Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
vuurneon schreef:Ongevraagd iemand willen helpen is ook niet altijd even leuk, wil met liefde de zware boodschappen dragen voor een oudere dame dus bood dat aan; ze keek mij aan en zei; zie ik er echt zo oud en teer uit??
Dus niet iedereen wil geholpen worden.

minka schreef:Mensen zijn gehaast, moeten naar hun werk, tijd is geld tegenwoordig..
Ik heb het een paar jaar geleden meegemaakt toen ik 's morgens op m'n fietsje naar m'n werk reed. Er lag een oude man in de bosjes, met z'n fiets ernaast. Een hele stroom fietsers reed er voorbij na het oversteken, en ze hebben het gezien, maar niemand deed wat. Fietste zelf in eerste instantie ook een paar meter door, maar m'n geweten speelde op en ben omgedraaid. Man was niet meer aanspreekbaar en zag er grauw uit, ogen half open.. Heb een ambulance gebeld en dat was maar goed ook, want meneer had een hartstilstand.
Een half jaar (en ik geloof twee operaties) later stond hij aan m'n deur met een cadeaubon, zo lief
Wat vinden jullie daar dan van? Goof schreef:Lay_D schreef:De boer heeft idd gelijk.tegenwoordig is iedereen op zich zelf. Wat de situatie ook is als ik kan helpen dan doe ik dat.
Idd, als je KAN helpen ja.
Als ik onderweg naar mijn werk zou zijn zou ik door (moeten) rijden, heel l.ullig.
Als ik geen haast zou hebben zou ik stoppen en helpen.
Twwe verschillende situaties dus, ik vind het nogal kortzichtig om in dit topic meteen te roepen dat 'de maatschappij' enkel nog hard en egoïstisch is.

Geryon schreef:Mijn ervaring is dat mensen inderdaad niet veel meer helpen, maar vooral dieren niet.. Gewonde duiven of dieren, iedereen gaat er gewoon langs.. En dat noemen zich dierenvrienden.
Dieselpaard schreef:Ik weet nog wel het uiterste van "helpen". Hier in Den Helder hebben ze bedacht dat als ouders ziek zijn en ze kinderen hebben, zij makkelijk kunne helpen met het huishouden. Dit geldt voor kinderen van 4 t/m 18 jaar (en ouder natuurlijk). Een kind van 5 kan namelijk makkelijk even de afwas doen, toch? En een kind van 6 kan naast de afwas ook wel even stofzuigen....
Ronduit absurd natuurlijk, maar de gemeente heeft bedacht dat als kinderen dit niet doen, de ouders dus niet de extra zorg krijgen die ze dus eigenlijk wel nodig hebben. Ze hebben die extra zorg natuurlijk ook niet nodig, want de kinderen helpenWat vinden jullie daar dan van?
Kirsha schreef:Geryon schreef:Mijn ervaring is dat mensen inderdaad niet veel meer helpen, maar vooral dieren niet.. Gewonde duiven of dieren, iedereen gaat er gewoon langs.. En dat noemen zich dierenvrienden.
Ik vond een paar jaar terug een duif met een gebroken vleugel. Beestje was aardig gestrest en ik kreeg hem niet te pakken in mijn eentje. Er fietsten ik weet niet hoeveel mensen langs en ze reageerden allemaal in de trant van 'succes ermee, lukt je nooit'. Niemand die even een poot uitsteekt voor dat beestje. En als je dan vervolgens de Dierenambulance belt krijg je te horen dat ze pas komen als ik hem gevangen heb
labyrinth schreef:Sorry hoor, maar voor duiven ga ik ook zeker weten niet stoppen, weet je hoe vaak ik nog steeds voor dat ongedierte op de rem moet terwijl ik me altijd al voorneem dat ik de volgende keer gewoon door zou moet rijden onder het mom van natuurlijke selectie. Ik ben er helaas te soft voor, maar duiven en meeuwen, daar heb ik echt 0,0 medelijden mee. Zo'n duif wordt snel genoeg gepakt door een kat, waarschijnlijk sneller dan door mij.
Geryon schreef:vuurneon schreef:Ik zie het vaak niet eens liggen als ik auto rijd, of rijd er bewust overheen zodat het zeker weten dood is als het echt op de weg ligt.
Ik zie het altijd, in welk voertuig ik ook zit, volgens mij is het een gave
XiiaaooNaa schreef:Ik had denk ik niet geholpen...
alleen als ik echt zag dat hij hulp nodig had!
Het is echt waar hoor .. mensen helpen elkaar niet meer.
[ Afbeelding ]
vuurneon schreef:Geryon schreef:
Ik zie het altijd, in welk voertuig ik ook zit, volgens mij is het een gave
Ik ben bestuurder, geen bijrijder.
Ben in gallop naar de dichtstbijzijnde boerderij gereden maar daar was niemand... dus terug in volle gallop.
heb nog een half uur aan dat schaap zitten trekken tot hij eindelijk los was. arm schaap
Geryon schreef:labyrinth schreef:Sorry hoor, maar voor duiven ga ik ook zeker weten niet stoppen, weet je hoe vaak ik nog steeds voor dat ongedierte op de rem moet terwijl ik me altijd al voorneem dat ik de volgende keer gewoon door zou moet rijden onder het mom van natuurlijke selectie. Ik ben er helaas te soft voor, maar duiven en meeuwen, daar heb ik echt 0,0 medelijden mee. Zo'n duif wordt snel genoeg gepakt door een kat, waarschijnlijk sneller dan door mij.
Natuurlijke selectie?![]()
Bijna alle gewonde dieren die ik ben tegen gekomen zijn aangereden.
Dat jij het over je hart kan verkrijgen zeg..
Die man was zó dankbaar dat ik wel kwam helpen!!