Wat is vooral lees is dat Suus zichzelf een beetje kwijt is. Je klinkt onzeker en je kan nu moeilijk je prioriteiten stellen.
Je hebt moeite met concentratie voor je studie, maar daar in tegen lukken de dingen waarvoor je erg (zichtbaar) gewaardeerd wordt wel. Je kan je wel concentreren voor de dingen waarbij je waardering krijgt. Hierdoor denk ik dat je concentratie op zichzelf niet het echte probleem is waar je nu mee te maken hebt. (hiermee zeg ik niet dat het er niet toe doet)
Een studie is niet iets waarvoor je (meteen) waardering krijgt. Een studie doe je voor jezelf, zodat je "later" werk kan doen waarin je zelf gelukkig kan worden.
Ik zou je zelf eens heel eerlijk vragen of je jouw studie nog wel leuk vind. Waarom ben je er 4 jaar geleden aan begonnen en waarom kan je het al 4 jaar volhouden. Ga eens bij jezelf te rade hoe jijzelf nu hierin staat. En laat dan alle andere zaken even achterwege.
Het klinkt alsof je erg trekt naar de dingen waarin je waardering krijgt. Maar dit heeft meer te maken met onzekerheid dan met het echt leuk vinden van de activiteit.
Je schrijft dat je een passie aan het ontwikkelen bent voor licht en geluid. Is dit echt zo?? Of heeft dit te maken met dat jouw vriend hierin een bedrijf heeft. Jij gaat hem hiermee regelmatig helpen en daarvoor krijg je ook weer waardering.
Is zijn hobby/werk nu ook jouw hobby aan het worden? Of lift je mee op de voldoening die hij eruit haalt?
Vraag jezelf eens af, zou dit zonder jouw vriend ook jouw hobby/passie geworden zijn. En stel dat het uit gaat (wat ik niet hoop voor je), zou je dan verder gaan hierin?
Ga ook hier eens voor jezelf na of dit echt jouw nieuwe hobby is, of dat dit ook weer te maken heeft met de waardering die je hiermee krijgt.
En voor nu, prioriteiten stellen. De psycholoog moet je weer oppakken, want als jij ADD/ADHD hebt, dan moet dat vastgesteld worden en dan kan je daar de juiste begeleiding voor krijgen. Vraag een vriendin om te helpen met de prioriteiten te stellen en jou achter je vodden aan te zitten om ervoor te zorgen dat dit echt geregeld gaat worden.
spoedig nestel ik mij dus achter de computer ok dit alsnog te doen!