Waardeloze kwaliteit schoenen Scapino

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Waardeloze kwaliteit schoenen Scapino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 10:47

Panama Jack of Picolino's ze zijn duur maar gaan een eeuwigheid mee. Jackies zijn ook als stalschoen te gebruiken. Mijn eerste paar heb ik 10 jaar mee gedaan en die heb ik voor werkelijk alles gebruikt.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 10:58

Het zal niet zozeer aan de winkel liggen, eerder aan de kwaliteit van de schoen zelf. Persoonlijk geef ik wel wat geld uit aan schoenen en ik weet niet of je voor 40 euro goede laarzen mag verwachten. Ik blijf ook graag bij merken die ik ken, bv. Tamaris, Hush Puppies, Pataugas, Mustang, Irregular Choice...

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 11:16

Ik ben het met je eens dat Scapino een slechte kwaliteit schoen levert. Normaal koop ik mijn zwarte enkellaarsjes bij de Van Haren en die houden het altijd precies een jaar vol. (Heb er 3 versleten nu) Helaa was er deze zomer geen mooie bij de van Haren te vinden, dus dan maar naar de scapino.
Na een week er dagelijks op lopen waren er al 4 studs af, en toen ik een week later struikelde lag mn halve zool eraf. :n Helaas kan ik ze niet terugbrengen dus loop ze maar af maar ik ga daar echt geen schoenen meer kopen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 11:20

Corelli schreef:
Tsja, ik kijk hier niet van op :n Als ik kwalitatief goede schoenen zoek, dan ga ik niet naar (een winkel als) Scapino

Veel dat ze daar binnen jouw budget verkopen, is nepleer en dat heeft geen lange levensduur. Ik zou als ik jou was op
Zoek gaan naar echt leren schoenen in de sale :)

Als ik jou was zou ik idd sales in de gaten houden.
Je kan op internet al veel bijhouden of goedkoop bestellen.

Sale bij H&M of Wehkamp bijvoorbeeld.

Maar ik zou zeker terug gaan met de laatste paar schoenen.

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 14:28

Tsja wat verwacht je anders.
Schoenen voor zo'n prijs zijn ook meer weggooi schoenen.

Ik koop liever mooie, dure schoenen waar ik jaren goed mee kan lopen, dan dat ik elke week nieuwe schoenen van zo'n goedkope, slechte kwaliteit moet kopen

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-13 14:41

Ik verwacht van dergelijke schoenen dat ze ongeveer een seizoen meegaan, niet dat ze na 15 minuten lopen al kapot zijn. Ik ga maar eens kijken bij de Van Haren en ook in de uitverkoop.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 14:48

Ook al is het een lage prijs, je verwacht dan dat ze in ieder geval een seizoen wel mee kunnen lijkt me voor 40,- en zeker niet na een week uit elkaar vallen.
Trouwens wel blij om te horen dat er hier best wat mensen enthousiast zij over van haren.
Ik heb toevallig 2 paar schoenen gekocht, vond ze ontzettend leuk. Een laars met leren buitenkant en niet-leren binnen kant. Deze was 50,- en een exemplaar van 25,-. Ik wilde het gewoon eens proberen omdat ik nooit laarzen draag om te kijken hoe ze bevallen en niet meteen 120,- kwijt te zijn. Maar moet zeggen dat beide erg lekker zitten dus hoop stiekem wel dat ze het gewoon echt een seizoen vol gaan houden.

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 14:54

Het zijn niet altijd lage prijzen, ik bestelde een paar voor mijn dochter bij Wehkamp, niet in de gaten hebbende dat het van Scapino kwam, in de aanbieding voor 40, maar de originele prijs was 79 euro. Dat vind ik niet echt goedkoop. Ze vond ze helemaal top en we hebben ze gehouden, maar het was echt niet wat..

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 18:47

Ik denk ook dat het niet aan scapino ligt, maar eerder aan het soort/merk schoen.
Scapino verkoopt ook ecco, toch niet de minste..maar daar betaal je dan ook naar. Net als hush puppies, of zoiets, kwaliteit naar geld. Overigens heb ik al heel wat schoenen gekocht bij scapino en weinig klachten gehad. Zelfde geldt ook voor schoenenreus en van haaren naar mijn idee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 18:57

ik had een keer hele leuke schoenen van de scapino, nét nieuw nog maar 1 keer aangehad ofzo, had mn hond ze kapot gebeten :( dus niet echt kunnen ervaren hoe de kwaliteit was :+

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 19:08

dorientjuh schreef:
Ik verwacht van dergelijke schoenen dat ze ongeveer een seizoen meegaan, niet dat ze na 15 minuten lopen al kapot zijn. Ik ga maar eens kijken bij de Van Haren en ook in de uitverkoop.

