De goedheid van wildvreemden.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 20:53

ik heb ook wel eens meegelift :j altijd goed afgelopen :j natuurlijk heb je er gekken tussen zitten hoor, maar gelukkig pik ik die er meestal wel uit := heel leuk geschreven TS!

ik zat eens in de nachttrein (rotterdam - leiden) en ik kwam terecht tussen een groepje Surinamers en Antillianen, leuke jongens, mijn leeftijd. we geraakte aan de praat en hij begon te vertellen over zijn camera (nikon D700, flinke camera) en ik als mede camera-eigenaar kon daar wel over meepraten :)) hebben een fijne terugreis gehad :j

en betreft de goedheid in de mens... in mijn laatste week in amerika besloot ik alle verschillende Quarters (munten) te sparen en vertelde onze ( enige :') ) buurman dit... de volgende dag kwam hij aan met 70 dollar aan quarters en ik mocht alle quarters uitzoeken die ik nodig had... echt, ik was verbijsterd! Heb alle munten van alle staten kunnen vinden overigens :P
Laatst bijgewerkt door Rennie89 op 06-10-13 20:54, in het totaal 2 keer bewerkt

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 20:54

Leuk ja, het hoeft niet altijd zo verkeerd te zijn om een ander te vertrouwen.
Maarreh, wie bedoel je nu met God?

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 20:56

Weer een heerlijk geschreven topic van jou...
Ja ik ga ook uit van de goedheid van de mens, maar sinds ik zelf mama ben, ben ik wel voorzichtiger.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-13 21:02

Over mijn god wordt niet verder gesproken (Met een hoofdletter doet hij automatisch. Heb t in word getypt. Autocorrect :+ ) Das een gesloten boek. Voor info PB. Op vragen geef ik hier geen antwoord :D )

Op de rest reageer ik straks even. Ondertussen huiswerk maken (jajaa, het vak creatief schrijven :') Ik was een talentje, aldus de leraren. Vind het leuk dat het niet onopgemerkt blijft :j )

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 21:04

mymy schreef:
Nou ik zou nooit ingestapt zijn,in deze tijd 2013 kun je niet meer uit gaan van de goedheid van een mens!
Ik vind het een domme naieve actie.

Ben ik blij dat ik niet in zo'n angst leef en met dezelfde instelling als de ts, waardoor ik juist het goede van de mens vaak tegen kom! Tuurlijk ben ik wel eens op m'n hoede, maar om dit een domme en naieve actie te noemen...... -O-
Laatst bijgewerkt door Eskimo op 06-10-13 21:05, in het totaal 1 keer bewerkt

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 21:04

Je hebt geluk gehad. Natuurlijk zijn de meeste mensen aardig en te vertrouwen. Maar helaas gebeuren er ook vervelende dingen.
Ik neem aan dat je op weg was naar je vriendje. Dat mag toch wel?

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 21:06

Brainless schreef:
mymy schreef:
Nou ik zou nooit ingestapt zijn,in deze tijd 2013 kun je niet meer uit gaan van de goedheid van een mens!

En gelukkig was het vroeger wel veilig.... :+

Vroeger was alles beter ( zou mijn moeder zeggen haha)
Nee maar nu komt het toch meer in de aandacht dat dat soort dingen gebeuren.

Nah leef niet in angst hoor haha ik stap alleen niet bij een vreemde in een auto ;)
Maar goed ieder heeft zijn eigen levens ervaring inderdaad. En die van mij zegt: Nooit doen.

Eskimo

Re: De goedheid van wildvreemden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 21:09

Nou, met de uitspraak: ''In 2013 kun je niet meer uitgaan van de goedheid van de mens'' vind ik wel een beetje overdreven en zelfs angstig. Tuurlijk kan dat in 2013 nog wel, is dan mijn mening hoor. Ik denk daar kennelijk anders over. Met die instelling kom je juist de goedheid van de mens niet tegen, iets waar ik juist van kan genieten als ik weer wordt verrast door de goedheid van de mens.

Maar goed, ik ga ook even na denken of ik nog zo'n soort gelijk verhaal heb. Vast wel, maar kan er even niet zo snel opkomen :D

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 21:12

Nou niet in de zin van dat je dan maar met digene mee kan rijden. ;)
Daarover heb ik die mening.

