Ik word gestalkt door deurwaarders en incasso bureaus

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 13:59

maximuss schreef:
Kopie van koopcontract en bewijs van domicilie gaan afgeven bij de betreffende incassobureaus en deurwaarders en dreigen dat ze als het niet stopt zelf een vordering kunnen krijgen ivm stalking en pesterijen. Heeft hier al enkele keren gewerkt :-).

Maar dat bewijst niet dat degene (met problemen) niet meer daar woont.
Zolang het GBA niet is aangepast (en dat duurt best een tijd als degene verdwenen is) woont hij volgens de Nederlandse wet gewoon op jouw adres.

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 13:59

Je hoeft geen brief open te maken om te kunnen bellen. Als er een afzender op de envelop staat, vind je ook zo een telefoonnummer.
Ik zou gewoon gaan bellen, retour sturen wordt vaak niet eens iets mee gedaan.

maximuss

Re: Ik word gestalkt door deurwaarders en incasso bureaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 14:02

@brainless: in België is dit genoeg om te vermoeden dat diegene er niet meer woont, eventueel kun je het laten vaststellen door wijkagent/ deurwaarder en het pv doorsturen.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 14:03

4EverHobbes schreef:
Je hoeft geen brief open te maken om te kunnen bellen. Als er een afzender op de envelop staat, vind je ook zo een telefoonnummer.
Ik zou gewoon gaan bellen, retour sturen wordt vaak niet eens iets mee gedaan.

Bellen ook niet, ze moeten gewoon die stappen doorlopen om iemand te bereiken. Gewoon wachten tot de gemeente dat onderzoek heeft afgerond. Bij ons duurde dat 1,5 a 2 maanden, maar dat zal wel verschillen per gemeente..

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 14:09

maximuss schreef:
@brainless: in België is dit genoeg om te vermoeden dat diegene er niet meer woont, eventueel kun je het laten vaststellen door wijkagent/ deurwaarder en het pv doorsturen.

Maar wat is het bewijs van domicilie, en wat staat er dan op je koopcontract dat het maakt dan dat degene er niet meer woont?

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 14:13

Ik krijg 5 jaar nadat ik hier ben komen wonen nog steeds post van meerdere bewoners die hier voor mij hebben gewoond.

Ik heb ook last van het bedrijf EOS. Inmiddels alles al geprobeerd. Terugsturen, aanschrijven, bellen, ze blijven sturen. Ik flikker het nu maar gewoon weg!

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 14:16

Ik gooi het gewoon weg die zooi ze zoeken het maar uit.

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-13 14:17

Net contact gehad met de gemeente. Het gaat zoiezo nog 4 weken duren... en dan gaan ze in overleg.

Had niet verwacht dat er zo veel mensen last van hadden :=

Kopie eigendomsbewijs e.d. hebben wij (uiteraard) klaar liggen samen met een kopie van adres in onderzoek. Maar we zijn vaak niet thuis als de deurwaarders komen wij werken namelijk..

Tot het adres in onderzoek af is gerond blijf ik dan maar netjes alles terug sturen. Daarna ga ik denk ik toch een pittig briefje achterop plakken als ik iets terug stuur :=

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 14:17

Brainless schreef:
maximuss schreef:
Kopie van koopcontract en bewijs van domicilie gaan afgeven bij de betreffende incassobureaus en deurwaarders en dreigen dat ze als het niet stopt zelf een vordering kunnen krijgen ivm stalking en pesterijen. Heeft hier al enkele keren gewerkt :-).

Maar dat bewijst niet dat degene (met problemen) niet meer daar woont.
Zolang het GBA niet is aangepast (en dat duurt best een tijd als degene verdwenen is) woont hij volgens de Nederlandse wet gewoon op jouw adres.

Eigenlijk bizar he, mijn familielid ging naar de gemeente om door te geven dat meneer de oplichter er niet meer woonde, kreeg ze dus te horen dat zij dat niet kon regelen, meneer moest dat zelf komen doen... Ja haha, die had daar echt belang bij. :D

Maar als hoofdbewoner en eigenaar van het pand was zij er wel verantwoordelijk voor. Wat moest ze dan doen, de ex-bewoner met een samoeraizwaard naar de burgelijke stand jagen?