Bij de van haren hoef je ook geen top kwaliteit schoenen te verwachten. Die gaan wrs ook maar een seizoen mee...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 19:09

Ik zweer daarom bij nike , ik ben ruw maar die krengen zijn niet kapot te krijgen , en zijn ze kapot gaan ze niet zomaar helemaal kapot en zijn ze nog enigzins draagbaar

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 19:11

Als je goede schoenen wilt, kan je wrs beter schoenen als nike of iets dergelijks kopen in de uitverkoop

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 19:13

XxLMMxX schreef:
Als je goede schoenen wilt, kan je wrs beter schoenen als nike of iets dergelijks kopen in de uitverkoop

Adidas :D :D

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 19:14

Nog nooit geen problemen gehad met scapino, en we kopen er best wel wat (en dan de goedkope zooi)
En bij mij zijn ze behoorlijk afgedragen ( O:) ) wanneer ik ze weg gooi.

Van haren vind ik dan weer minder.
Had laarsjes gekocht (enkele jaren geleden al hoor) maar die konden al vrij snel weg.
Was wel jammer.

balli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 19:15

Koop liever goede schoenen van een duurzaam merk (bijvoorbeeld El Naturalista ofzo). Dan weet je zeker dat er geen kleine kinder handjes aan hebben gewerkt en heb je écht goede kwaliteit (en service!).
Hoe vaker jij van deze "een seizoen schoenen" koopt, hoe meer kinderen niet naar school kunnen, maar moeten werken...

Ik koop dus schoenen die zo'n 3x zo duur zijn, maar ik doe daar wel minimaal 3 jaar mee!

Soraya10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 20:03

takkie_muis schreef:
Ik zweer daarom bij nike , ik ben ruw maar die krengen zijn niet kapot te krijgen , en zijn ze kapot gaan ze niet zomaar helemaal kapot en zijn ze nog enigzins draagbaar

Dat is waar. Nike is niet stuk te krijgen bijna

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 23:54

Soraya10 schreef:
takkie_muis schreef:

Dat is waar. Nike is niet stuk te krijgen bijna

Had vroeger tot mijn 15de altijd goedkope Scapino schoenen , minimaal 5 paar per jaar gingen erdoor. Toen kreeg ik goedkope nikes en die gingen meerdere jaren mee..

luf_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 09:10

Koop bij de Primark vier paar schoenen voor 40 euro en draag ze allemaal een maand tot ze afgedragen zijn. Tadaaa, voor een langere tijd schoenen in jouw budget en wat afwisseling :+

Misschien kun je anders in de outlets kijken, zoals Rosada of die ene in Maastricht? Dan heb je toch merk, maar wel betaalbaar.

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 09:14

Tjaa.. Sorry hoor, maar dat weet je toch als je schoenen koopt bij 'zo'n soort winkel'... Niks ten nadele van de scapino oid, maar je kan verwachten dat de kwaliteit van die schoenen dan ook niet top is.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 10:19

Het is ook nog eens ontzettend slecht voor je voeten, die 3 keer niks schoenen. Ik zou gewoon sparen voor betere schoenen.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 10:19

takkie_muis schreef:

Ben ook fan van nike maar what happend met de oldscool nike, ik kan die krengen niet meer vinden (dat zijn degenen waar ik met mijn maatje 35/36 en breed erg goed in paste).
De nieuwe vind ik gewoon niet mooi tot gewoon lelijk.
Moet trouwens eerlijk zeggen dat het tegenwoordig een hel is om mooie schoennen te vinden zonder dat er gif groen en of andere felle kleuren.
Heb je er een gevonden zit er een belachelijk lelijke zool onder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 10:22

xMarloes schreef:
dorientjuh schreef:

Bij de van haren hoef je ook geen top kwaliteit schoenen te verwachten. Die gaan wrs ook maar een seizoen mee...

Nee hoor, van Haren schoenen gaan rustig een half jaar/jaar mee. :)
En ik ben echt niet voorzichtig met mijn schoenen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 10:24

Mijn scapino en van haren schoenen gaan zelfs al 5 jaar mee, maar ben ook zuinig. Verzorg het leer goed :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 10:27

vuurneon schreef:
Mijn scapino en van haren schoenen gaan zelfs al 5 jaar mee, maar ben ook zuinig. Verzorg het leer goed :j

Ik draag geen scapino schoenen meer, maar vroeger kreeg ik altijd schoenen van de scapino (of van Haren) en zelfs met fanatiek buiten spelen, voetballen buiten enzovoorts gingen ze een halfjaar/jaar mee, dus als je ze verzorgd moet het echt wel langer kunnen inderdaad.