Maar fijn dat jullie met een gerust hart met een vreemde mee rijden :)

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 21:22

Ben je nu nog in Tilburg dan?
Kun je je vriend niet bellen dat hij je het laatste stukje kan komen halen?
Ik woon ook in Waalwijk, desnoods kom ik je halen, vind het wel heel sneu dat je zo ver bent gekomen en nu nog niet verder kan...

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-13 21:24

Storm schreef:
Ik woon ook in Waalwijk, desnoods kom ik je halen, vind het wel heel sneu dat je zo ver bent gekomen en nu nog niet verder kan...

Aaaaaah :+: Das lieff!

<3

Ben veilig en wel in Tilburg ondertussen.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 21:26

Heb je nu nog een lift nodig naar Waalwijk?

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 21:28

Storm schreef:

Ook al ben ik de ts niet, wat een super lief aanbod van jou zeg!

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 21:29

Tja, arme TS heeft zoveel moeite gedaan en zo'n leuk topic gemaakt, ik wil haar niet in de kou laten staan nu. Liever in het warme bedje bij haar jonge god :D

Stefaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 21:33

Ik heb zoiets nog eens gedaan! Ooit liep ik in een, voor mij onbekende, stad met een volle zware valies zonder wieltjes. Ik was de weg gewoon volledig kwijt, dus maar een jongeman aangesproken en de weg gevraagd. Blijkbaar was ik enkele kilometers ver van waar ik moest zijn. Hij stelde voor om mij met zijn auto te brengen.
Ik had de keuze:
- verder ronddwalen in een onbekende stad, in de donker, want het was winter dus snel donker.
- vertrouwen op zijn goedheid en hopen dat hij mij juist afzet.
En dat 2de heeft hij gedaan, recht voor de deur waar ik moest zijn. Ik heb hem hartelijk bedankt want zonder hem was ik nu nog aan het wandelen ;-) (We zijn ondertussen 2 jaar verder..)

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 21:36

Ik dacht, wat is dat voor raar religieus typje zeg... Ik dacht dat je met je God niet meer zien vandaag zoiets bedoelde als dat je pech had, dus God was er dan vandaag niet voor jouw... Ofzoiets :')

Vind het een leuk geschreven verhaal, behalve het tig keer gebruik van het woord God. Vind het ook een beetje raar en lichtelijk aanstootgevend. Had dan Prins neergezet, meteen wat duidelijker... Of anders knappe godheid of iets... Maar niet dit.

Verder, ik heb gisteren nog meegereisd met een taxi chauffeur die net klaar was met werken. Die zag mij over straat lopen gisternacht (beetje dronken) en moest, zo bleek, toevallig dezelfde kant uit. Die heeft me gratis bij mijn huis afgezet :D Heel lief. Maar voor mijn gevoel ook veilig, want het is een taxichauffeur.

Een andere keer ook gehad dat de treinen van Assen naar Groningen niet gingen en toen ook met iemand meegereisd die dat aanbood, maar wederom, dat voelde veilig, want er waren nog twee anderen bij die meereisden.

Ik zou niet heel snel zomaar bij iemand instappen, dan moet ik het wel echt vertrouwen zoals in bovenstaande situaties. Niet omdat ik niet uitga van de goedheid van de mens, maar je hoeft maar één keer in je intuïtie te vergissen en je bent misschien de banketstaaf.

Mijn vader neemt vaak ook mensen mee in de auto, bijvoorbeeld als hij me 's nachts van het station haalt er er is iemand anders die dezelfde kant op moet en dat lopend moet doen (dat gebeurd nog weleens) dan neemt hij ze ook mee en zet ze thuis af :). Of op zondag, als hij me wegbrengt, en de jongens van de kazerne zijn op het station en moeten lopend naar de kazerne toe (geen bushalte daar), omdat ze de 'kazerne-taxi' gemist hebben. Dan neemt hij ze ook mee, want daar komt hij toch langs.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 21:44

pbtje van de TS vertelde me net dat ze veilig en wel thuis is.