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 14:18

Waarom zou jij hun huiswerk gaan maken? Krijg je ervoor betaald?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 14:19

Dan starten ze dus (net zoals bij TS) een onderzoek, dat is wettelijk zo geregeld.
Als blijkt dat degene ergens anders woont of verdwenen is, dan kan hij pas worden uitgeschreven.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 14:19

Ceriadwen schreef:
Waarom zou jij hun huiswerk gaan maken? Krijg je ervoor betaald?

Omdat volgens de gemeentelijke gegevens die man bij hun woont.
Welk huiswerk zouden ze dan moeten doen als de gemeente hen vertelt dat het adres van TS de goede is?

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 14:21

Ik ben daar wat eigenwijs in, en ga die confrontatie wel aan.

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-13 14:23

Het voelt nu inderdaad wel alsof ik hun huiswerk aan het doen ben.. Wij werken ons een slag in de ronde om dit huis aan te kunnen kopen en dan zit je alsnog met het gezeik van een ander!

Iemand overigens een idee wat voor een gevolgen het heeft als er een kvk wat niet van jou is op je adres ingeschreven staat?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 14:23

Dungen schreef:
Onderzoek is gestart rond 1 september..

En ik zet er op: retour afzender, geadresseerde verhuisd, adres onbekend. :)

Maar in deze tijd blijven ze maar door gaan etc..

Ja maar dit is voor een incasso ook niet voldoende, die willen geld zien, zou makkelijk zijn als je daar vanaf kunt komen door post retour te sturen.
Je kunt het beter openmaken en erheen bellen en duidelijk zeggen hoe de situatie is en dat je vanaf dat moment alle post van ze bij het oud papier gaat gooien.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 14:25

Dungen schreef:
Had niet verwacht dat er zo veel mensen last van hadden :=

Het is ook vrij makkelijk om hier last van te krijgen, als de oude bewoner zich niet uitschrijft en zich niet ergens anders in Nederland in heeft geschreven dan komen ze je gewoon tot in den treuren lastig vallen. Hier ging het om allemaal uitwisselingsstudenten die zich domweg niet uit hadden geschreven na 6 maanden of een jaar in Nederland en vervolgens weer naar het buitenland verhuisden, wij hadden nog 5 mensen die nog onterrecht ingeschreven waren op ons adres (terwijl het adres eigenlijk was opgedeelt en het adres waarop ze stonden ingeschreven dus eigenlijk niet meer bestond |o |o ). Die hebben dan geen zorgverzekering, doen geen belastingaangifte etc (nog al wiedes) en voor je het weet word je overladen met post ^)

EDIT: post open maken zou ik niet doen, is meestal ook niet nodig om de contact gegevens van een bedrijf te vinden. Weg gooien ben ik op een gegeven moment wel gaan doen als ze het na een paar keer niet snappen kan je beter gewoon wachten tot ze een mens sturen ipv een brief daar valt tenminste mee te praten :Y)
Laatst bijgewerkt door liedje89 op 07-10-13 14:28, in het totaal 1 keer bewerkt

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 14:27

Ik woon in een huurhuis, mensen die hier voor mij woonden waren ook niet altijd even netjes met betalen. Daar heb ik echter vrij weinig last van, zeker geen deurwaarders etc. Wel was ik verbaasd toen ik de afvalstoffenheffing op de deurmat kreeg, daarin werd ik namelijk aangeslagen voor 2 personen, terwijl ik hier alleen woon. Bleek dus dat de oude bewoner nog steeds hier stond ingeschreven. Ik naar de gemeente, die starten dan een zgn. adresonderzoek en gaan op alle mogelijke manieren (social media, werkgevers, verzekeringen, etc.) proberen het adres van de persoon te achterhalen en die aan te sporen zich op het nieuwe adres in te schrijven. Hoe het uiteindelijk gelukt is weet ik niet, maar een paar maanden later kreeg ik een nieuwe, correcte heffing :)

Moraal van dit verhaal: kan het zijn de de bewoners zich niet op het nieuwe woonadres hebben ingeschreven en dus nog steeds bij jouw staan? Ik vind het overigens wel bijzonder dat dit zomaar kan. Dan kan ik dus met iemand op papier gaan samenwonen, zonder dat deze persoon er íets vanaf weet?

