb idd het gesprek een beetje kort gehouden. Net zoals vandaag..