Zelf neem ik regelmatig lifters mee, ik rij voor mijn werk heel NL door en als ik iemand zie staat, vraag ik altijd even waar ze heen willen. Heb ooit iemand helemaal naar een concertgebouw gebracht omdat ze een optreden leek te gaan missen door een seinstoring bij de NS.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-13 21:45

Eskimo schreef:
mymy schreef:

Ben ik blij dat ik niet in zo'n angst leef en met dezelfde instelling als de ts, waardoor ik juist het goede van de mens vaak tegen kom! Tuurlijk ben ik wel eens op m'n hoede, maar om dit een domme en naieve actie te noemen...... -O-

Oei, mymy. Ben je echt bang voor de medemens?

Stefaaah schreef:
Ik heb zoiets nog eens gedaan! Ooit liep ik in een, voor mij onbekende, stad met een volle zware valies zonder wieltjes. Ik was de weg gewoon volledig kwijt, dus maar een jongeman aangesproken en de weg gevraagd. Blijkbaar was ik enkele kilometers ver van waar ik moest zijn. Hij stelde voor om mij met zijn auto te brengen.
Ik had de keuze:
- verder ronddwalen in een onbekende stad, in de donker, want het was winter dus snel donker.
- vertrouwen op zijn goedheid en hopen dat hij mij juist afzet.
En dat 2de heeft hij gedaan, recht voor de deur waar ik moest zijn. Ik heb hem hartelijk bedankt want zonder hem was ik nu nog aan het wandelen ;-) (We zijn ondertussen 2 jaar verder..)

Had je achteraf niet zoiets van; Stel dat ik hier niet levend vandaan komt?! Ik dacht alleen maar toen ik instapte van; dood ga ik toch :')

ElineS schreef:
Ik dacht, wat is dat voor raar religieus typje zeg... Ik dacht dat je met je God niet meer zien vandaag zoiets bedoelde als dat je pech had, dus God was er dan vandaag niet voor jouw... Ofzoiets :')

Vind het een leuk geschreven verhaal, behalve het tig keer gebruik van het woord God. Vind het ook een beetje raar en lichtelijk aanstootgevend. Had dan Prins neergezet, meteen wat duidelijker... Of anders knappe godheid of iets... Maar niet dit.

Verder, ik heb gisteren nog meegereisd met een taxi chauffeur die net klaar was met werken. Die zag mij over straat lopen gisternacht (beetje dronken) en moest, zo bleek, toevallig dezelfde kant uit. Die heeft me gratis bij mijn huis afgezet :D Heel lief. Maar voor mijn gevoel ook veilig, want het is een taxichauffeur.

Een andere keer ook gehad dat de treinen van Assen naar Groningen niet gingen en toen ook met iemand meegereisd die dat aanbood, maar wederom, dat voelde veilig, want er waren nog twee anderen bij die meereisden.

Ik zou niet heel snel zomaar bij iemand instappen, dan moet ik het wel echt vertrouwen zoals in bovenstaande situaties. Niet omdat ik niet uitga van de goedheid van de mens, maar je hoeft maar één keer in je intuïtie te vergissen en je bent misschien de banketstaaf.

Mijn vader neemt vaak ook mensen mee in de auto, bijvoorbeeld als hij me 's nachts van het station haalt er er is iemand anders die dezelfde kant op moet en dat lopend moet doen (dat gebeurd nog weleens) dan neemt hij ze ook mee en zet ze thuis af :). Of het is zondag en de jongens van de kazerne zijn op het station en moeten lopend naar de kazerne toe, omdat ze de 'kazerne-taxi' gemist hebben. Dan neemt hij ze ook mee, want daar komt hij toch langs.

Als iemand Johan heet, noem je hem toch ook Johan? Als ik begin over god bij mijn vriendinnen weet iedereen wie ik bedoel. Noem ik zijn naam is soms de reactie; Ohja, heette hij zo?! :')

Supertof van die taxichauffeur! Heb ze wel eens ander meegemaakt :=

Dirndl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 21:46

mymy schreef:
Carolaaxxxx schreef:
Beetje raar hoe je het neerzet; God. Als je het perse zo wil noemen gebruik dan geen hoofdletter..