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-13 14:35

Toen wij ons inschreven is ons al gemeld dat er nog iemand ingeschreven stond dus wij hebben meteen adres in onderzoek gestart. :)

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-13 14:36

anneliesdj schreef:
Dungen schreef:
Onderzoek is gestart rond 1 september..

En ik zet er op: retour afzender, geadresseerde verhuisd, adres onbekend. :)

Maar in deze tijd blijven ze maar door gaan etc..

Ja maar dit is voor een incasso ook niet voldoende, die willen geld zien, zou makkelijk zijn als je daar vanaf kunt komen door post retour te sturen.
Je kunt het beter openmaken en erheen bellen en duidelijk zeggen hoe de situatie is en dat je vanaf dat moment alle post van ze bij het oud papier gaat gooien.

Dat is waar. Mijn man heeft er nu opgeschreven verhuisd zie GBA. Misschien dat dat werkt :=

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 14:47

Er zullen heus wel wat mensen zijn die met zon simpele truc als erop zetten dat ze verhuisd zijn onder betalen uit proberen te komen, ja. :')

Citaat:
Iemand overigens een idee wat voor een gevolgen het heeft als er een kvk wat niet van jou is op je adres ingeschreven staat?

Je moet in elk geval de wettelijke verplichte afdracht aan de KvK betalen... dus gelijk even de plaatselijke Kamer van Koophandel opbellen om uitleg te geven.

Daarnaast zit er dus een bedrijf op jullie adres gevestigd, zou ook meteen met de KvK bespreken hoe je daarvan af kan komen. Want als dat bedrijf nog schulden heeft, krijg je daar ook weer gedoe mee.

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-13 14:49

Kvk is geinfomeerd :)

wat een gezeur zeg..

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 14:51

Ja idd. Zou nu ook wel uitkijken een voormalig asielzoekersopvang aan te kopen. _O- _O-

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-13 14:56

:') was het maar zon ruimte :P

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 15:15

O, ja, herkenbaar.

Lang geleden in ons huurhuis, kregen we boetes binnen van vorige bewoonster als zij aan zwartrijden in de trein had gedaan ofzo. Ze wist het adres gewoon nog uit dr hoofd en gaf dat op. Id plicht was er toen nog niet.........
Ze was bij haar nieuwe vriend ingetrokken, maar blijkbaar daar niet netjes ingeschreven. Kreeg ook berichten dat wij met 5 man in dat huis woonden etc.
Kwamen incassobureau brieven binnen en die heb ik gebeld. Ik wilde het risico niet nemen.
Er kwam ook post zonder afzender binnen. Heb ik opengemaakt, want kreeg zoveel ellende van haar binnen, dat we iets moesten doen. Bleek een dna onderzoek te zijn. Heeft ze gewoon expres op oude adres gezet in de hoop dat wij haar zouden bellen om dat op te halen. Kon niet bij haar vriend bezorgd worden.

Sowieso maken ze er wel een zooitje van op verschillende plekken. Ik wilde ene verz en kon daar alles zien van iemand met zelfde achternaam en zelfde geboorte datum. Het is dat ik hem heel toevallig ken en even duidelijk heb gemaakt, dat ik dat niet ben en hij een mannetje is en ik een vrouwtje ben.........
Gaf trouwens op school ook weleens problemen, terwijl we dus op andere adressen woonden en andere voorletters hadden, + sexe verschil dan.........

Kan nog veel meer vb opnoemen waar dingen mis gaan op dat gebied. Mensen zijn slordig als ze verhuizen en niet alle nieuwe bewoners sturen netjes terug.

Wij zijn zelf wel eens iets vergeten door te geven en in x aantal jaren meerdere keren verhuisd. Kregen we opeens post van 3 huizen ervoor binnen.....Erg dom van ons, maar dat ze er 3 adressen en misschien 8 jr over doen om je terug te vinden waar we wel altijd netjes ingeschreven staan op juiste adres vind ik ook wel slordig.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 15:18

Hier ook veel problemen gehad met schulden van iemand die hier voorheen met de noorderzon vertrokken is. De meeste incassobedrijven hielden wel op na heel lang post terugsturen en wat telefoontjes dat de betreffende dame hier echt niet meer woonde.

Uiteindelijk heeft de gemeente haar uitgeschreven en toen was het hele verhaal heel snel klaar :j