Ik dacht, wat is dat voor raar religieus typje zeg... Ik dacht dat je met je God niet meer zien vandaag zoiets bedoelde als dat je pech had, dus God was er dan vandaag niet voor jouw... Ofzoiets

Vind het een leuk geschreven verhaal, behalve het tig keer gebruik van het woord God. Vind het ook een beetje raar en lichtelijk aanstootgevend. Had dan Prins neergezet, meteen wat duidelijker... Of anders knappe godheid of iets... Maar niet dit.
Verder, ik heb gisteren nog meegereisd met een taxi chauffeur die net klaar was met werken. Die zag mij over straat lopen gisternacht (beetje dronken) en moest, zo bleek, toevallig dezelfde kant uit. Die heeft me gratis bij mijn huis afgezet

Heel lief. Maar voor mijn gevoel ook veilig, want het is een taxichauffeur.
Een andere keer ook gehad dat de treinen van Assen naar Groningen niet gingen en toen ook met iemand meegereisd die dat aanbood, maar wederom, dat voelde veilig, want er waren nog twee anderen bij die meereisden.
Ik zou niet heel snel zomaar bij iemand instappen, dan moet ik het wel echt vertrouwen zoals in bovenstaande situaties. Niet omdat ik niet uitga van de goedheid van de mens, maar je hoeft maar één keer in je intuïtie te vergissen en je bent misschien de banketstaaf.
Mijn vader neemt vaak ook mensen mee in de auto, bijvoorbeeld als hij me 's nachts van het station haalt er er is iemand anders die dezelfde kant op moet en dat lopend moet doen (dat gebeurd nog weleens) dan neemt hij ze ook mee en zet ze thuis af

. Of het is zondag en de jongens van de kazerne zijn op het station en moeten lopend naar de kazerne toe, omdat ze de 'kazerne-taxi' gemist hebben. Dan neemt hij ze ook mee, want daar komt hij toch langs.