Ik durf geen vreemde mensen aan te spreken, laat staan bij ze in stappen. Vind het doooodeng. Maar ik ga niet van het slechtste uit, t is alleen dat ik het niet durf.

Dat noemen ze verstand :P

Jeetje, hoe leef jij dan wel niet? Je leven wordt zo veel interessanter door het leren kennen van vreemden.

Ik zou het - ervan uitgaande dat mijn 'gut feeling' OK zou zijn - zeker gedaan heb.
Ben deze zomer in m'n uppie 2 maanden op reis geweest, ben met vreemden mee naar huis geweest in crisis situaties, heb gelift, couchsurfing gedaan, in de trein met mensen gekletst. Ik ben door vreemden zo ontzettend geholpen toen we in overstromingen terecht kwamen, ik in IJsland in de stervenskou aan de rand van de weg zat, etc. Als iedereen zo dacht als jij Mymy, was het met mij niet zo goed afgelopen.
Heb nieuwe verhalen gehoord, vrienden gemaakt en een ontzettend verrijkende tijd gehad. Allemaal ook door mijn verstand te gebruiken hoor :D

Dus TS, ontzettend fijn dat je zo geholpen bent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 21:50

Oh heerlijk dit topic. Kleine daden om de dag van iemand anders goed te maken is precies waar ik blij om kan worden. :)

Ik heb ooit een portemonnee op straat gevonden, toen afgegeven op politiebureau omdat ik er geen adres bij kon vinden maar wel heel wat betaalpassen/rijbewijs, enz. Het geld liet ik er lekker inzitten. :P Zonder mijn naam op te geven, dus diegene weet hopelijk alleen dat er iemand op aarde rondloopt die nog wel aardig is en dat het iedereen kan zijn. Dat is voor mij al beloning genoeg.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 21:51

eenitraM schreef:
Als iemand Johan heet, noem je hem toch ook Johan? Als ik begin over god bij mijn vriendinnen weet iedereen wie ik bedoel. Noem ik zijn naam is soms de reactie; Ohja, heette hij zo?! :')

Supertof van die taxichauffeur! Heb ze wel eens ander meegemaakt :=

Ik heb ze ook wel eens anders meegemaakt ja :') Dus was heel blij met deze.

En inderdaad als iemand Johan heet noem ik die Johan.. Maar God heet blijkbaar niet echt God en is het een bijnaam. Prima hoor, noem hem hoe je hem wil noemen. Alleen in het verhaal is het nogal verwarrend. Snapte er de ballen niet van. En dat is jammer, want het is een leuk stukje, toen eenmaal duidelijk was wie God nou was.

Daarnaast, ik neem er geen aanstoot aan, maar misschien anderen wel. Het is toch op een bepaalde manier ongepast gebruik van een woord dat voor velen een diepe betekenis heeft.

Dus een tip. Maar of je hem aanneemt of niet is aan jouw :P

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-13 21:54

Dirnl, wat gaaf zeg! Heb je ook wel eens momenten gehad dat je liever het aanbod weigerde?

Maarten, ook fijn dat er zulke personen zijn als jij! Ik heb het helaas één keer ander mogen ervaren.

Eline, het verhaal gaat niet over god. ;)

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 21:56

Carolaaxxxx schreef:
Beetje raar hoe je het neerzet; God. Als je het perse zo wil noemen gebruik dan geen hoofdletter..

Ik durf geen vreemde mensen aan te spreken, laat staan bij ze in stappen. Vind het doooodeng. Maar ik ga niet van het slechtste uit, t is alleen dat ik het niet durf.

Dat noemen ze verstand :P[/quote]

Jeetje, hoe leef jij dan wel niet? Je leven wordt zo veel interessanter door het leren kennen van vreemden.

[quote]
Om iemand te leren kennen hoef je erntoch niet meteen bij in de auto te stappen zucht

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 21:57

Dirndl schreef:

Ik leef prima hoor :Y)
Elk mens is anders, maar je moet de ander wel in zn waarde laten :+

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 21:58

nou die quote mislukt steeds
Maar mss ben ik dan TE paranoide dan ofzo zoals ik jullie zie hier haha ;)
Ik zie een goed mens snel verandere in een monster. Dat zal ook niet gezond zijn ?